راهپیمایی معترضانه کارکنان شرکت گوگل در کانادا و سراسر دنیا به دلیل سوء استفاده‌های جنسیتی این شرکت

Submitted on پ., 11/01/2018 - 21:18

راهپیمایی معترضانه کارکنان شرکت گوگل در کانادا و سراسر دنیا به دلیل سوء استفاده‌های جنسیتی این شرکت
مهندسان شاغل در شرکت گوگل روز پنجشنبه همزمان در کانادا و سراسر دنیا به دلیل سوء استفاده‌های جنسیتی این شرکت دست به راهپیمایی معترضانه شدند.

به نقل از سی تی وی، بر همین اساس پنجشنبه خیابان‌های شهرهای بزرگ دنیا از توکیو تا لندن و دوبلین شاهد این اعتراضات بودند.

این تظاهرات واکنشی است به سوء استفاده مدیران مرد شرکت گوگل نسبت به زنان زیر دستشان در بیزنس، سرگرمی‌ها، تکنولوژی‌ها و سیاست‌ها و در سیلیکون ولی نیز زنان از سلطه مردان بر صنایع فناوری دلزده هستند .

شرکت گوگل راهپیمایی اعتراضی
Workers protest against Google's handling of sexual misconduct allegations at the company's Mountain View, Calif., headquarters on Thursday, Nov. 1, 2018. AP Photo/Noah Berger
همچنین بنا بر گزارش theverge، بیش از ۱۵۰۰ کارمند گوگل در ۶۰ درصد از دفترهای شرکت گوگل در سراسر جهان امروز ساعت ۱۱:۱۰ دقیقه به وقت محلیشان در راهپیمایی گوگل برای تغییر واقعی شرکت کردند.

برگزارکنندگان این راهپیمایی ۵ خواسته اصلی دارند. این‌خواسته‌ها شامل تغییر قوانین شرکت گوگل و ایجاد امکان طرح دعاوی مربوط به آزار جنسی در گوگل در دادگاه، پایان بی‌عدالتی در پرداخت و فرصت‌های شغلی، امکان گزارش‌دهی امن و ناشناس آزار جنسی و انتشار گزارشی از وضعیت آزار جنسی در گوگل می‌شود.

عامل اولیه این تظاهرات انتشار گزارشی در نیویورک تایمز بود.
نیویورک تامیز گزارش داده بود که اندی رابین،( Andy Rubin) از بنیان‌گذاران اندروید که در سال ۲۰۱۴ از شرکت خارج شده بود یک کارمند شرکت گوگل را مجبور به رابطه جنسی کرده بوده است.

پس از این اتفاق مدیرعامل شرکت به جای اخراج از رابین می‌خواهد که استعفا دهد و ۹۰ میلیون دلار نیز پاداش پایان کار به او تعلق می‌گیرد.

مدیران شرکت گوگل این ادعا را رد نکرده‌اند ولی اعلام کرده‌اند در ۲ سال گذشته ۴۸ نفر از کارکنان شرکت گوگل به دلیل آزار جنسی بدون دریافت پاداش پایان کار اخراج شده‌اند.

البته روبین در پاسخ به مقاله نیویورک تایمز در توییتی نوشت: این اتهامات دروغین است. او همچنین گفت که این داستان شامل اشتباهاتی متعدد و اغراق آمیز در مورد دوران کاری او در گوگل است.

بیش از 5 بار جریمه در هفته برای مرد سیاه پوست! آیا پرونده نژادپرستی دیگری برای پلیس کبک باز خواهد شد؟
مردی از اهالی رپانتینی(Repentigny) – استان کبک گفت پلیس او را هفته‌ای 5 بار احضار می‌کند.

به نقل از سی تی وی، استنلی جوسیران Stanley Jossirain 22 ساله روز چهارشنبه گفت طی ماه‌های مارس تا اوت او بیش از 1.500 دلار جریمه شده است و نکته این است هیچ کدام از آنها بابت تخلف نبوده و صرفا برای گفتگو و چیزهایی شبیه آن به پلیس احضار شده است.

او در ماه مارس توسط دو پلیس محلی رپانتینی(Repentigny) مورد هدف گلوله قرار گرفت و بی دلیل به زندان افتاد و وقتی به این موضوع اعتراض کرد به او گفتند این امر برای «امنیت» خودت است و با ادامه سوالات وی مجددا با اسلحه او را تهدید کردند.

به دنبال این وقایع «استنلی جوسیران» در ماه مارس ، دیگر رانندگی نکرد و در خانه ماند اما اذیت‌های پلیس‌ها تمام نشد.

او می‌گوید: آنها تا منزلم مرا تعقیب می‌کنند و همیشه بیرون خانه در کمین من هستند. آنها بدون توجه به هویت و شخصیت من، مرا با اسم کوچک صدا می‌کنند.
این جوان سیاهپوست از اهالی رپانتینی می‌افزاید: آنها وقتی می خواستند گواهینامه‌ام را به من برگردانند آنرا با پرت کردن روی زمین به من دادند.

او اضافه کرد یکبار دیگر هم پلیس بی‌دلیل مرا دستگیر کرد و چنان به من دستبد زد که دستم دچار آسیب شد و دیگر حس نداشت.

این مرد با تداوم این شرایط بسیار احساس ناامنی دارد و می‌گوید من نگران امنیت خانواده‌ام هستم.

در عین حال هلن دیون Helen Dionرئیس پلیس رپانتینی می‌گوید که ما به بی‌دلیل کسی را زندان نمی‌کنیم.

البته کمیسیون اخلاقی پلیس کبک هنوز در این رابطه اظهار نظری نکرده ولی سخنگوی پلیس رپانتینی نیز می‌گوید پلیس بی‌دلیل به کسی شلیک نمی‌کند.

اما به اعتقاد آلیان بابیاو ( Alain Babineau)افسر پلیس سابق و کارشناس حقوقی دانشگاه در مرکز تحقیق و اقدامات روابط نژادی (Centre for Research-Action of Race Relations) مورد این فرد(استنلی جوسیران) یکی از پرونده‌های جدی نژادپرستی است.

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز