ریزش قیمت‌ها در بازار ارز | قیمت دلار وارد کانال ۱۱ هزار تومان شد

Submitted on س., 11/27/2018 - 11:10

ریزش قیمت‌ها در بازار ارز | قیمت دلار وارد کانال ۱۱ هزار تومان شد
در ادامه روند نزولی قیمت‌ها در بازار ارز هم‌اکنون قیمت دلار در صرافی‌ها به کانال ۱۱ هزار تومان وارد شد.


ارز

به گزارش تسنیم، در پی سیاست‌های جدید ارزی و اعمال محدودیت‌ها برای تراکنش‌های بانکی و البته محدودیت خرید و فروش دلار و حواله‌های ارزی خارج از صرافی‌های مجاز قیمت دلار امروز ریزش چشم‌گیری داشته است.

ریزش قیمت دلار البته تاثیر مستقیم در بازار طلا و سکه نیز داشته و موجب افت قیمت‌ها در این بازار هم شده است.

دلار که پیش از این در کانال ۱۲ هزار تومان معامله می‌شد از دقایقی قبل وارد کانال ۱۱ هزار تومان شده است؛ فعالان بازار می‌گویند فروشنده ارز در روزهای اخیر بسیار زیاد شده و عامل اصلی ریزش قیمت‌ها افزایش فروشنده‌هاست.

هم‌اکنون در خیابان فردوسی دلار با قیمت ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان و سکه با قیمت ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند در ساعات آتی ریزش قیمت‌ها ادامه داشته باشد.

سه‌شنبه ۶ آذر | قیمت خرید دلار در بانک‎ها
همشهری آنلاین: قیمت خرید دلار امروز بدون تغییر نسبت به روز قبل در شعب ارزی بانک‌ها ۱۱ هزار و ۵۷۸ تومان تعیین شد.


ارز

به گزارش تسنیم ، بعد از شتاب ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و افزایش مراجعه مردم به مراکز خرید و فروش ارز برای فروش ارزهای خانگی، بانک مرکزی از بانک‌ها خواست نسبت به خرید ارزهای مردمی فعال شوند.

برهمین اساس شعب ارزی بانک‌ها هر روز بعد از دریافت نرخ از بانک مرکزی، نسبت به خرید ارز از مردم اقدام می‌کنند. دستور بانک مرکزی به بانک‌ها بعد از آن صادر شد که صرافی‌ها از خرید ارزهای مردمی خودداری و میدان را به دلال‌ها واگذار کرده بودند.

امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را ۱۱ هزار و ۵۷۸ تومان و ۸ ریال، قیمت یورو را ۱۳ هزار و ۱۲۶ تومان و ۸ ریال و قیمت پوند انگلیس را ۱۴ هزار و ۸۳۷ تومان و ۱ ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.

گفتنی است قیمت خرید دلار نسبت به روز گذشته ثابت مانده ولی قیمت خرید یورو و پوند در بانک‌های عامل نسبت به روز گذشته اندکی تغییر داشته است.

نرخ خرید ارز در بانک‌ها، از زمان اعلام تا هفته گذشته عموما رو به افزایش بوده است؛ به طوری‌که نرخ خرید دلار در شعب ارزی بانک‌ها در ابتدا از ۹۵۰۰ تومان آغاز شد و به بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان نیز رسید، اما از حدود دو هفته پیش بانک‌ها نرخ خرید دلار را کاهش دادند.

سه‌شنبه ۶ آذر | قیمت طلا، سکه و ارز
قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی در بازار تهران ۳ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان شد.


ارز و طلا

به گزارش تسنیم، امروز در بازار آزاد سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید ۳ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌ سکه بهار آزادی یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع‌ سکه یک‌ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۳۵۴ هزار و ۴۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۲۷ دلار معامله می‌شود.

به گزارش تسنیم، امروز صرافی ملی قیمت خرید یورو را ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان و قیمت فروش یورو را ۱۳ هزار و ۷۳۰ تومان اعلام کرده است؛ قیمت خرید و فروش یورو نسبت به روز قبل در صرافی ملی کاهش داشته است.

قیمت یورو در مرکز مبادلات ارزی با کاهش قیمت نسبت به دوشنبه ۴۷۶۰ تومان،‌ قیمت درهم امارات ۱۱۴۳ تومان و قیمت پوند انگلیس نیز ۵۳۸۱ تومان قیمت خورده و به واجدان شرایط دریافت ارزهای دولتی فروخته می‌شود.

سه‌شنبه ۶ آذر | قیمت ارز در صرافی ملی
این: قیمت دلار تزریقی صرافی‌های دولتی امروز ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شد.


ارز

به گزارش تسنیم ، صرافی ملی که متعلق به بانک ملی ایران است و صرافی‌های ۴ بانک دیگر در بازار ارز بعنوان نماینده بازارساز شناخته می‌شوند؛ صرافی‌های توسعه صادرات، رفاه، سپهر صادرات، ملی و پارسیان با حداقل صف فروش دارند.

۵ صرافی دولتی در خیابان فردوسی و با داشتن کارت ملی ،کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ تا ۲۰۰۰ دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهد.

امروز دلار صرافی دولتی ۵۰ تومان پایین‌تر از دیروز و با نرخ ۱۲۱۰۰ باز شد. برخی کانال‌های خبرساز نیمه‌شب نرخ‌های غیرواقعی شبانه منتشر می‌کردند.

مطابق دستور مقام قضایی هرگونه اعلام نرخ خارج از ساعت فعالیت بازار ممنوع است.

امروز صرافی ملی قیمت خرید یورو را ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان و قیمت فروش یورو را ۱۳ هزار و ۷۳۰ تومان اعلام کرده است؛ قیمت خرید و فروش یورو نسبت به روز قبل در صرافی ملی کاهش داشته است.

سه‌شنبه ۶ آذر | قیمت روز ارزهای دولتی
همشهری آنلاین: بانک مرکزی قیمت ارزهای دولتی امروز سه‌شنبه ۶ آذرماه را اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، بانک مرکزی در جریان قیمت‌گذاری ۳۹ ارز دولتی موجود در معاملات امروز سه‌شنبه ۶ آذرماه مرکز مبادلات ارزی نرخ ۱۹ ارز را نسبت به روز دوشنبه افزایش و نرخ ۱۶ ارز را کاهش داد، ضمن آنکه نرخ ۴ ارز را تغییر نداد.

برهمین اساس، قیمت دلار امریکا بدون تغییر نسبت به دیروز ۴۲۰۰ تومان تعیین شد؛ البته دولت اعلام کرده با دستور رئیس جمهور قیمت دولتی دلار امریکا تا فروردین ۹۸ ثابت خواهد بود. به همین علت ماه هاست که قیمت دلار تغییر نکرده است.

قیمت یورو در مرکز مبادلات ارزی با کاهش قیمت نسبت به دوشنبه ۴۷۶۰ تومان،‌ قیمت درهم امارات ۱۱۴۳ تومان و قیمت پوند انگلیس نیز ۵۳۸۱ تومان قیمت خورده و به واجدان شرایط دریافت ارزهای دولتی فروخته می شود.

در ادامه نرخ سایر ارزهای دولتی موجود در مرکز مبادلات ارزی را به صورت ریالی مشاهده می کنید:

سه‌شنبه ۶ آذر | قیمت نفت خام با رکورد زدن تولید نفت سعودی افت کرد
همشهری آنلاین: احتیاط تاجران قبل از اجلاس این هفته جی۲۰، که از جمعه در آرژانتین آغاز می‌شود و اجلاس هفته آینده اوپک و رکورد زدن تولید نفت سعودی موجب شد قیمت‌های نفت پایین بیاید.


نفت

مهر به نقل از رویترز نوشت: روز سه‌شنبه ششم آذرماه، با احتیاط تاجران قبل از اجلاس این هفته G۲۰ که از جمعه در آرژانتین آغاز می‌شود و اجلاس هفته آینده اوپک و همچنین رکورد زدن تولید نفت سعودی، قیمت‌های نفت را پایین کشید.

تا ساعت ۷:۰۵ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۳۸ سنت یا ۰.۶ درصد نسبت به قیمت بسته شده دیشب، افت کرد و به ۶۰.۱۰ دلار رسید.

قیمت نفت برنت، در شروع معاملات امروز مختصراً به زیر ۶۰ دلار هم سقوط کرده بود.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۴۲ سنت یا ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۵۱.۲۱ دلار رسید.

دیشب یک منبع آگاه به رویترز خبر داد که عربستان سعودی در ماه نوامبر، تولید خود را به رکورد همیشگی ۱۱.۱ تا ۱۱.۳ میلیون بشکه در روز رسانده است.

قیمت‌های نفت که همین اخیرا و در اوایل اکتبر به ۸۶ دلار هم رسیده بودند، حالا تحت فشار نگرانی‌های مربوط به اشباع بازارهای نفت و ضعف گسترده بازارهای مالی، تقریبا یک سوم از ارزش خود را از دست داده‌اند.

رهبران G۲۰، بزرگترین اقتصادهای جهان، در ۳۰ نوامبر و ۱ دسامبر در آرژانتین دیدار می‌کنند. جنگ تجاری بین چین و آمریکا، مهمترین موضوعی است که در حاشیه این اجلاس به آن پرداخته خواهد شد.

در ۶ دسامبر هم اعضای اوپک در اجلاس سالانه خود در وین گرد هم جمع خواهند شد و این گروه در مورد سیاست تولید خود به همراه برخی از اعضای غیر اوپک، نظیر روسیه، مذاکره خواهند کرد.

رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، به متحد سیاسی خود و رهبر اوپک، عربستان سعودی فشار وارد می‌کند تا برای کاهش قیمت سوخت برای مصرف‌کنندگان، از کاهش تولید خودداری کند.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز