شمار کثیری از آمریکایی ها خواهان ترک کشور و مهاجرت به کانادا هستند

Submitted on س., 01/08/2019 - 20:55

‌شمار کثیری از آمریکایی ها خواهان ترک کشور و مهاجرت به کانادا هستند
پس از گذشت دو سال از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور، طبق نظرسنجی جهانی Gallup، شمار کثیری از شهروندان آمریکایی همچنان خواستار ترک کشور و مهاجرت به کانادا می باشند.

با وجود تمایل 11 درصدی آمریکاییان به مهاجرت طی ریاست جمهوری جورج بوش و 10 درصد در دولت باراک اوباما ، این تعداد در دولت ترامپ، از زمان دولت اوباما، 60٪ افزایش داشته که اکثرا نیز شمال مقتدر و آزاد را به عنوان مقصد فرار برگزیده اند.

در سال 2018، از هر چهار آمریکایی خواستار مهاجرت بیش از یک نفر (26 درصد) کانادا را مقصد مورد نظر خود برگزیده اند که تعداد آنان از سال 2016 تا کنون حدود 12 درصد افزایش یافته است.

با این حال بنا بر گفته Gallup: "درصد تمایل مردم به مهاجرت عموما از درصد عمل به آن بیشتر بوده - به عنوان مثال، مهاجرت این افراد به کانادا در واقع بعید به نظر می رسد. در حقیقت، طبق آمار کانادا تعداد آمریکایی های مهاجر در کانادا از زمان انتخاب ترامپ تنها درصد کمی افزایش داشته است. و مهاجران واقعی نیز به احتمال زیاد تنها با هدف پیوستن به صنعت فن آوری پر رونق کانادا به این کار تن می دهند."

نتیجه جستجوها نشان می دهد که به هنگام جستجوی شغل در بازارهای خارجی، حدود 12 درصد انتخابات مربوط به مشاغل کانادایی می باشد.

با وجود این که Gallup از مردم در مورد تمایلات سیاسی آنان سوال نمی کند، اما اخیرا مشاهده گشته که اکثر آمریکایی های خواستار مهاجرت، افراد دموکرات یا افرادی هستند که از عملکرد شغلی ترامپ ناراضی اند، شامل: زنان، جوانان آمریکایی و افراد کم درآمد."

طی دو سال اول حکومت ترامپ، از هر پنج زن آمریکایی، یک نفر (20٪) در صورت امکان خواهان مهاجرت بوده، که بنا بر اظهارت Gallup، دو برابر میانگین این تعداد در دوران اوباما (10٪) یا دولت بوش (11٪) و تقریبا دو برابر میانگین مردان (13٪) در دولت ترامپ می باشد.

همچنین، 30 درصد افراد زیر 30 سال آمریکایی نیز خواستار مهاجرت بوده که بنا بر اظهارات Gallup، بیش از هر چیز دیگر، "خود ترامپ انگیزه اصلی آن بوده و تجزیه و تحلیل رگرسیون نیز نشان می دهد که صرف نظر از تفاوت های جنسیتی، سنی و درآمدی - چنانچه آمریکایی ها از تعهدات شغلی ترامپ به عنوان رئیس جمهور رضایت نداشته باشند، بیش تر به ترک کشور تمایل خواهند داشت. "

‌معرفی رستوران های مونترال با بالاترین آمار تخلفات بهداشتی در 3 سال گذشته
عدم رعایت اصول بهداشت غذایی در رستوران های مونترال امری بدیهی است.

به نقل از گزارش CBC News، از سال 2015 تا اواخر سال 2018، 960 رستوران و فروشگاه های عرضه مواد غذایی 2 میلیون دلار جریمه شده اند که متوسط جریمه هر مغازه روزی 1,550 دلار برآورد شده است. با این حال هنوز سیر صعودی به خود گرفته است.

متاسفانه تعداد شکایات از شرکت های عرضه مواد غذایی و رستوران‌های مونترال از سال‌های 2015 تا 2017 از مرز 440 مورد گذشت و به 1000 مورد افزایش یافت که بیانگر رشد آمار تخلفات غذایی است.

اما بنا به اظهارات Mélanie Gagné سخنگوی شهرداری مونترال تنها 14,000 مراکز غذایی این شهر (یعنی حدود سه درصد) تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند. وی در ادامه تصریح کرد: اگرچه اغلب متخلفان یک بار جریمه می شوند اما متخلفانی نیز هستند که بارها جریمه شده اند لذا با همه این تفاسیر هفتاد درصد رستوران های فعال رکورد خوبی در بخش بهداشت و سلامت ثبت کرده اند.

انتشار لیست رستوران های مونترال با بیشترین آمار تخلف در سال های 2015 تا 2018:

اگرچه این رستوران ها تخلفات متعددی را مرتکب شده اند اما عمده تخلفات به عدم رعایت اصول بهداشتی و تجهیزات و لوازم غیر بهداشتی مربوط می شود. مورد دیگر تخلفات عرضه نادرست غذا به مصرف کننده است که بیشتر در سال 2015 مشاهده شده است و از آن پس مشکلات رفع شده یا مدیریت برکنار شده است.

برای بررسی وضعیت رستوران های شخصی می توانید با Quebec government's inspection database تماس حاصل نمایید. در اینجا چند نمونه رستوران شخصی متخلف عنوان شده است:

Supermarché Tropic, Rivière-des-Prairies ​:
بدون مجوز رسمی بهداشت فعالیت داشته است
امکانات یا تجهیزات غیربهداشتی

Basha (9 شعبه از 24 شعبه در مونترال جریمه شده اند و دو شعبه تعطیل شدند):
فروش یا عرضه نادرست مواد غذایی به مصرف کننده
برچسب غذایی نامعتبر
عدم رعایت درجه حفظ و نگهداری غذا

Kaido Sushi, Anjou (تعطیل شد):
مشاهده آلودگی، حشرات و حیوانات موذی یا فضولات آنها
تجهیزات غیر بهداشتی
فروش عمده گوشت غیر مجاز

Vincent Sous-Marin, Hochelaga-Maisonneuve:
تجهیزات غیر بهداشتی
فروش یا عرضه نامناسب مواد غذایی به مصرف کننده
فعالیت با مجوز غیر معتبر

Saint-Jean Bagel, Dollard-des-Ormeaux:
جهیزات غیر بهداشتی
برخورداری از عوامل تاثیرگذار بر بهداشت و سلامت غذا

L'Euromarché Latina 80, Cartierville:
دیوارها و سقف های ناسالم
عدم مطابقت ترکیبات محصولات غذایی با کد آنها

جدول زیر بارزترین علل تخلف رستوران های مونترال را طی 2015 تا 2018 نشان می‌دهد.

‌یکی از بزرگترین جزایر خصوصی آمریکای شمالی در کانادا به فروش میرسد

جزیره Batchawana واقع در دریاچه Lake Superior انتاریو، دارای محدوده ای به مسافت 5200 هکتار بوده و در 45 کیلومتری شمال Sault Ste. Marie و در نزدیکی مرز کانادا- ایالات متحده واقع گشته و کم تر از 90 دقیقه با تورنتو (سفر هوایی) فاصله دارد.


Courtesy of Colliers International
طبق گزارشات، محیط جزیره جنگلی و توسعه نیافته بوده، و در مقایسه با هزاران سال پیش، جزیره ای عظیم به نظر می رسد، که پس از 25 سال قرار داشتن تحت مالکیت تنها یک فرد، هم اکنون به عرصه فروش گذاشته شده است.

Mark Lester، معاون ارشد Unique Properties، در مصاحبه ای در سال 2018 ، اظهار داشته است مالک آمریکایی جزیره اهل دیترویت بوده و این زمین را تحت عنوان "اموال میراثی" خریداری نموده است.

Courtesy of Colliers International
Lester همچنین بیان داشت: "وی واقعا جزیره را دوست دارد و قصد داشته که آن را به باشگاه شکار اختصاصی تبدیل نماید، اما متوجه گشته از عهده آن بر نخواهد آمد."

جزیره در فوریه 2018 به فروش گذاشته شده و برای افرادی که به دنبال املاک خاص بوده و حدود 15 ملیون دلار سرمایه دارند، جواهری نادر می باشد.


Courtesy of Colliers International

قیمت آن در حال حاضر حدود 14500000 دلار بوده (قیمت مبنا: 14950000)، که در مقایسه با سایر املاک موجود در اطراف تورنتو و ونکوور مقرون به صرفه می باشد.

این جزیره تحت منطقه بندی روستایی و دارای مجوز مسکونی و تفریحی بوده و به گفته Lester، استقرار اسکله ماهیگیری و اردوگاه های تابستانی نیز در این جزیره امکان پذیر می باشد.

البته همانطور که در تصاویر می بینید تاکنون هیچ بنایی در جزیره Batchawana ساخته نشده است.


Courtesy of Colliers International
با وجود اینکه هیچ انسانی در این جزیره زندگی نمی کند اما، مالک جدید با حیوانات وحشی همسایه خواهد بود، شامل موش، گرگ و گوزن.

بهترین بخش مالکیت جزیره خصوصی، بهره بردن از ساحل اختصاصی می باشد که در بخش جنوبی Batchawana واقع بوده و عمق چندانی ندارد.


Courtesy of Colliers International

Lester در مورد جزیره چنین بیان می دارد: "منظره ای بی نظیر و تماشایی و ملکی منحصر به فرد و شگفت انگیز."

‌جمع آوری مخازن لباس های اهدایی در ونکوور به دنبال مرگ های اخیر
شهرداری ونکوور و حومه غرب ونکوور از جمع آوری مخازن لباس های اهدایی به دنبال مرگ دو نفر بر اثر گیر کردن در این مخازن، خبر داد.

مقامات حومه غرب ونکوور اعلام کردند این تصمیم پس از مرگ یک مرد 34 ساله به دلیل گیر افتادن در یکی از این مخازن، اتخاذ شده است.

پلیس از مرگ ناگهانی این شخص در روز 30 دسامبر، نزدیک ورودی پارک عمومی Ambleside خبر داد.

روز دوم ژانویه، مقامات غرب ونکوور اعلام کردند به دنبال جمع آوری این مخازن و یا ایمن سازی آنان می باشند.

شهرداری ونکوور نیز روز سوم ژانویه از جمع آوری مخازن لباس های اهدایی، به دنبال گیر افتادن یک خانم در مخزن و مرگ وی در جولای 2018، خبر داد.

شهرداری اعلام کرد تا به امروز 90% مخازن جمع آوری شده و بقیه آن ها نیز در روزهای آتی جمع می شوند.

مخازن لباس واقع در West Point Grey Community ،Kensington Community Centre ،Vancouver Aquatic Centre، و تمامی پارک ها جمع آوری خواهند شد.

افرادی که به دنبال اهدای لباس هستند می توانند به مرکز Zero Waste ونکوور (واقع در خیابان Yukon 8588) و یا Residential Drop-off Area (واقع در 5400 72nd Avenue in Delta) مراجعه کنند.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز