ریزش قیمت‌ طلا و سکه | دلار هم ارزان‌تر شد - امروز ۱ آبان ۱۳۹۸

Submitted on چ., 10/23/2019 - 13:10

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران امروز اول آبان ماه با کاهش حدود ۵۰ هزار تومانی قیمت نسبت به دیروز به قیمت سه میلیون و ۸۹۵ هزار تومان به فروش رسید، نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به زیر ۴۰۰ هزار تومان عقب نشینی کرد.

ایرنا نوشت: سکه که از یک ماه پیش کانال چهار میلیون تومانی را ترک کرده و وارد کانال ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی شده بود، در نهایت مجبور شد که یک پله دیگر نیز عقب نشینی کند و وارد کانال سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی شود.

مهم‌ترین عامل در کاهش نرخ سکه و طلا در جریان معاملات امروز، افت قیمت دلار و همچنین تداوم رکود بازار طلا به شمار می‌رود.

نرخ دلار امروز حدود ۱۰۰ تومان کاهش یافت و به رقم ۱۱ هزار و ۲۵۰ تومان رسید.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار آزاد تهران در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز به نرخ سه میلیون و ۸۸۰ هزار تومان فروخته شد.

همچنین نیم سکه نیز ۲ میلیون تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۸۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

علاوه براین در بازار آزاد تهران هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۳۹۷ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان به فروش رسید.

نرخ اونس طلا در بازارهای جهانی نیز به رقم یک هزار و ۴۹۳ دلار رسید.

ارز هم ارزان شد
ایسنا نیز نوشت: قیمت دلار در بازار ارز در سراشیبی قرار گرفت و کاهش یافت. این در حالی است که قیمت یورو در روزهای اخیر ثابت بوده است.

بازار ارز این روزها به ثبات رسیده و حداقل نوسان در این بازار وجود دارد. بر همین اساس بانک‌ها امروز (یکم آبان‌ماه) هر دلار آمریکا را ۱۱ هزار و ۲۴۰ تومان و هر یورو را به قیمت ۱۲ هزار و ۳۹۵ تومان می‌خرند.

قیمت خرید هر پوند انگلیس در بانک‌ها نیز ۱۳ هزار و ۸۶۲ تومان اعلام شده است که نسبت به روز قبل تفاوتی ندارد.

ارز مسافرتی ۱۲۹۰۰ تومان شد
قیمت ارز مسافرتی در بانک‌ها همچنان از قیمت فروش آن در بازار بالاتر است؛ به طوری که قیمت فروش ارز مسافرتی در بانک‌ها ۱۲ هزار و ۵۹۴ تومان اعلام شده که با احتساب کارمزد به حدود ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان می‌رسد که نسبت به روزهای قبل ثابت مانده است.

نرخ ارز در صرافی‌های بانکی
همچنین صرافی‌های مجاز بانک مرکزی نیز قیمت خرید دلار را ۱۱ هزار و ۱۵۰ تومان و قیمت فروش آن را ۱۱ هزار و ۲۵۰ تومان اعلام کرده‌اند که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ تومان کاهش یافته است.

این صرافی‌ها امروز هر یورو را به قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان می‌خرند و ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان می‌فروشند

منبع
tasnim
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز