قانون پس انداز کردن

Submitted on Mon, 12/17/2018 - 20:45

زمانی آزادی مالی خواهید داشت که ۱۰ درصد یا بیشتر درآمدتان را در سرتاسر دوره زندگی پس انداز کنید.
بکی از هوشمندانه ترین کارهایی که شما می توانید انجام دهید این است که عادت پس انداز کردن بخشی از حقوقتان را در هر چک حقوقی گسترش دهید.
امروزه پس انداز کردن امنیت و فرصتهای فردای شما را تضمین می کند. اولین نتیجه قانون پس انداز کردن از کناب ثروتمندترین مرد بابل نوشته جورج کلاوسون می باشد و آن اینست:
اول پرداخت کنید یعنی اول ده درصد از حقوقتان را پس انداز کنید سپس با ۹۰ درصد مابقی زندگی کنید. ده درصد به بالا از درآمد را پس انداز کنید و هرگز به آن دست نزنید. این صندوق شما برای تجمع مالی بلند مدت می باشد و هرگز از آن به هیچ دلیلی استفاده نکنید تا از آینده مالیتان اطمینان یابید.
نکته قابل توجه اینست که اول پس انداز کنید و خودتان را مجبور کنید تا با ۹۰ درصد مابقی زندگی کنید. شما به زودی به آن عادت خواهید کرد. هنگامیکه شما مرتبا ۱۰ درصد از درآمدتان را کنار می گذارید به زودی با ۹۰ درصد مابقی زندگی راحتی خواهید داشت.
بسیاری از افراد با پس انداز ۱۰ درصد از درآمدشان شروع می کنند و سپس پس انداز را به ۱۵ درصد، ۲۰ درصد و حتی بیشتر می رسانند و در نتیجه زندگی مالی آنها به طور چشمگیری تغییر می کند، بنابراین آن پول برای شما خواهد ماند.

دومین نتیجه قانون پس انداز بیان می کند که استفاده از مزیت مالیات معوق موجب پس انداز و سرمایه گذاری در برنامه ها می باشد چرا که در نرخهای بالای مالیات اگر پول را بدون درنظر گرفتن ۳۰ درصد و ۴۰ درصد نرخ مالیات معوق پس انداز و سرمایه گذاری کنید بیشتر از زمانیکه مالیات را در موعد پرداخت می کنید پول به دست می آورید.
در شرکتهای مقرری بگیر و برنامه های بازنشستگی سرمایه گذاری کنید همچون سازمان تأمین اجتماعی و بیمه های مختلف. حسابهای سرمایه گذاری، برنامه های فروش سهام و هرچیز دیگری که در طولانی مدت برای سرمایه گذاری در آن شرکت به آن اطمینان دارید را آموزش ببینید. از امروز ۱۰ درصد از درآمدتان را کنار بگذارید.
حساب ویژه ای را برای این هدف باز کید و اجاره یا وام مسکن خود را در هر ماه پرداخت کنید. اگر شما بدهی دارید و ۱۰ درصد برای شما زیاد است با پس انداز کردن یک درصد از درآمد خود شروع کنید و با ۹۹ درصد مابقی زندگی کنید. هنگامی که شما زندگی راحتی با ۹۹ درصد درآمدتان داشتید ، نرخ پس انداز تان را به ۲ درصد افزایش دهید. با گذشت زمان این نرخ را به ۱۰، ۱۵ و‌حتی۲۰ درصد از درآمدتان برسانید.” برایان تریسی

♦️مریم بخارایی، مشاور مالی

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز