مخالفت ترودو با افزایش سن قانونی استفاده از ماری‌جوانا در کبک

Submitted on س., 10/16/2018 - 20:47

مخالفت ترودو با افزایش سن قانونی استفاده از ماری‌جوانا در کبک
جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا می‌گوید تصمیم دولت جدید کبک مبنی بر بالابردن سن قانونی مصرف ماریجوانا می‌تواند زمینه‌ساز جرائم سازمان‌یافته باشد.

به نقل از گلوبال نیوز، حزب ائتلاف آینده‌ی کبک قصد دارد سن قانونی مصرف ماری‌جوانا در این استان را ۲۱ سالگی اعلام کند، در حالی که در استان‌های دیگر سن قانونی ۱۸ سال است.

Prime Minister Justin Trudeau meets with Premier-designate of Quebec Francois Legault in Yerevan, Armenia on Thursday, Oct. 11, 2018. As the two attend the Francophonie Summit. THE CANADIAN PRESS/Sean Kilpatrick
Advertisement Great Deals. Great Devices. Every Day. Shop the Acer Store Now! Fashionmia New Collection

ترودو در مصاحبه‌‌ای گفت: تصمیم دولت جدید کبک می‌تواند مسیر را برای از بین بردن بازار سیاه فروش ماری‌جوانا سخت‌تر کند و مشکلاتی را بوجود بیاورد.

قانون فدرال حداقل سن مجاز به استفاده از ماریجوانا را ۱۸ سال می‌داند، ولی استان‌ها مجاز هستند تا خودشان سن قانونی را مشخص کنند.
اخبار کانادا: آمادگی تولید کننده ماری‌جوانا در مونترال برای 17 اکتبر

موسس HEXO corp ، تولیدکننده ماری‌جوانا در مونترال، از آمادگی این شرکت برای ارائه محصولات خود از 17 اکتبر در مونترال خبر داد.

به نقل از سی تی وی، آدام میرون(Adam Miron) در یک نشست رسانه‌ای گفت که خرده فروشی‌های ماری‌جوانا نیز خودشان برای ارائه خدمات قانونی به متقاضیان آماده کرده‌اند و این همان چیزی است که ما دنبال آن بودیم و برای ما خیلی هیجان انگیز است

اتوبوس‌های مدارس کانادا ایمنی کافی ندارند
حقیقاتی که در سال 2010 از سازمان حمل و نقل کانادا انجام شده نشان می‌دهد اتوبوس‌های مدرسه کانادا در مقابل خطرات احتمالی ایمنی کافی نداشته و در تست‌های ایمنی قبول نشده‌اند.

به نقل از pressfrom، این تحقیق نشان داده‌ است پشتی‌ و صندلی‌های این اتوبوس‌ها در هنگام تصادفات و چپ کردن ایمنی کافی ندارند.

این موضوع تا ماه گذشته که The Fifth Estate راجع به آن تحقیق کرد روی سایت سازمان حمل و نقل کانادا (Transport Canada) و یا سایر وب سایت‌هایی که در دسترس عموم است قرار نگرفت.

سوزان تیلکو،( Suzanne Tylko) رئیس مرکز آزمایش حمل و نقل کانادا در بلینویل(Blainville)- کبک، گفت که او نمی‌داند چرا گزارش او به طور عمومی منتشر نشده و در این رابطه تصمیم‌گیر نبوده است.

او افزود: من نمی‌دانم چگونه و چرا این اتفاق افتاده است.

بر اساس این گزارش مرکز رسانه سازمان حمل و نقل کانادا Transport Canada’s media relations office The Fifth Estate بعد از اینکه تمام تحقیقات را مورد بررسی قرار داد احتمالا ایمن سازی اتوبوس‌های مدارس آغاز می‌شود.

این فرایند چندین روز به طول انجامید و سپس سازمان حمل و نقل کانادا (Transport Canada)برای تشخیص آن دست به ابتکار عمل زد.

این دپارتمان در آخرین ایمیل خود گفت که گزارش تحقیقات اولیه بعنوان مدارک داخلی قبلا تایید شده‌اند و تصمیم گرفته شده است در اختیار ذینفعان قرار گیرد، بدون اینکه ذکر کند این ذینفعان چه کسانی هستند.
سازمان حمل و نقل کانادا پس از این که اسناد و مدارک روی سایت سازمان می‌روند و در دسترس عمومی قرار می‌گیرند متوجه موضوع می‌شوند.

بعد از منتشر شدن نتایج تحقیقات به درخواست The Fifth Estate، که یک برنامه‌ی تلویزیونی کانادایی است، حالا این سازمان باید برای افزایش ایمنی اتوبوس‌های مدرسه فکری کند.

یک گزارش داخلی نشان می‌دهد که دپارتمان ایمنی سازمان حمل و نقل کانادا یک آزمایش در رابطه با تاثیرات جانبی صندلی‌های این اتوبوس‌ها انجام داده که نشان می‌دهد اتاق‌های آنها هم ایمنی کافی ندارند.

مرگ دختر 6 ساله در تصادف با قطار شهری در کلگری
یک دختر شش ساله هنگام رفتن به مدرسه با یک قطار شهری در کلگری کشته شد.

به نقل از سی تی وی، این حادثه روز دوشنبه 8 صبح حوالی ایستگاه قطار شهری Somerset-Bridlewood CTrain در جنوب غربی کلگری رخداد.

به گفته پلیس کاگری، این دختر بچه هنگام عبور از خیابان بی‌دقتی کرده و بدون توجه به چراغ و زنگ‌های هشدار دچار این حادثه شده است.

Sgt. Chris Agren، از اداره پلیس کلگری در رابطه به سی تی وی گفت: وقتی این بچه می‌خواست از خانه رد شود متاسفانه سراسیمه شده بود و سعی راننده قطار هم که با بوق زدن می‌خواست او را هوشیار کند به نتیجه نرسید.

او حتی سعی کرد قطار را متوقف کند ولی بچه دوباره برگشته و وارد مسیر قطار شده است.

پس از حادثه دختر بچه را با یک آمبولانس به بیمارستان منتقل کردند ولی به علت شدت جراحات در بین راه تسلیم مرگ شد.
اخبار کانادا: فوت وزیر سابق کابینه لیبرال‌های کانادا در سن ۸۶ سالگی

دونالد مک‌دونالد،( Donald Macdonald) وزیر سابق کابینه‌ی لیبرال‌های کانادا در سن ۸۶ سالگی درگذشت.
به نقل از د گلوبال اند میل، مک‌دونالد در دوران نخست‌وزیری پیر ترودو، (Pierre Trudeau) پدر نخست‌وزیر فعلی کانادا به عنوان وزیر کابینه‌ی لیبرال‌ها فعالیت می‌کرد.

اعضای خانواده‌ی آقای مک‌دونالد گفته‌اند که او روز یکشنبه هنگام خواب در تورنتو فوت شده است.

سونیا مک‌دونالد در گفتگویی با رسانه‌ها گفته است: «پدرم یک کانادایی عالی بود و زندگی‌اش را صرف ساختن کانادای امروز و کشورش کرد. دونالد مک‌دونالد در سال ۱۹۶۲ به عنوان وزیر کابینه لیبرال‌ها شروع به کار کرد و یکی از تاثیرگذارترین وزرای کابینه‌ی لیبرال‌ها بوده است.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز