شنبه ۲۲ دی | قیمت ارز در صرافی ملی؛ دلار وارد کانال ۱۱ هزاری شد

Submitted on ش., 01/12/2019 - 16:37

شنبه ۲۲ دی | قیمت ارز در صرافی ملی؛ دلار وارد کانال ۱۱ هزاری شد
قیمت دلار در صرافی‌های بانک‌ها با ۲۲۰ تومان افزایش نسبت به پنجشنبه، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان تعیین شده است.


ارز
صرافی‌های بانک‌ها قیمت دلار را برای روز جاری با ۲۲۰ تومان افزایش نسبت به نرخ پنجشنبه، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۱ هزار تومان خریداری می‌کنند.

قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های بانک ها ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان است.

۵ صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ تا ۲۰۰۰ دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

کاهش چشمگیر قیمت محصولات لکسوس در بازار
قیمت خرید دلار امروز در شعب ارزی بانک‌ها با افزایش ۲۱۸ تومانی نسبت به پنجشنبه ۱۱ هزار تومان تعیین شد.


ارز
بعد از شتاب ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و افزایش مراجعه مردم به مراکز خرید و فروش ارز برای فروش ارزهای خانگی، بانک مرکزی از بانک‌ها خواست نسبت به خرید ارزهای مردمی فعال شوند.

برهمین اساس شعب ارزی بانک‌ها هر روز بعد از دریافت نرخ از بانک مرکزی، نسبت به خرید ارز از مردم اقدام می‌کنند. دستور بانک مرکزی به بانک‌ها بعد از آن صادر شد که صرافی‌ها از خرید ارزهای مردمی خودداری و میدان را به دلال‌ها واگذار کرده بودند.

امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را ۱۱ هزار تومان و یک ریال، قیمت یورو را ۱۲ هزار و ۶۲۰ تومان و سه ریال و قیمت پوند انگلیس را ۱۴ هزار ۱۴۱ تومان و ۷ ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.

قیمت خرید دلار نسبت به روز پنجشنبه، ۲۱۸ تومان، قیمت یورو ۱۵۵ تومان و قیمت پوند ۳۵۶ تومان افزایش یافته است.

نرخ خرید ارز در بانک‌ها، از زمان اعلام تا مدتی عموما رو به افزایش بود؛ به طوری‌که نرخ خرید دلار در شعب ارزی بانک‌ها در ابتدا از ۹۵۰۰ تومان آغاز شد و به بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان نیز رسید، اما از حدود یک ماه قبل بانک‌ها نرخ خرید دلار را کاهش دادند.

شنبه ۲۲ دی | قیمت ارز مسافرتی؛ یورو ۱۲۹۸۹ تومان شد
همشهری آنلاین: شعب منتخب بانکی امروز قیمت فروش ارز مسافرتی را بدون کارمزد ۱۲ هزار و ۹۸۹ تومان اعلام کرده‌اند.


ارز
شعب منتخب بانک‌های ملی، تجارت، ملت، سامان و پارسیان که مسئولیت فروش ارز مسافرتی به مردم را برعهده دارند، روزانه بعد از دریافت نرخ ارز از سوی بانک مرکزی توزیع ارز به مسافران را آغاز می‌کنند.

قیمت فروش ارز مسافرتی روزانه بعد از ساعت ۱۱ صبح به شعب منتخب اعلام و بعد از آن فروش ارز مسافرتی در بانک‌های عامل آغاز می‌شود. گفتنی است، تجربه هفته‌های اخیر نشان داده که فروش ارز مسافرتی در شعب محدود است و روزانه این شعب به تعداد مشخصی از مسافران می‌توانند ارز بفروشند.

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روزهای قبل، بعد از ساعت ۱۱ آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت ۱۲ هزار و ۹۸۹ تومان و ۷ ریال، می‌فروشند که با احتساب کارمزد ۷ در هزار به رقمی حدود ۱۳ هزار تومان می‌رسد. قیمت فروش ارز مسافرتی در نظام بانکی نسبت به آخرین روز هفته گذشته ۱۶۷ تومان افزایش یافته است.

گفتنی است: امروز قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های بانکی ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است.

با اعلام قیمت امروز فروش ارز مسافرتی در شعب منتخب بانکی و البته آغاز معاملات صرافی‌های دولتی، مشخص شد که امروز قیمت فروش یورو مسافرتی بدون کارمزد گران‌تر از فروش یورو در صرافی‌های بانکهاست.

به گزارش تسنیم، مسافران خارج از کشوری که اسناد و مدارک خواسته شده را به شعب بانک‌های عامل ارائه کنند می‌توانند برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر ۵۰۰ یورو و برای سایر کشورها تا ۱۰۰۰ یورو خریداری کنند.

براساس سیاست جدید بانک مرکزی که از روز ۱۸ شهریورماه آغاز شده، ارز پرداختی به مسافران یورو است و دلار به متقاضیان پرداخت نمی‌شود. طبق بخشنامه بانک مرکزی تامین و پرداخت ارز مسافرتی (به صورت اسکناس) از طریق بانک‌های‌ ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان به نرخ بازار بلامانع است.

بر این اساس بانک‌ها مجازند از محل ارزهای خریداری‌ شده و با تامین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی به نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته از قبیل گذرنامه‌ معتبر، بلیط‌ مسافرت هوایی، ویزای کشور مقصدـ‌ در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند اقدام کنند.

همچنین لازم است مدارک مزبور به منظور نظارت بازرسان بانک در سوابق نگهداری شود و اخذ تعهد کتبی از متقاضی مبنی بر خرید ارز صرفاً از یک منبع اعم از بانک و یا صرافی مجاز معتبر الزامی است.

قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی در بازار تهران امروز شنبه ۲۲ دی‌ماه با افزایش نسبت به پنجشنبه ، ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان شد.
به گزارش تسنیم، امروز در بازار آزاد قیمت انواع سکه و طلا نسبت به آخرین روز هفته گذشته افزایش داشته است؛ برهمین اساس در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک‌ میلیون و ۲۰۵ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۶۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۳۵۳ هزار و ۸۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۸۷.۹دلار معامله می‌شود.

** قیمت‌های درج شده برای انواع سکه و طلا از اتحادیه طلا و جواهر گرفته شده است.

گفتنی است: صرافی‌های بانک‌ها قیمت دلار را برای روز جاری با ۲۲۰ تومان افزایش نسبت به نرخ پنجشنبه، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۱ هزار تومان خریداری می‌کنند.

قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های بانک‌ها ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان است.

یورو در مرکز مبادلات ارزی ۴۸۱۶ تومان، ‌ درهم امارات ۱۱۴۳ تومان و پوند انگلیس نیز ۵۳۹۲ تومان قیمت خورده و به واجدان شرایط دریافت ارزهای دولتی فروخته می‌شود.

بهای وام مسکن ارزان شد
در ماه گذشته هر ورق از اوراق تسهیلات مسکن حدود ۵۳ هزار تومان داد و ستد می‌شد اما با اینکه در هفته گذشته قیمت هر تسه تا ۶۱ هزار تومان هم بالا رفت، امروز قیمت اکثر این اوراق حدود ۵۶ هزار تومان است.


مسکن
در ماه‌های گذشته با ایجاد رکود نسبی در بازار مسکن، هزینه وام مسکن کاهش یافت و برای مدت زمانی حدود قیمتش ۵۳ هزار تومان بود اما این قیمت‌ها با گذشت یک دوره زمانی با رشد مواجه شد.

در هفته گذشته قیمت اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن تا ۶۱ هزار تومان هم رسید اما امروز شنبه ۲۲ دی‌ماه در فرابورس ایران تا لحظه انتشار این گزارش، قیمت‌ها از ۵۴ هزار تا ۵۷ هزار تومان شناور بود.

قیمت امتیاز تسهیلات مسکن بهمن‌ماه سال ۱۳۹۵ حدود ۵۴ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت تسه اسفندماه ۱۳۹۵ معادل ۱۰۰۰ تومان گران‌تر است. همچنین قیمت هر ورق از اوراق تسهیلات مسکن فروردین‌ماه سال ۱۳۹۶ معادل ۵۶ هزار تومان و قیمت تسه آذرماه سال جاری ۵۷ هزار و ۲۰۰ تومان بود. مابقی اوراق نیز عمدتا در قیمت حدود ۵۶ هزار تومان معامله می‌شوند.

در این گزارش با توجه به قیمت هر ورق از اوراق تسهیلات مسکن به مبلغ ۵۶ هزار تومان، هزینه وام مسکن برای قشرهای مختلف محاسبه شده است. بر این اساس، با توجه به اینکه زوج‌های تهرانی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، آن‌ها باید ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان صرف خرید این ۲۰۰ برگ کنند. به این مبلغ با احتساب ۲۰ میلیون تومان وام جعاله که بابتش باید ۴۰ برگ تسه خرید بهادار ۵۶ هزار تومانی خرید، دو میلیون و ۲۴۰ هزار تومان اضافه می‌شود. در نتیجه در مجموع باید برای دریافت وام ۱۲۰ میلیون تومانی مسکن، حدود ۱۳ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان‌ صرف شود.

همچنین زوج‌های غیرتهرانی که در شهرهایی با جمعیت بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند، می‌توانند تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام بگیرند که برای گرفتن این مبلغ باید ۱۶۰ ورق بهادار خریداری کنند که با این حساب باید هشت میلیون و ۹۶۰ هزار تومان بابت خرید این اوراق بپردازند که با احتساب دو میلیون و ۴۴۰ هزار تومان برای خرید اوراق وام جعاله، در مجموع برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی باید ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

علاوه بر این زوج‌های ساکن در سایر شهرهای با جمعیت زیر ۲۰۰ هزار نفر می‌توانند برای گرفتن ۶۰ میلیون تومان وام مسکن ۱۲۰ برگ بهادار خریداری کنند که باید شش میلیون و ۷۲۰ هزار تومان بابت خرید اوراق بپردازند. همچنین برای دریافت ۲۰ میلیون تومان دیگر بابت وام جعاله نیز باید دو میلیون و ۴۴۰ هزار تومان پرداخت کنند که در مجموع برای وام ۸۰ میلیون تومانی هشت میلیون و ۹۶۰ هزار تومان از سوی زوجین باید پرداخت شود.

مجردهای تهرانی نیز می‌توانند تا سقف ۶۰ میلیون تومان و غیر زوج‌هایی که در مراکز استان‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در نهایت غیر زوج‌های ساکن در سایر مناطق تا سقف ۴۰ میلیون تومان وام دریافت کنند که به ترتیب هر کدام باید ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰ برگ بهادار اوراق تسهیلات مسکن را از فرابورس ایران خریداری کنند.

با این حساب مجردهای تهرانی باید برای خرید این اوراق شش میلیون و ۷۲۰ هزار تومان، افراد ساکن در مراکز استان بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مبلغ پنج میلیون و ۶۰۰ تومان و افراد گروه سوم مبلغ چهار میلیون و ۴۸۰ هزار تومان پرداخت کنند. البته در صورت تمایل برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی جعاله باید مبلغ دو میلیون و ۴۴۰ هزار تومان دیگر هم بپردازند.

اوراق تسهیلات مسکن قابلیت معامله در فرابورس ایران را دارد و ارزش اسمی هر برگ پنج میلیون ریال است. مدت اعتبار اوراق تسه حداکثر تا دو دوره شش ماهه قابل تمدید است.

این اوراق با توجه به اینکه چقدر تا زمان اعتبارش باقی مانده دارای قیمت متفاوتی است. در صورتی که مدت اعتبار این اوراق به اتمام رسیده و دارنده اوراق از تسهیلات آن استفاده نکند، نماد معاملاتی آن متوقف خواهد شد و وجوه پرداختی، دیگر به دارنده اوراق بازپرداخت نخواهد شد.

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز