سیستم آریما موقتا بسته شد/ کبک موقتا پرونده جدید مهاجرتی اسکیل ورکر نمی‌پذیرد

Submitted on Mon, 01/28/2019 - 19:49

سیستم آریما موقتا بسته شد/ کبک موقتا پرونده جدید مهاجرتی اسکیل ورکر نمی‌پذیرد
وزیر مهاجرت دولت جدید کبک در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: تعداد پرونده های اسکیل ورکر کبک از دوره‌های قبل انباشته شده و اکنون ما را با معضل جدیدی روبرو کرده ...
کبک موقتا پرونده جدید مهاجرتی اسکیل وورکر نمی‌پذیرد

«سیمون ژولین بارت» ، وزیر مهاجرت دولت جدید کبک در یک مصاحبه تلویزیونی در ۲۴ ژانویه ۲۰۱۹ با « ماری دو سو»، از بسته شدن موقتی سیستم آریمو در جهت ایجاد اصلاحاتی در سیستم مهاجرتی اسکیل ورکر کبک خبر داد.

در این مصاحبه از عدم رسیدگی و تعلیق حدود 18000 پرونده و به گفته خود وزیر 18139 پرونده اسکیل ورکر کبک از سال 2005 تاکنون از وزیر مهاجرت کبک انتقاد شد.

« دوسو» گفت: چرا باید افرادی در سراسر دنیا از سال 2005 برای ورود به کبک منتظر بمانند در حالیکه ما سالانه حدود ۳۰۰۰۰ مهاجر از طریق نیروی کار ما ( اسکیل ووکر ) وجود دارد و این افراد جزو این تعداد نبوده‌اند؟

وزیر مهاجرت دولت کبک « بارت » دولت قبلی را مقصر دانست و گفت: این تعداد پروندهای اسکیل ورکر از دوره‌های قبل انباشته شده و اکنون ما را معضل جدیدی روبرو کرده است .

وی با اشاره به هزینه‌ای که این افراد برای بررسی پرونده‌های خود پرداخته‌اند افزود: هزاران دلار در این مسیر توسط افراد برای بررسی پرونده‌ها سرمایه گذاری شده که متاسفانه اقدامی در جهت نتیجه گرفتن این پرونده‌ها صورت نگرفته است.

وزیر مهاجرت دولت کبک در ادامه به این موضوع اشاره کرد که بخشی از حدود ۲۰۰۰۰تا ۳۰۰۰۰ مهاجری که سالیانه وارد کبک می‌شوند جزء افرادی هستند که از طریق برنامه‌های دیگر مهاجرتی نظیر افرادی که در کبک زندگی می‌کنند یا دارای جاب آفر ( پیشنهاد کار) از کارفرمایان کبکی هستند جذب می‌شوند.

او سیستم فعلی جذب مهاجران را در کبک دارای اشکالات اساسی خواند و اظهار داشت: هیچ ارتباطی بین افرادی که برای گرفتن CSQ پذیرفته می‌شوند و تقاضای بازار کار کبک وجود ندارد .

این مقام مسئول ادامه داد: در میان همین 18 هزار پرونده اسکیل ورکر معوق هم موارد زیادی وجود دارد که پروفایل کاندیدا با نیازهای کارفرمایان کبکی مطابقت ندارد.

وی تاکید کرد: باید با این افراد صادقانه برخورد کرد ودر مقابل تمهیداتی اندیشید که افرادی که در رشته و شغلی تخصص دارند که اکنون مورد نیاز کارفرمای کبکی است، سه سال برای ورود به کبک منتظر نماند.

سیستم آریما مشابه سیستم اکسپرس انتری فدرال طراحی شده است و برای دستیابی به همین موضوع راه‌اندازی شده اما به گفته او به دلیل حجم بالای پرونده‌هایی که از قبل در سیستم قدیمی بلاتکلیف باقی مانده‌اند سیستم آریما در حال حاضر کاربرد عملی نخواهد داشت.

« بارت » در پاسخ به سوال درخصوص چگونگی رسیدگی به 18000 پرونده در وزارت مهاجرت کبک با توجه به ظرفیت حداکثری رسیدگی ماهانه 600 پرونده بیان کرد: برای یافتن راه حلی در جهت سرعت بخشیدن به رسیدگی 18000 پرونده معوق 6 ماه زمان نیاز دارد تا با سر و سامان دادن به این پرونده‌ها و ترجیحا جذب افرادی که دارای توانایی‌هایی مطابق با نیازهای بازار کار فعلی هستند وزارت مهاجرت جدید بتواند روی سیستم جدید که کارآمد و سریع خواهد بود تمرکز کند.

منبع
hodhod
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز