مونترال خواستار ممنوعیت سلاح گرم در کل کشور شد

Submitted on س., 08/21/2018 - 20:53

شهر مونترال از اتاوا خواستار ممنوعیت جدی استفاده از سلاح گرم در کل کشور شد.

به نقل از سی تی وی، این طرح بطور ویژه از اتاوا خواستار نظارت و کنترل قانونی استفاده از سلاح های گرم از جمله ممنوعیت استفاده از سلاح کمری و کشتار جمعی است.

این پیشنهاد که توسط آلکس نوریس(Alex Norris) در شهرداری مونترال ارائه شده روی لایحه C-71 تمرکز دارد، بخشی از قانون کنترل اسلحه در دولت مرکزی خواهد بود.

این لایحه همچنین خواستار بررسی دقیق مجوزهای استفاده از اسلحه و درخواست خرید آن پیش از صدور جواز استفاده شده است.

نوریس همچنین از دولت فدرال خواسته است استفاده از سلاح گرم به جزء برای نیروهای پلیس و نیروهای ارتشی ممنوع باشد.

وی در این رابطه گفت: ما می خواهیم شهرها و کشور مان ایمن تر بوده و با ممنوعیت مالکیت شخصی اسلحه گرم امنیت کشور را بالاتر ببریم و این چیز ساده ای است. این سلاح ها عموما برای کشتن مردم طراحی شده اند. ما هیچ دلیل نمی بینیم که شهروندان سلاح گرم شخصی داشته باشند.

در ماه ژوئن نیز به شلیک گلوله و کشته شدن چندین نفر، حرکت مشابهی در تورنتو انجام شد. هفته گذشته نیز جاستین ترودو، نخست وزیر ، گفته درخواست هایی را از دو شهر بزرگ کانادا دریافت کرده است.

والریا پلانت، شهردار مونترال را نیز پیش بینی می کند مخالفت زیادی با این طرح وجود نداشته باشد.

او می افزاید: من احساس می کنم این موضوع بحث مهمی است هرچند که همه بحث های ما مهم هستند. همچنین من احساس می کنم این موضوع توافق بسیار خوبی است چراکه برای حفاظت از مردم نیازمند راهکارهایی برای ممنوعیت استفاده از سلاح گرم هستیم.

گفتنی است کشتار مردم در شهرهای مختلف کانادا با سلاح گرم طی ماه های اخیر مسئولین برخی از شهرها از جمله تورنتو و مونترال را برآن داشته تا از دولت های محلی و مرکزی خواستار ممنوعیت اسفاده از سلاح های گرم توسط شهروندان شوند.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز