رشوه‌گیری مدیر سابق اداره مالیات کانادا در مونترال / 15 نفر با 200 مورد اتهام برای سرپوش گذاری مالیاتی

Submitted on جمعه, 11/30/2018 - 21:07

رشوه‌گیری مدیر سابق اداره مالیات کانادا در مونترال / 15 نفر با 200 مورد اتهام برای سرپوش گذاری مالیاتی
به گفته پلیس کانادا، 8 کارمند سابق اداره مالیات کانادا (Canada Revenue Agency) متهم به اخذ رشوه در زمینه ساخت و ساز از «تونی آکورسو»( Tony Accurso) شدند.

به نقل از مونترال گزت، این افراد با دریافت رشوه از «تونی آکورسو»( Tony Accurso) تخلف مالیاتی او را سرپوش گذاشتند.

بر اساس اعلام روز جمعه پلیس کانادا، در همین رابطه «آنتونی گیرادی»،( Antonio Girardi)، 54 ساله، از مونترال، کارمند سابق اداره مالیات کانادا اصلی‌ترین عامل این پرونده بوده و با چندین اتهام از جمله خیانت در امانت، رشوه‌خواری، تقلب و توطئه روبرو است.


اداره مالیات کانادا رشوه‌گیری مونترال
Tony Accurso arrives at the Laval courthouse on July 5, 2018. DAVE SIDAWAY / MONTREAL GAZETTE
Advertisement Great Deals. Great Devices. Every Day. Shop the Acer Store Now! Fashionmia New Collection

بر همین اساس نیز او باید روز 5 دسامبر برای دفاع از خود در دادگاه حاضر شود.

«آنتونی گیرادی»، 54 ساله پیش از این مدیریت یکی از بخش‌های اداره مالیات کانادا (Canada Revenue Agency) را به عهده داشته و در سال 2008 مرتکب 14 فقره جرم دیگر نیز شده که این اتهام جدید او به آنها افزوده می‌شود.

پلیس کانادا گفت: براساس مدارک جدید و مکاتبات با مقامات سوئیسی و باهاما، مبالغ قابل توجهی از این پول‌ها از کانادا خارج و به بانکهایی در سوئیس و باهاما واریز شده است.

بنا بر گزارش Royal Canadian Mounted Police، «تونی آکورسو»( Tony Accurso) با پرداخت 740 هزار دلار رشوه به «آنتونی گیرادی»،( Antonio Girardi)، از او خواسته تا با همکاری فرد دیگری بنام«آدریانو فورگیولی»،(Adriano Furgiuele)، که در همین رابطه دستگیر شده است، برای او یک صورت حساب جعلی برای اداره مالیات کانادا تهیه کنند.
پلیس تصریح کرد: این رقم همچنین برای رفع مشکلات شرکت‌های «آکورسو» بویژه شرکت ساخت و ساز Simard-Beaudry Constructions and Constructions Louisbourg دریافت شده است.

به گفته «تونی آکورسو»، فرد دیگری بنام «فرانسوا برونو»،( Francesco Bruno)، که خودش یک بیزنسمن و از دیگر متهمان این پرونده است نیز از او 1.9 میلیون دلار گرفته است.او این رقم را برای کمک به تهیه صورت حسابهای جعلی دریافت کرده است.

این پرونده با بیش از 200 اتهام و 15 متهم، از جمله Accurso، در حال پیگیری است.

در حاشیه نشست جی 20 آرژانتین صورت می‌گیرد / امضای معاهده تجاری آمریکا-مکزیک-کانادا
«لری کودلو» مشاور اقتصادی کاخ سفید از امضای معاهده تجاری آمریکا-مکزیک-کانادا موسوم به (USMCA) در حاشیه اجلاس جی20 که آخر این هفته در آرژانتین برگزار می‌شود، خبر داد.

به نقل از خبرگذاری فرانسه، وی در ادامه خاطرنشان کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا باور دارند که معاهده تجاری آمریکا-مکزیک-کانادا از صنعت خودروسازی و کارکنان آن حمایت خواهد کرد.

دفتر ترودو در اوتاوا نیز به رغم تایید این خبر اذعان کرد که جزئیات امضای توافق مذکور هنوز نهایی نشده‌اند.


معاهده تجاری آمریکا-مکزیک-کانادا نشست جی‌بیست

به نقل از یکی از مقام‌های ارشد، « گفتگوها در مورد نحوه برگزاری مراسم امضا همچنان ادامه دارد و در این فاصله اصلاحات در متن حقوقی معاهده در جریان است.»

آمریکا و کانادا در اکتبر پس از شش هفته مذاکرات فشرده برای بازنگری در پیمان نفتا، سرانجام به توافق رسیدند.

معاهده تجاری آمریکا-مکزیک-کانادا موسوم به نفتا، حدود 25 سال پیش منعقد شد اما ترامپ همواره از منتقدان این پیمان بوده و آن را به ضرر منافع آمریکا می‌دانست.

دونالد ترامپ بارها تهدید کرده بود که اگر اصلاحاتی در این معاهده صورت نگیرد، از آن خارج خواهد شد و تعرفه‌هایی را بر واردات از دو طرف دیگر قرارداد اعمال خواهد کرد.

هدف اولیه ترامپ برای تجدید نظر در موافقت‌نامه تجارت آزاد نفتا، کاهش کسری تجارت خارجی آمریکا بود،هدفی که ترامپ در مورد چین نیز دنبال می‌کند و از طریق اعمال تعرفه‌های صدها میلیارد دلاری برای واردات کالا از چین صورت می‌گیرد.
مذاکرات درباره معاهده تجاری آمریکا-مکزیک-کانادا از یک سال پیش برای بازنگری در نفتا آغاز شد و سرانجام به توافق جدیدی موسوم به «معاهده تجاری آمریکا-مکزیک-کانادا» (USMCA)، دست یافتند که هر سه کشور از مفاد آن رضایت دارند.

واشنگتن و اوتاوا در پی انعقاد این معاهده در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که این پیمان راه را برای «تجارتی آزادتر، داد و ستدی منصفانه‌تر و قوی‌تر کردن رشد اقتصادی در منطقه» هموار خواهد کرد.

قرار بر این بود که معاهده تجاری آمریکا-مکزیک-کانادا پس از موافقت پارلمان‌های سه کشور به امضا برسد.

حال آن طور که مشاور اقتصادی کاخ سفید می‌گوید، این معاهده در اجلاس گروه 20 که روز جمعه 30 نوامبر در آرژانتین برگزار می‌شود، به امضای سه طرف خواهد رسید.

اجلاس جی 20 به طور سالیانه با حضور 20 کشور از جمله آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه، انگلستان و آمریکا و با هدف کنار هم آوردن اقتصادهای صنعتی و در حال توسعه برای گفتگو در مورد مسائل اقتصاد جهانی، برگزار می‌شود.

اجلاس گروه بیست / از امضای معاهده تجاری آمریکا، مکزیک و کانادا تا وقوع زمین‌لرزه همزمان با اجرای این نشست در آرژانتین
بوئنوس آیرس آرژانتین امروز شاهد سیزدهمین اجلاس گروه بیست با حضور رهبران بزرگترین اقتصادهای دنیا بود.
به نقل از سی ان ان، معاهده تجاری میان آمریکا، مکزیک و کانادا امروز طی مراسمی رسما امضاء شد و بر همین اساس دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا توافقنامه تجاری جدید را یک «نبرد» خواند و گفت که این توافقنامه «چشم انداز تجاری را برای همیشه تغییر خواهد داد».

نخست وزیر جاستین ترودو نیز اظهار داشت که توافق جدید به ابهامات اقتصادی در مورد پانزده ماه مذاکره میان سه کشور پایان می دهد و اگر این کشورها به توافق نمی رسیدند «اوضاع بدتر می شد.»


اجلاس گروه بیست

ترودو در این مراسم همچنین از ترامپ خواست تا تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا را لغو کند. تعرفه های تعرفه بر واردات این دو فلز باعث بروز تنش میان کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا شده بود.
توافق جدید که «توافقنامه آمریکا-مکزیک-کانادا» (USMCA) نام دارد باید به تایید پارلمان هر سه کشور برسد.

این توافقنامه در آخرین روز ریاست جمهوری پنا نیه تو به امضا رسید. از فردا اول دسامبر رئیس جمهوری تازه ای در مکزیک بر سر کار می آید. رئیس جمهوری مکزیک توافقنامه جدید را «چارچوبی مدرن» برای مروادات تجاری آتی سه کشور توصیف کرد.
دولت مکزیک «نشان عقاب آزتک» را به «جرد کوشنر» داماد و مشاور ترامپ اعطا کرد.

مکزیک گفته که این نشان به دلیل تلاش های کوشنر برای مذاکره در مورد توافق جدید تجاری میان سه کشور مکزیک، آمریکا و کانادا به وی داده شده است. این بالاترین نشان افتخاری است که مکزیک به خارجی ها می دهد.
همزمان با اجلاس گروه بیست وقوع زمین‌لرزه در آرژانتین

در حالی که رهبران ٢٠ اقتصاد بزرگ جهان روز جمعه در بوینس آیرس گرد هم آمدند، زمین لرزه ای به قدرت ٣.٨ ریشتر پایتخت آرژانتین را به لرزه در آورد.

کانون این زمین لرزه در ٣٣ کیلومتری جنوب شهر بوده است.
امروز نخستین روز اجلاس گروه بیست بود با موضوع توسعه منصفانه و پایدار

گذشته از توافق‌های تجاری، مسائل مربوط به مهاجرت، تغییر آب و هوای کره زمین و امنیت از مهمترین محورهای این اجلاس است؛ با این حال اختلاف نظر رهبران کشورهای چنان زیاد است که بیشتر کارشناسان معتقدند توافق معنی‌داری از دل این اجلاس بیرون نخواهد آمد.

بسیاری از رهبران حاضر در این اجلاس در امور داخلی کشورهایشان با بحران رو به رو هستند و این اجلاس فرصتی است که با خودنمایی در عرصه بین‌المللی فشارهای داخلی را کم کنند.

نوزده کشور عضو و اتحادیه اروپا در اجلاس گروه بیست حضور دارند -کمیسیون اروپا و بانک مرکزی اروپا نماینده اتحادیه اروپا در این اجلاس هستند. این نشست در دو سطح سران و وزیران برگزار می‌شود که در سطح وزیران، وزرای اقتصاد و روسای بانک مرکزی کشورهای عضو و اتحادیه اروپا شرکت می‌کنند.

این نوزده کشور عبارتند از: آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه، بریتانیا و آمریکا.

اجلاس گروه بیست سال پیش که در هامبورگ برگزار شد با تظاهرات اعتراض‌آمیز وسیعی همراه بود که به خشونت نیز کشید شد.
حاشیه‌های اجلاس گروه جی بیست
در حاشیه اجلاس گروه بیست ماکرون به بن‌سلمان: هیچ‌وقت به حرف من گوش نمی‌کنید

ماکرون در دیدار با بن سلمان در حاشیه اجلاس سران گروه جی بیست در بوینس آیرس تاکید کرده است که اروپا خواستار حضور متخصصین بین المللی در بازرسی های مربوط به پرونده قتل خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول است.

یکی از مقامات کاخ الیزه اعلام کرد در این دیدار، ماکرون پیامی بسیار قاطع را در مورد قتل خاشقجی و همچنین درباره لزوم یافتن راهکاری سیاسی برای حل و فصل اوضاع یمن به بن سلمان منتقل کرده است.

در ویدئویی که از دیدار پنج دقیقه ای میان آن ها منتشر شده است، ماکرون و بن سلمان در حالی که سرهایشان را به هم نزدیک کرده اند در حال گفتگو با صدایی آرام دیده می شوند.

ماکرون در حال صحبت مستقیما به چشمان بن سلمان نگاه می کند و ولیعهد جوان نیز در حالی که سرش را تکان می دهد گاهی لبخند می زند.

از صدای مکالمه نیز می توان فهمید که بن سلمان می گوید نگران نباشید، ولی ماکرون در پاسخ به او جواب می دهد: «نگران هستم».

در ادامه این کلیپ کوتاه، ماکرون می گوید: «تو هیچ وقت به حرف من گوش نمی دهی»، ولی بن سلمان در پاسخ می گوید: «البته که گوش می دهم.»

در آخر نیز رئیس جمهور فرانسه به ولیعهد سعودی می گوید: «من مردی هستم که سر حرفش می ماند.»

نشست سالانه گروه جی بیست در حالی روز جمعه کار خود را در آرژانیتن شروع کرد که نقش عربستان در به قتل رساندن جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی بر این اجلاس سایه افکنده است.
چین در حاشیه اجلاس گروه بیست: ما امیدواریم آمریکا حسن نیت نشان دهد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیش از عزیمت به آرژانتین گفت با این که چین به توافق علاقمند است اما مطمئن نیست که بخواهد با چین توافق تازه‌ای امضا کند چون از توافق موجود راضی است.

چین اما امیدوار به توافق با آمریکا است و سخنگوی وزارت خارجه چین گفته است: ما امیدواریم آمریکا حسن نیت نشان دهد و در نیمه راه با ما دیدار کند تا طرحی پیش برود که هر دو کشور بتوانند بپذیرند.

آمریکا از ماه ژوئیه ٢٥٠ میلیارد دلار بر کالاهای چینی تعرفه وضع کرده است و چین نیز با ١١٠ میلیارد دلار تعرفه بر کالاهای آمریکایی تلافی کرده است.

با این حال تصور نمی‌شود که چین چنان پیشنهادی را پیش روی آقای ترامپ قرار دهد که او را به توافقی تازه ترغیب کند.
آمریکا و لغو دیدار در حاشیه اجلاس گروه بیست

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که وکیل سابقش دیروز پذیرفت در تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، به نمایندگان کنگره دروغ گفت، دیدار خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را که قرار بود در حاشیه این اجلاس برگزار شود، لغو کرد.

رئیس جمهور آمریکا قبل از این که سوار هواپیما شود گفت با آقای پوتین دیدار می‌کند اما در حین پرواز با توئیتر خبر داد که به دلیل توقیف سه قایق مسلح اوکراین، ملاقات با آقای پوتین را لغو کرده است.

رئیس جمهور بعد ساعاتی بعد در توئیتر از تلاش برای سرمایه‌گذاری در روسیه دفاع کرد و گفت کار او کاملا قانونی بوده با این حال او هیچ پولی در روسیه سرمایه‌گذاری نکرده و این پروژه را کنار گذاشته است.
روسیه اگر دیدار لغو شده باشد، آقای پوتین دو ساعت وقت اضافه در برنامه‌اش خواهد داشت

دمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین که گفته می‌شود با توئیت آقای ترامپ از لغو دیدار مطلع شد از این موضوع اظهار تاسف کرد و گفت: اگر دیدار لغو شده باشد، آقای پوتین دو ساعت وقت اضافه در برنامه‌اش خواهد داشت تا در حاشیه اجلاس آن را صرف دیدارهای مفید کند.

درگیری کشتی‌های روس با قایق‌های نیروی دریایی اوکراین در دریای آزوف که چند روز پیش اتفاق افتاد و روسیه ٢٣ ملوان اوکراین را بازداشت کرد، بر دیدارهای آقای پوتین در این اجلاس سایه خواهند انداخت.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان درگیری روسیه و اوکراین را کاملا متوجه روسیه دانست و گفت این موضوع را با آقای پوتین مطرح خواهد کرد.

البته هواپیمای خانم مرکل کمی پس از برخاستن دچار نقص فنی شد و خلبان مجبور به بازگشت و فرود در فرودگاه کلن شد تا خانم مرکل با هواپیمایی دیگر عازم اجلاس شود. این تاخیر باعث خواهد شد که خانم مرکل به اجلاس دیر برسد و چند ملاقات از جمله دیدار با آقای ترامپ را از دست بدهد.

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز