قیمت ارز در صرافی ملی امروز دوشنبه ۹۷/۱۰/۱۷| دلار ۱۰۷۰۰ تومان شد

Submitted on Mon, 01/07/2019 - 18:16

‌قیمت ارز در صرافی ملی امروز دوشنبه ۹۷/۱۰/۱۷| دلار ۱۰۷۰۰ تومان شد
قیمت دلار در صرافی‌های بانک ها با ۱۵۵ تومان افزایش نسبت به دیروز، ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده است.

قیمت ارز در صرافی ملی امروز 97/10/17| دلار 10700 تومان شد

صرافی‌های بانک ها قیمت دلار را برای روز جاری با 155 تومان افزایش نسبت به نرخ دیروز، 10 هزار و 700 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 10 هزار و 650 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های بانک ها 12 هزار و 600 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 12 هزار و 550 تومان است.

5 صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت 10 تا 15 تا 2000 دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

‌قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۷/۱۰/۱۷
قیمت سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران امروز دوشنبه با افزایش قیمت نسبت به دیروز، ۳ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان شد.

امروز در بازار آزاد قیمت انواع سکه و طلا نسبت به روز گذشته افزایش یافته است؛ برهمین اساس در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت 3 میلیون و 730 هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت 3 میلیون و 600 هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی یک میلیون و 920 هزار تومان، ربع سکه یک‌میلیون و 190 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 656 هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای 18عیار هم 339 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1291.3 دلار معامله می‌شود. طبق گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر، اونس جهانی بخاطر پایان سال میلادی و افزایش تقاضا افزایش یافته است.

** قیمت های درج شده برای انواع سکه و طلا از اتحادیه طلا و جواهر گرفته شده است.

گفتنی است، صرافی‌های بانک ها قیمت دلار را برای روز جاری با 155 تومان افزایش نسبت به نرخ دیروز، 10 هزار و 700 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 10 هزار و 650 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های بانک ها 12 هزار و 600 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 12 هزار و 550 تومان است.

بیشتر بخوانید

بانک‌ها امروز دلار را چند می خرند؟

قیمت ارز در صرافی ملی امروز 97/10/17| دلار 10700 تومان شد

قیمت روز ارزهای دولتی 97/10/17|نرخ 27 ارز صعودی شد

قیمت جهانی طلا امروز 1397/10/17

قیمت ارز مسافرتی امروز 97/10/17| یورو 12465 تومان شد

همچنین یورو در مرکز مبادلات ارزی 4799 تومان،‌ درهم امارات 1143 تومان و پوند انگلیس نیز 5354 تومان قیمت خورده و به واجدان شرایط دریافت ارزهای دولتی فروخته می‌شود.

‌دوشنبه ۱۷ دی | نرخ یورو و پوند افزایش یافتند
براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا ۴۲۰۰۰ ریال، هر یورو ۴۷۹۹۷ ریال و هر پوند انگلیس نیز ۵۳۵۴۷ ریال است.

نرخ ارز    ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
USD دلار آمریکا ۴۲,۰۰۰
GBP پوند انگلیس ۵۳,۵۴۸
CHF فرانک سویس ۴۲,۶۶۷
SEK کرون سوئد ۴,۷۰۰
NOK کرون نروژ ۴,۸۹۰
DKK کرون دانمارک ۶,۴۲۸
INR روپیه هند ۶۰۶
AED درهم امارات متحده عربی ۱۱,۴۳۷
KWD دینار کویت ۱۳۸,۴۴۴
PKR۱۰۰ یکصد روپیه پاکستان ۳۰,۰۵۴
JPY۱۰۰ یکصد ین ژاپن ۳۸,۸۳۵
HKD دلار هنگ کنگ ۵,۳۶۰
OMR ریال عمان ۱۰۹,۲۳۴
CAD دلار کانادا ۳۱,۴۴۶
NZD دلار نیوزیلند ۲۸,۳۶۴
ZAR راند آفریقای جنوبی ۳,۰۱۷
TRY لیر ترکیه ۷,۸۷۷
RUB روبل روسیه ۶۲۲
QAR ریال قطر ۱۱,۵۳۹
IQD۱۰۰ یکصد دینار عراق ۳,۵۲۶
SYP لیر سوریه ۸۲
AUD دلار استرالیا ۲۹,۹۷۲
SAR ریال سعودی ۱۱,۲۰۱
BHD دینار بحرین ۱۱۱,۷۰۵
SGD دلار سنگاپور ۳۰,۹۵۸
BDT۱۰۰ یکصد تاکای بنگلادش ۵۰,۰۸۳
LKR۱۰ ده روپیه سریلانکا ۲,۲۹۹
MMK کیات میانمار (برمه) ۲۸
NPR۱۰۰ یکصد روپیه نپال ۳۷,۶۷۹
AMD۱۰۰ یکصد درام ارمنستان ۸,۶۸۳
LYD دینار لیبی ۳۰,۲۰۱
CNY یوان چین ۶,۱۲۶
THB۱۰۰ یکصد بات تایلند ۱۳۱,۴۴۲
MYR رینگیت مالزی ۱۰,۲۱۴
KRW۱۰۰۰ یک هزار وون کره جنوبی ۳۷,۵۲۷
JOD دینار اردن ۵۹,۲۴۰
EUR یورو ۴۷,۹۹۷
KZT۱۰۰ یکصد تنگه قزاقستان ۱۱,۱۶۹
GEL لاری گرجستان ۱۵,۷۰۲
IDR۱۰۰۰ یک هزار روپیه اندونزی ۲,۹۹۶
AFN افغانی افغانستان ۵۵۶
BYN روبل جدید بلاروس ۱۹,۳۲۵
AZN منات آذربایجان ۲۴,۷۵۵
PHP۱۰۰ یکصد پزوی فیلیپین ۸۰,۲۶۰
TJS سامانی تاجیکستان ۴,۴۵۴
VEF بولیوار جدید ونزوئلا ۴,۲۰۶
TMT منات جدید ترکمنستان ۱۲,۰۰۱

‌قیمت روز مسکن در تهران ۱۳۹۷/۱۰/۱۶| معامله ۳۰۰ میلیونی واحد ۱۵۵ متری
بررسی قیمت روز مسکن در تهران حاکی از آن است که یک واحد ۱۵۵ متری در یافت‌آباد به قیمت ۳۰۰ میلیون تومان و واحد ۱۳۰ متری واقع در لویزان با عمر ۱۲ سال به قیمت یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان معامله شده است.

در منطقه 11 محله دانشکده افسری یک واحد مسکونی 112 متری 14 ساله به قیمت 800 میلیون تومان یعنی هر مترمربع حدود 7 میلیون و 160 هزار تومان معامله شده است.

در مناطق 15 (ابوذر)، 2 (آلستوم) و 6 (ساعی) به ترتیب واحدهای مسکونی 50 متری، 83 متری و 98 متری به قیمت 240 میلیون تومان، یک میلیارد و 80 میلیون تومان و یک میلیارد و 300 میلیون تومان فروخته شده است. آپارتمان واقع شده در ابوذر 12 سال، آلستوم 24 سال و ساعی 10 سال ساخت بوده است.

یک واحد مسکونی 83 متری با عمر 13 سال واقع در اسکندری (منطقه 11) با قیمت 400 میلیون تومان (هر مترمربع حدود 4 میلیون و 831 هزار تومان) در سامانه کد رهگیری ثبت معامله شده است. همچنین یک دستگاه آپارتمان 130 متری واقع در لویزان با عمر 12 سال به قیمت یک میلیارد و 830 میلیون تومان یعنی هر مترمربع حدود 14 میلیون و 270 هزار تومان فروخته شده است.

در خاک سفید یک واحد مسکونی با مساحت 46 مترمربع که 4 سال از زمان ساخت آن می‌گذرد با قیمت 200 میلیون تومان (هر مترمربع حدود 4.5 میلیون تومان)، آپارتمان 110 متری یکسال ساخت واقع در منطقه 7 ارامنه جنوبی به قیمت یک میلیارد و 140 میلیون تومان (هر مترمربع حدود 10 میلیون و 363 هزار تومان)، واحد 155 متری 35 ساله در یافت‌آباد به قیمت 300 میلیون تومان (هرمترمربع یک میلیون و 935 هزار تومان)، آپارتمان 89 متری واقع در فاطمی با عمر 20 سال به قیمت یک میلیارد و 50 میلیون تومان و واحد 76 متری 7 ساله در محدوده دانشگاه تهران به قیمت 885 میلیون تومان (هر مترمربع 11 میلیون و 693 هزار تومان) معامله شده است.

در تهرانپارس نیز یک واحد مسکونی 50 متری به قیمت هر مترمربع حدود 6 میلیون و 101 هزار تومان یعنی مجموع 300 میلیون تومان فروخته شده؛ عمر این آپارتمان در زمان عقد قرارداد 6 سال بوده است.

‌تضمینی برای کاهش قیمت خودرو وجود ندارد
یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هدف خودروسازان از طرح فروش خودرو ۵ درصد کمتر از قیمت بازار آزاد این بود که سودی که تا دیروز به جیب دلال و واسطه سرازیر بود با ۵ درصد کمتر به جیب این شرکت‌ها سرازیر شود.

عبدالله رضیان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: اما هیچ تضمینی وجود ندارد که خودروسازان، قیمت کارخانه‌ای خودرو را کاهش دهند. در جلسات متعددی که با مدیران عامل سایپا و ایران‌خودرو داشتیم حرف این بود که در خودروهای پرتیراژ و کم تیراژ زیان‌های هنگفتی می‌دهند از این رو خواستار جلوگیری از تداوم زیان‌ها بودند.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس ادامه داد: به همین دلیل دولت و مجلس پس از ارزیابی کردن شرایط و بازار در نهایت متقاعد شدند با قبول پیشنهاد فروش خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار جلوی زیان خودروسازان را بگیرند.

وی متذکر شد: این در حالی است که نظر مجلس درباره خودروهای پرتیراژ این است که قیمت این خودروها توسط شرکت‌های خودروسازی نباید خیلی افزایش داده شود و به مصرف‌کنندگان آسیب وارد شود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تشریح روند تاریخی درخواست خودروسازان برای فروش خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار و دلایل قبول این پیشنهاد توسط دولت و مجلس، گفت: در پی نوسانات شدید نرخ ارز و افزایش شکاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار آزاد، خودروسازان بار دیگر پرونده قدیمی آزادسازی قیمت خودرو را باز کردند و خواستار عرضه قیمت ۵ درصد زیر قیمت بازار شدند که پس از کش و قوس زیاد و بررسی‌های فراوان توسط دولت و مجلس پذیرفته شد.

رضیان ادامه داد: بحث‌مان با شرکت‌های خودروساز این بود که اگر تقاضای بازار مصرف به خودرو توسط آنان به درستی پاسخ داده شود، فروش خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار «خوب» است اما مسئله دیگر خودروسازان این بود که بخش زیادی از تقاضای خودرو، کاذب است. آنان بر این نظر پافشاری داشتند که با عرضه خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار، تقاضای کاذب از بین می‌رود و مصرف‌کننده واقعی به بازار مراجعه می‌کند و بدین ترتیب التهابات بازار خودرو کاهش می‌یابد.

این عضو فراکسیون مستقلین مجلس ادامه داد: استدلال مدیران خودرویی این بود که با کاهشی شدن قیمت خودرو در حاشیه بازار، خودروسازان نیز قیمت را کاهش می‌دهند اما هیچ ضمانتی برای عملی شدن این وعده وجود ندارد و از آن گذشته هیچ دستگاهی نیست که تضمین دهد شرکت‌های خودروساز پای وعده خود می‌ایستند و در صورت کاهش قیمت در بازار آزاد، قیمت کارخانه را کاهش می‌دهند.

وی بازار آزاد خودرو و تقاضای مصرف را پارامترهای موثر در عملکرد شرکت‌های خودروساز در کاهش قیمت کارخانه‌ای خودرو دانست و افزود: هدف خودروسازان این است که سودی که تا دیروز به جیب دلال و واسطه سرازیر بود با ۵ درصد کمتر به جیب خودشان سرازیر شود از آن گذشته هیچ ضمانت قطعی برای کاهش قیمت توسط خودروسازان وجود ندارد مگر از طریق منطق اقتصادی و مکانیزم عرضه و تقاضا به بیان روشن‌تر تنها راه کاهش قیمت خودرو توسط خودروسازان کاهش تقاضا و به دنبال آن کاهش قیمت در بازار آزاد است.

‌دستگیری عوامل اخلال در نظام ارزی در دو استان قزوین و آذربایجان شرقی
سربازان گمنام امام زمان (عج) عوامل اخلال در نظام ارزی کشور را در استان‌های قزوین و آذربایجان شرقی دستگیر کردند.

اعضای این باند که به صورت شبکه سازمان یافته و حرفه ای فعالیت می کردند، از سال ۹۳ تاکنون در مجموع بالغ بر ۲۰هزار میلیارد ریال گردش مالی داشته و خرید و فروش غیر قانونی نزدیک به ۴۵۰ میلیون دلار داشته اند.

همچنین سربازان گمنام امام زمان (عج) در آذربایجان شرقی نیز با انجام اقدامات اطلاعاتی چند ماهه موفق به کشف تخلفات گسترده در حوزه حوالجات ارزی گردیدند که در این رابطه ۱۳ نفر از عناصر اصلی به اتهام اخلال در نظام ارزی کشور که تعدادی از متهمین با هویت جعلی قصد خروج غیر قانونی از کشور را داشتند دستگیر و بعد از مستند سازی جرایم، تحویل مراجع قضایی شدند.

این باند با تأسیس شرکت های کاغذی و سوءاستفاده ازظرفیت شرکت های بازرگانی فعال برای سوءاستفاده از مابه التفاوت نرخ ارز دولتی و آزاد به ثبت سفارش کالاهای مشمول ارز دولتی (مبادله ای) اقدام نموده و پس از تخصیص ارز دولتی نسبت به فروش حوالجات ارزی در بازار آزاد، با مشارکت عوامل خود در تهران اقدام نموده اند. حدود ۶۵ میلیون دلار از تخلفات ارزی باند مذکور مستند سازی شده است.

منبع
tasnim
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز