شنبه ۸ دی | قیمت طلا، سکه و ارز؛ سکه طرح جدید ۳ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان

Submitted on ش., 12/29/2018 - 11:57

‌شنبه ۸ دی | قیمت طلا، سکه و ارز؛ سکه طرح جدید ۳ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان
قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی در بازار تهران با کاهش قیمت نسبت به آخرین روز هفته قبل، ۳ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان شد.


ارز و طلا

به گزارش تسنیم، امروز در بازار آزاد قیمت انواع سکه و طلا نسبت به آخرین روز هفته گذشته کاهش یافته است؛ برهمین اساس در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۳ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک‌میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۳۱۷ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۸۰ دلار معامله می‌شود.

** قیمت‌های درج شده برای انواع سکه و طلا از اتحادیه طلا و جواهر گرفته شده است.

گفتنی است، در پی کاهش قیمت‌ها در بازار آزاد و ثبت رکوردهای نزولی برای دلار و یورو در تهران و هرات و سلیمانیه، صرافی‌های بانکی نیز قیمت‌ها را کاهش دادند.

صرافی های بانکی که صبح امروز دلار را برای فروش ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت‌گذاری کرده بودند، هم اکنون با ۱۰۰ تومان کاهش نسبت به صبح، قیمت فروش دلار را ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان و قیمت خرید از مردم را ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرده‌اند.

قیمت یورو نیز که صبح امروز برای فروش در صرافی‌های بانکی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان درج شده بود با کاهش ۱۰۰ تومانی نسبت به صبح با ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان شده است. یورو از مردم با قیمت ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان خریداری می‌شود.

نکته مهم در معاملات امروز بازار ارز این است که قیمت اعلامی صرافی‌های بانکی برای خرید و فروش ارز بالاتر از قیمت‌های بازار آزاد است؛ هم‌اکنون در بازار تهران قیمت فروش دلار ۱۰ هزار و ۲۵۰ تومان اعلام می‌شود.

همچنین، یورو در مرکز مبادلات ارزی با افزایش قیمت ۴۸۱۰ تومان، ‌ قیمت درهم امارات ۱۱۴۳ تومان و قیمت پوند انگلیس نیز ۵۳۳۳ تومان قیمت خورده و به واجدان شرایط دریافت ارزهای دولتی فروخته می‌شود.

‌شنبه ۸ دی | قیمت خرید دلار در بانک‌ها
قیمت خرید دلار امروز در شعب ارزی بانک‌ها ۱۰ هزار و ۴۰۵ تومان تعیین شد.

دلار

به گزارش تسنیم، بعد از شتاب ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و افزایش مراجعه مردم به مراکز خرید و فروش ارز برای فروش ارزهای خانگی، بانک مرکزی از بانک‌ها خواست نسبت به خرید ارزهای مردمی فعال شوند.

برهمین اساس شعب ارزی بانک‌ها هر روز بعد از دریافت نرخ از بانک مرکزی، نسبت به خرید ارز از مردم اقدام می‌کنند. دستور بانک مرکزی به بانک‌ها بعد از آن صادر شد که صرافی‌ها از خرید ارزهای مردمی خودداری و میدان را به دلال‌ها واگذار کرده بودند.

امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را ۱۰ هزار و ۴۰۵ تومان و ۵ ریال، قیمت یورو را ۱۱ هزار و ۹۱۳ تومان و ۸ ریال و قیمت پوند انگلیس را ۱۳ هزار ۲۲۸ تومان و ۶ ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.

قیمت خرید دلار، یورو و پوند نسبت به آخرین روز هفته گذشته کاهش یافته است.

نرخ خرید ارز در بانک‌ها، از زمان اعلام تا مدتی عموما رو به افزایش بود؛ به طوری‌که نرخ خرید دلار در شعب ارزی بانک‌ها در ابتدا از ۹۵۰۰ تومان آغاز شد و به بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان نیز رسید، اما از حدود یک ماه قبل بانک‌ها نرخ خرید دلار را کاهش دادند.

در پی کشته و مجروح شدن تعدادی از دانشجویان در سانحه واژگونی اتوبوس؛
‌دانشجویان واحد علوم و تحقیقات تجمع کردند | خواست دانشجویان: استعفا و عذرخواهی

همشهری آنلاین: در پی وقوع سانحه واژگونی اتوبوس حامل جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و کشته و زخمی شدن آنها، صبح امروز جمعی از دانشجویان این واحد دانشگاهی در محل این دانشگاه تجمع کردند.
دانشجویان واحد علوم و تحقیقات تجمع کردند

به گزارش خبرگزاری فارس، جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات صبح امروز با برگزاری تجمع در این دانشگاه یاد درگذشتگان حادثه واژگونی اتوبوس را گرامی داشته و با بازماندگان ابراز همدردی کردند.

برخی والدین درگذشتگان نیز در این مراسم حضور دارند.

دانشجویان خواستار برخورد با مسئولان خاطی شدند , طی بیانیه‌ای خواسته‌های خود را در ۹ بند ارایه دادند.

۱-درخواست استعفا و عذرخواهی سرپرست واحد علوم و تحقیقات و رئیس دانشگاه آزاد

۲-عذرخواهی رسمی در تریبون رسمی توسط سرپرست واحد و رئیس دانشگاه

۳-ساخت یادبود برای عزیزان از دست رفته

۴-استقرار همیشگی اورژانس در محل دانشگاه

۵-نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تعیین سرعت مجاز و نصب برگه معاینه فنی در اتوبوس و بررسی آن در بازه های زمانی کوتاه و استخدام راننده های با صلاحیت

۶-ساخت حفاظ برای جلوگیری از ریزش کوه و نصب گاردریل در طول مسیر

۷-رایگان شدن یا حداقل کم شدن هزینه آژانس ها تا هنگامی که نوسازی ناوگان و حفاظت مسیرها تامین شود

۸-نظارت بهداشتی مداوم بر بوفه ها و راه اندازی بوفه سر پوشیده ابن سینا

۹-تعویق امتحانات به دلیل مناسب نبودن اوضاع روحی دانشجویان

در این تجمع که از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز شده است، تجمع کنندگان با خواندن شعر یار دبستانی من و ذکر فاتحه و صلوات یاد دانشجویان جانباخته در سانحه واژگونی اتوبوس را گرامی داشتند.

دانشجویان حضور فوری مسئولان در محل تجمع را خواستار شدند و اعلام کردند تا زمان حضور یکی مسئولان رده بالای دانشگاه آزاد به تجمع خود ادامه می دهند. آنها هم اکنون در حال حرکت به سمت محل سانحه هستند.

براساس این گزارش، سه شنبه چهارم دی‌ماه اتوبوس دانشجویان در محوطه این دانشگاه واژگون شد که تا کنون ۱۰ کشته و ۲۶ مصدوم داشته است.

‌آیا ۱۰ درصد کارکنان مازاد دولت سال آینده اخراج می‎شوند؟ سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بند ۳ تبصره ۲۰ لایحه بودجه در راستای افزایش کارایی نیروی انسانی است، گفت: اجرای این بند از رسوب نیروی انسانی مازاد برای انجام فعالیت‌های مصوب دستگاه‌های اجرایی جلوگیری می‌کند.


محيط اداري

به گزارش تسنیم، سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص خبری مبنی بر اینکه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند سال آینده، در خصوص حداکثر ۱۰ درصد نیروهای مازاد خود با لحاظ یک شرط اقداماتی مثل فسخ قرارداد، جابه‌جایی و بازخرید انجام دهند، گفت: اجرای جزء (۳) تبصره (۲۰) لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور در راستای افزایش کارایی و اثربخشی نیروی انسانی است که جزء آثار مترتب بر اجرای بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد است.

مژگان خانلو اظهار کرد: اجرای این بند از رسوب نیروی انسانی مازاد برای انجام فعالیت‌های مصوب دستگاه‌های اجرایی جلوگیری کرده و با انتقال آنان به دستگاه‌هایی که به تجربه و تخصص آنان نیاز دارند، منجر به افزایش کارایی نیروی انسانی خواهد شد.

وی افزود: دستگاه اجرایی موظف است محل خدمت دیگری برای این افراد مشخص کرده و سپس آنان را انتقال دهد، در صورتی‌ که فرد با این جابه‌جایی موافقت نکند، دستگاه اجرایی می‌تواند وفق قوانین و مقررات و در صورت دارا بودن شرایط وی را بازنشسته یا بازخرید کند.

در بند مورد اشاره سخنگوی ستاد بودجه آمده است، در صورتی که واحد مجری بخشی از کارکنان قراردادی، پیمانی و رسمی را مازاد تشخیص دهد می‌تواند پس از تایید بالاترین مقام دستگاه، نسبت به جابه‌جایی در دستگاه اجرایی دیگر در همان شهر بدون رضایت مستخدم اقدام کنند. در صورت عدم رضایت مستخدم، نسبت به بازخرید و بازنشستگی نیروهای پیمانی و رسمی و در مورد نیروهای قراردادی نسبت به فسخ قرار داد و بازخرید اقدام کنند.

‌سید حسن خمینی: رضایت مردم و اخلاق زیربنای استحکام جامعه است
یادگار امام (ره) با تاکید بر اینکه رضایت مردم و اخلاق زیربنای استحکام جامعه است، گفت: باید قواعد رفتار و علل سقوط و ثبوت انسان‌ها را در زندگی رعایت کنیم، در غیر این صورت هیچ تضمینی وجود ندارد که ما بمانیم و دیگران بروند.

سيد حسن خميني

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در مراسم دهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله جمی در حسینیه جماران، اظهار داشت: اگر این قواعد و اصول اخلاقی را رعایت نکنیم، عرصه را از شما می‌گیرند.

وی ادامه داد: امام علی(ع) می‌فرماید که اگر ملتی به جای اصول جامعه و حل مشکلات و زیربنای روابط اجتماعی تنها به ظواهر تکیه کند به بداقبالی می‌رسد، البته این بدان معنا نیست که به فروع توجه نکنیم.

یادگار امام(ره) با بیان روایتی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه «کسی که بیشتر مدارا کند، بیشترین عقل را دارد»، افزود: پاره پاره کردن مداوم جامعه، پخش مکرر کینه، انتشار مرتب نفاق، اینکه افراد در جامعه مجبور شوند شخصیت دوگانه داشته باشند و اینکه تک تک ما از صداقت دور شویم از نشانه‌های بداقبالی دولت‌ها است.

وی عنوان کرد: اگر دیدیم اصول ما از دست رفته و به فروعات می‌چسبیم، زنگ خطری برای جامعه است، بنابراین مردم به هر ترتیبی باید احساس رضایت کنند و تحمیل جایی در جامعه نداشته باشد.

سید حسن خمینی در ادامه، «فرومایگان را مقدم داشتن و فرزانگان را موخر قرار دادن» را از دیگر عوامل فروپاشی حکومت‌ها بیان کرد و گفت: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید که اگر دیدید جامعه‌ای از داشته‌های خود در حوزه نیروی انسانی و افاضل بهره نمی‌برد و آنها را عقب می‌اندازد به سمت فروپاشی می‌رود.

وی تصریح کرد: یکی از توفیقات دفاع مقدس همین بحث است که در آن مقطع ما اصول جامعه را فراموش نکرده و فروع را جایگزین اصول نکرده بودیم.

سید حسن خمینی اظهار داشت: نقش بی‌بدیل آیت‌الله جمی و توفیقی که در آبادان پیدا کرده بودند به همین برمی‌گردد که در آن لحظات؛ اصل مساله گم نشده بود و ایشان جزو کسانی بود که در حوزه مسئولیت خود فضیلت‌محوری را در نظر داشت.

وی اضافه کرد: باید از روزی ترسید که جایگاه‌ها به هم بریزد و نقش‌ها دگرگون شود.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز