قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز۹۷/۰۷/۱۶

Submitted on Mon, 10/08/2018 - 19:09

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۷/۰۷/۱۶
قیمت سکه تمام بهار آزادی در بازار تهران به ۳ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان کاهش یافت.
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز 97/07/16
امروز در بازار آزاد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 3 میلیون و 780 هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 3 میلیون و 760 هزار تومان معامله شد.

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی یک میلیون و 905 هزار تومان، ربع سکه 952 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 641 هزار تومان فروخته می‌شد.

هر گرم طلای 18 عیار 377 هزار و 930 تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1194.2 دلار معامله می‌شود.

توصیه رئیس‌کل بانک مرکزی به مردم: ریسک خرید دلار بالاست
رییس‌کل بانک مرکزی گفت: این قول را به مردم می‌دهم که هیچ محدودیتی برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی کشور نداریم.
توصیه رئیس کل بانک مرکزی به مردم: ریسک خرید دلار بالاست
عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران افزود: برای ما بحث دارو و تجهیزات پزشکی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و می‌خواهیم این اطمینان را به مردم بدهیم که بانک مرکزی تمام‌قد حمایت می‌کند، طوری که از اول سال تاکنون حدود 3 میلیارد دلار برای واردات دارو ، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تأمین کردیم که بخشی در بودجه وزارت بهداشت بوده و بخشی هم از طریق زیرمجموعه‌های مرتبط با وزارت بهداشت تأمین شده است.

وی اضافه کرد: آن چیزی که دولت برای ما تکلیف کرده و ما به‌طور جد دنبالش هستیم این است که دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با هرچیز دیگری در اولویت باشد بنابراین ما هم در تأمین این اقلام اولویت را قایل شدیم حتی مبالغ کلان معادل چند صد میلیون دلار را به‌صورت آماده در اختیار وزارت بهداشت گذاشتیم تا هرلحظه که احساس نیاز کند بتواند خریدش را انجام دهد.

رییس‌کل بانک مرکزی گفت: بخشی از مشکلات داروسازان و کسانی که می‌خواهند دارو و مواد اولیه دارو را وارد کنند نقدینگی است که برنامه‌ریزی شد از طریق مدیریت و برنامه‌ریزی و نظام بانکی بتوانند نقدینگی لازم را برای خرید ارز مورد نیاز واردات دارو و مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی داشته باشند.

همتی همچنین درباره بازار ارز و سکه گفت: ارز و سکه محصول خوبی برای سرمایه گذاری نیست زیرا ریسکش بالاست بنابراین درخواست ما این است که مردم برای سرمایه گذاری خود به محصولات و ابزارهای دیگر سرمایه گذاری توجه کنند.

وی افزود: بانک مرکزی قطعاً نظارت می‌کند و به‌طور جدی دنبال این است که تعادل را دربازار ایجاد کند زیرا معتقدیم ثبات در بازار ارز برای اقتصاد کشور بسیار مهم است، از این رو تمام تلاش خود را در این باره به‌کار خواهیم بست و مردم هم نتایج آن را به‌تدریج مشاهده خواهند کرد.

آمریکا خواستار رد دعوی ایران نزد دادگاه لاهه برای بازگرداندن ۱.۷۵ میلیارد دلار شد
ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه از دیوان بین‌المللی دادگستری خواست دعوی حقوقی ایران نزد این دادگاه جهت بازگرداندن ۱.۷۵ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه‌شده خود را رد کند.
آمریکا خواستار رد دعوی ایران نزد دادگاه لاهه برای بازگرداندن 1.75 میلیارد دلار شد
ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه خواستار رد دعوی حقوقی ایران نزد «دیوان بین‌المللی دادگستری» جهت بازگرداندن 1.75 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران شد. این پول قرار است طبق حکم دادگاهی در آمریکا به عنوان غرامت به گروهی در آمریکا پرداخت شود.

دیوان عالی آمریکا سال 2016 حکم به مصادره 1.75 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران را داد. مقرر شد این پول به خانواده‌های قربانیان بمب‌گذاری سال 1983 در مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت پرداخت شود. آمریکا مدعی است ایران در بمب گذاری سال 1983 یک پایگاه نظامیان آمریکایی در شهر بیروت نقش داشته، اما تهران همواره این ادعا را رد کرده است.

جلسه استماع امروز در دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه هلند ارتباطی با دعوی حقوقی دیگری که ایران در آن از دولت آمریکا بابت تحریم‌ها شکایت کرده، ندارد. در آن پرونده، دیوان بین‌المللی دادگستری چهارشنبه هفته گذشته حکم داد که ایالات متحده باید اطمینان حاصل کند که تحریم‌های یک‌جانبه‌اش علیه جمهوری اسلامی بر کالاهای اساسی یا ایمنی پروازهای مسافری اثر منفی نخواهد داشت.

«ریچارد ویسک»، مشاور حقوقی وزارت خارجه آمریکا در جلسه استماع روز دوشنبه گفت: «محور اقدامات مطروحه در این پرونده حقوقی را حمایت ایران از تروریسم بین‌المللی تشکیل می‌دهد.» وی از دیوان لاهه خواست شکایت ایران را رد کند. تاریخ اعلام حکم دادگاه هنوز مشخص نشده است.

دارایی‌های ایران که سال 2016 دادگاه آمریکایی حکم توقیف آن را صادر کرد در بانک سیتی‌بانک نیویورک نگهداری می شود. بانک مرکزی ایران در سال 2014 به دادگاه نیویورک برای بازگرداندن دارایی های ایران در این بانک شکایت کرده بود.

منبع
tasnim
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز