دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷| قیمت ارز در صرافی ملی؛ دلار ۱۱۸۵۰ تومان شد

Submitted on Mon, 01/28/2019 - 19:09

دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷| قیمت ارز در صرافی ملی؛ دلار ۱۱۸۵۰ تومان شد
قیمت دلار در صرافی‌های بانک‌ها با افزایش قیمت نسبت به آخرین قیمت‌های روز قبل، ۱۱ هزار و ۸۵۰ تومان تعیین شده است.

صرافی‌های بانک‌ها قیمت دلار را برای روز جاری با افزایش نسبت به نرخ پایانی دیروز، ۱۱ هزار و ۸۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۱ هزار و ۷۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۳ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان است.

به گزارش تسنیم، ۵ صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ تا ۲۰۰۰ دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

دوشنبه ۸ بهمن | قیمت خرید دلار در بانک‌ها
قیمت خرید دلار امروز در شعب ارزی بانک‌ها ۱۱هزار و ۶۹۳ تومان تعیین شد.

بعد از شتاب ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و افزایش مراجعه مردم به مراکز خرید و فروش ارز برای فروش ارزهای خانگی، بانک مرکزی از بانک‌ها خواست نسبت به خرید ارزهای مردمی فعال شوند.

برهمین‌اساس شعب ارزی بانک‌ها هر روز بعد از دریافت نرخ از بانک مرکزی، نسبت به خرید ارز از مردم اقدام می‌کنند. دستور بانک مرکزی به بانک‌ها بعد از آن صادر شد که صرافی‌ها از خرید ارزهای مردمی خودداری و میدان را به دلال‌ها واگذار کرده بودند.

امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را ۱۱ هزار و ۶۹۳ تومان و ۸ ریال، قیمت یورو را ۱۳ هزار و ۳۵۲ تومان و ۳ ریال و قیمت پوند انگلیس را ۱۵ هزار و ۴۳۷ تومان و ۳ ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.

قیمت خرید امروز دلار و یورو و پوند در بانک‌ها نسبت به روز قبل افزایش داشته است.

نرخ خرید ارز در بانک‌ها، از زمان اعلام تا مدتی عموماً رو به افزایش بود؛ به‌طوری که نرخ خرید دلار در شعب ارزی بانک‌ها در ابتدا از ۹۵۰۰ تومان آغاز شد و به بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان نیز رسید، اما از حدود یک ماه قبل بانک‌ها نرخ خرید دلار را کاهش دادند.

دوشنبه ۸ بهمن | نرخ ۲۸ ارز افزایش یافت
همشهری آنلاین: براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا ۴۲۰۰۰ ریال، هر پوند انگلیس ۵۵۴۵۶ ریال و هر یورو نیز ۴۷۹۸۱ ریال است.

نرخ ارز    ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
USD دلار آمریکا ۴۲,۰۰۰
GBP پوند انگلیس ۵۵,۴۵۶
CHF فرانک سویس ۴۲,۳۴۷
SEK کرون سوئد ۴,۶۵۲
NOK کرون نروژ ۴,۹۳۹
DKK کرون دانمارک ۶,۴۲۷
INR روپیه هند ۵۹۱
AED درهم امارات متحده عربی ۱۱,۴۳۷
KWD دینار کویت ۱۳۸,۵۰۲
PKR۱۰۰ یکصد روپیه پاکستان ۳۰,۰۵۴
JPY۱۰۰ یکصد ین ژاپن ۳۸,۳۹۴
HKD دلار هنگ کنگ ۵,۳۵۴
OMR ریال عمان ۱۰۹,۲۳۴
CAD دلار کانادا ۳۱,۸۰۸
NZD دلار نیوزیلند ۲۸,۸۵۲
ZAR راند آفریقای جنوبی ۳,۰۹۰
TRY لیر ترکیه ۷,۹۸۴
RUB روبل روسیه ۶۴۰
QAR ریال قطر ۱۱,۵۳۹
IQD۱۰۰ یکصد دینار عراق ۳,۵۳۸
SYP لیر سوریه ۸۲
AUD دلار استرالیا ۳۰,۲۵۵
SAR ریال سعودی ۱۱,۲۰۱
BHD دینار بحرین ۱۱۱,۷۰۴
SGD دلار سنگاپور ۳۱,۰۷۷
BDT۱۰۰ یکصد تاکای بنگلادش ۵۰,۳۴۸
LKR۱۰ ده روپیه سریلانکا ۲,۳۱۳
MMK کیات میانمار (برمه) ۲۸
NPR۱۰۰ یکصد روپیه نپال ۳۶,۷۶۳
AMD۱۰۰ یکصد درام ارمنستان ۸,۶۸۳
LYD دینار لیبی ۳۰,۲۲۶
CNY یوان چین ۶,۲۴۱
THB۱۰۰ یکصد بات تایلند ۱۳۳,۳۳۶
MYR رینگیت مالزی ۱۰,۲۱۹
KRW۱۰۰۰ یک هزار وون کره جنوبی ۳۷,۶۲۲
JOD دینار اردن ۵۹,۲۴۰
EUR یورو ۴۷,۹۸۱
KZT۱۰۰ یکصد تنگه قزاقستان ۱۱,۱۲۶
GEL لاری گرجستان ۱۵,۷۹۲
IDR۱۰۰۰ یک هزار روپیه اندونزی ۲,۹۹۱
AFN افغانی افغانستان ۵۵۸
BYN روبل جدید بلاروس ۱۹,۴۹۲
AZN منات آذربایجان ۲۴,۷۵۲
PHP۱۰۰ یکصد پزوی فیلیپین ۸۰,۰۸۱
TJS سامانی تاجیکستان ۴,۴۵۰
VEF بولیوار جدید ونزوئلا ۴,۲۰۶
TMT منات جدید ترکمنستان ۱۲,۰۰۱

دوشنبه ۸ بهمن | قیمت ارز مسافرتی؛ یورو ۱۳۷۴۳ تومان شد
همشهری آنلاین: شعب منتخب بانکی امروز قیمت فروش ارز مسافرتی را بدون کارمزد ۱۳ هزار و ۷۴۳ تومان اعلام کرده‌اند.

شعب منتخب بانک‌های ملی، تجارت، ملت، سامان و پارسیان که مسئولیت فروش ارز مسافرتی به مردم را برعهده دارند، روزانه بعد از دریافت نرخ ارز از سوی بانک مرکزی توزیع ارز به مسافران را آغاز می‌کنند.

قیمت فروش ارز مسافرتی روزانه بعد از ساعت ۱۱ صبح به شعب منتخب اعلام و بعد از آن فروش ارز مسافرتی در بانک‌های عامل آغاز می‌شود. گفتنی است، تجربه هفته‌های اخیر نشان داده که فروش ارز مسافرتی در شعب محدود است و روزانه این شعب به تعداد مشخصی از مسافران می‌توانند ارز بفروشند.

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روزهای قبل، بعد از ساعت ۱۱ آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت ۱۳ هزار و ۷۴۳ تومان و یک ریال، می‌فروشند که با احتساب کارمزد ۷ در هزار به رقمی حدود ۱۳ هزار و ۷۶۰ تومان می‌رسد. قیمت ارز مسافرتی نسبت به روز قبل افزایش یافته است.

مسافران خارج از کشوری که اسناد و مدارک خواسته شده را به شعب بانک‌های عامل ارائه کنند می‌توانند برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر ۵۰۰ یورو و برای سایر کشورها تا ۱۰۰۰ یورو خریداری کنند.

براساس سیاست جدید بانک مرکزی که از روز ۱۸ شهریورماه آغاز شده، ارز پرداختی به مسافران یورو است و دلار به متقاضیان پرداخت نمی‌شود. طبق بخشنامه بانک مرکزی تامین و پرداخت ارز مسافرتی (به صورت اسکناس) از طریق بانک‌های‌ ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان به نرخ بازار بلامانع است.

بر این اساس بانک‌ها مجازند از محل ارزهای خریداری‌ شده و با تامین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی به نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته از قبیل گذرنامه‌ معتبر، بلیط‌ مسافرت هوایی، ویزای کشور مقصدـ‌ در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند اقدام کنند.

همچنین لازم است مدارک مزبور به منظور نظارت بازرسان بانک در سوابق نگهداری شود و اخذ تعهد کتبی از متقاضی مبنی بر خرید ارز صرفاً از یک منبع اعم از بانک و یا صرافی مجاز معتبر الزامی است.

دوشنبه ۸ بهمن | قیمت جهانی طلا
به دلیل امیدواری‌ها نسبت به بدون تغییر ماندن نرخ بهره در آمریکا در نشست این هفته فدرال رزرو، قیمت طلا امروز در نزدیکی بالاترین رقم ۷ ماه گذشته که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود باقی ماند.

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: به دلیل امیدواری‌ها نسبت به بدون تغییر ماندن نرخ بهره در آمریکا در نشست این هفته فدرال رزرو، قیمت طلا امروز در نزدیکی بالاترین رقم ۷ ماه گذشته که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز به رقم ۱۳۰۲ دلار و ۵۸ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۳ درصد رشد به ۱۳۰۱ دلار و ۹۰ سنت رسید.

نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا قرار است طی روزهای ۲۹ و ۳۰ ژانویه برگزار شود و انتظار می‌رود جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو در این نشست تایید کند که با توجه به تضعیف اقتصاد جهانی، ریسک‌های اقتصاد آمریکا افزایش یافته است.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا در این باره گفت: «با توجه به اینکه انتظار می‌رود موضع فدرال رزرو همراستا با موضع بانک مرکزی اروپا باشد، که ریسک‌های کاهشی را برای اقتصاد این حوزه پیش‌بینی کرده است، قیمت طلا رشد مطلوبی را شاهد بوده است.»

فدرال رزرو در سال گذشته میلادی ۴ نوبت نرخ بهره را افزایش داد و این سیگنال را ارسال کرده که ۲ نوبت دیگر نرخ بهره را در سال ۲۰۱۹ افزایش خواهد داد. با این حال برخی از مقامات بانک مرکزی آمریکا گفته‌اند که برای افزایش نرخ بیشتر بهره دست نگه خواهند داشت.

ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا هفته گذشته هشدار داد که کاهش رشد اقتصادی منطقه یورو ممکن است قابل توجه باشد. این اظهارات نشان می‌دهد که ممکن است روند افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا به تاخیر بیافتد.

کاهش نرخ بهره معمولا موجب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه‌گذاری در بازار طلا شده و افزایش قیمت فلز زرد را به دنبال دارد.

دوشنبه ۸ بهمن | نرخ طلا، سکه و ارز؛ قیمت سکه طرح جدید ۴ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان
قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۴ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان رسید.

امروز در بازار آزاد قیمت انواع سکه و طلا نسبت به روز یکشنبه کاهش اندکی یافته است؛ برهمین اساس در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۴ میلیون و ۱۶۱ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان، ربع سکه یک‌ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۷۲۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۳۷۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۳۰۱.۲دلار معامله می‌شود.

محمد کشتی‌آرای درباره تغییرات قیمتی در بازار امروز طلای تهران به تسنیم گفت که قیمت‌ها نسبت به عصر دیروز کاهش یافته است. او می‌گوید: عصر دیروز برخی بازاری‌ها به دلیل حدس از افزایش قیمت جهانی طلا در روز جاری خرید و فروش‌های خود را افزایش داده بودند که همین امر به التهاب و افزایش قیمت‌ها در بازار دامن زده بود اما با کاهش قیمت جهانی از التهاب بازار طلا هم کاسته شد و قیمت‌ها روند نزولی را پیش گرفتند.

گفتنی است، صرافی‌های بانک‌ها قیمت دلار را برای روز جاری با افزایش نسبت به نرخ پایانی دیروز، ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان است.

منبع
tasnim
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز