دست‌کم ۸ کشته در پی سرمای کم‌سابقه هوا / وضعیت فوق العاده برای وینیپگ کانادا دما منفی 56 درجه

Submitted on جمعه, 02/01/2019 - 19:50

دست‌کم ۸ کشته در پی سرمای کم‌سابقه هوا / وضعیت فوق العاده برای وینیپگ کانادا دما منفی 56 درجه
گرداب قطبی دلیل سرمای بی‌سابقه - هشت کشته در اثر سرمای کم‌سابقه - بخش‌هایی از ایالات متحده آمریکا تعطیل شدند - اعلام وضعیت فوق العاده به دلیل سرمای هوا
گرداب قطبی دلیل سرمای کم‌سابقه | دست‌کم ۸ کشته در پی سرما | وضعیت خطرناک وینیپگ منفی 56


Ice covers the Lake Michigan shoreline on Wednesday in Chicago Photo by Scott Olson/Getty Images

گرداب قطبی دلیل سرمای بی‌سابقه – کاهش دمای هوای ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه در ایالت‌های غرب میانه این کشور به مرحله‌ای خطرناک رسید و باعث شد شمار قربانیان سرمای هوا در میشیگان، آیووا، ایندیانا، ایلینوی، ویسکانسین و مینه‌سوتا به دست‌کم ۸ نفر برسد.

به نقل از واشنگتن پست، این سرمای کم‌سابقه که با بادهای سردی مشهور به «گرداب قطبی» همراه است حمل و نقل و خدمات پست را متوقف و شمار قابل توجهی از ساکنان این مناطق را خانه‌نشین کرده است.

گرداب قطبی به شهر وینیپگ در استان منیتوبا نیز رسید و دمای این شهر به منفی 56 درجه کاهش یافت. همچنین مونترال با منفی 32 درجه (دمایی که احساس می‌شود) روز گذشته را سپری کرد. براساس اعلام هواشناسی در روزهای آینده با عبور گرداب قطبی میزان قابل توجهی از سرمای هوا کاسته خواهد شد.
اهمیت تغذیه و سلامتی / معرفی دکتر نیلوفر حریری متخصص تغذیه و رژیم‌های درمانی / راه‌های ارتباط

دمای هوا در داکوتای شمالی، شمالی‌ترین نقطه ایالت‌های غرب میانه به منفی ۳۷ درجه رسیده است و مسئولان بهداشت منطقه به ساکنان هشدار داده‌اند که «برای محافظت از ریه‌ها از نفس کشیدن‌های عمیق و زیاد صحبت کردن خودداری کنند».
سرویس هواشناسی ملی آمریکا نیز اعلام کرد: «شرایط بسیار خطرناک است و ۵ دقیقه بودن در فضایی که دمای بادها در آن منفی ۵۰ درجه است، می‌تواند باعث یخ زدن پوست شود… بنابراین بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که در خانه بمانید.»

بیش از هزار پرواز یا به عبارت دیگر نزدیک به دو سوم برنامه‌های پرواز هواپیماها لغو شده‌اند. مدارس و کالج‌ها نیز در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه تعطیل اعلام شدند و پلیس نسبت به خطر افزایش تصادفات جاده‌ای هشدار داده است.

در مینیاپولیس، بزرگترین شهر ایالت مینه‌سوتا دما به منفی ۲۸ سانتی‌گراد رسید. پیش‌بینی می‌شود با بادهای سردی که دمای منفی ۵۲ درجه سانتی‌گراد دارند، هوا در برخی مناطق این ایالت در روز پنج‌شنبه باز هم سردتر شود.
به دلیل بروز گرداب قطبی نیز در ایالت میشیگان، شرقی‌ترین نقطه این منطقه تمام دفاتر دولتی در روز پنج‌شنبه تعطیل هستند.

در شیکاگو بزرگترین شهر ایالت ایلینوی، دما در روز چهارشنبه به منفی ۲۸ درجه و شبانگاه نیز به منهای ۳۳ درجه سانتی‌گراد رسید که پایین‌ترین سطح در ۳۰ سال اخیر (۱۹۸۵ میلادی به اینسو) محسوب می‌شود.

بانکها و فروشگاههای شیکاگو در روز چهارشنبه تعطیل بودند و تمام قطارها از مبدا و به مقصد این شهر نیز لغو شدند. پلیس ایلینوی همچنین توانست ۲۱ نفر را که در پی خرابی یک اتوبوس، در سرمای زیر صفر درجه گیر افتاده بودند، نجات دهد.

برای نخستین بار صورت گرفت، اهدای خون مسلمانان هالیفکس به مرکز انتقال خون کانادا
روز جمعه گذشته بعد از نماز در مسجد امت (Ummah Masjid Mosque) در هالیفکس شرکت‌کنندگان ضمن ثبت نام، خون خود را داوطلبانه به مرکز انتقال خون کانادا اهدا کردند.

اعضای جامعه اسلامی هالیفکس اعم از پیر و جوان، برای نخستین بار در Maritimes خون خود را اهدا کردند.

به نقل از signalhfx.ca، احمد حسین، برگزار کننده این برنامه گفت: ما می‌خواستیم رویدادی را برگزار کنیم که در آن امکان مشارکت عموم مردم وجود داشته باشد و جامعه ما بتوانند به جامعه بزرگترشان در هالیفکس و نواسکوشیا کمک کند.

وی با اشاره به نجات سه نفر در ازای هر اهدای خون افزود: مسلمانانی که از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در این رویداد شرکت کرده بودند اغلب دارای انواع گروه‌های خونی نادر و کامیاب بودند .
اهمیت تغذیه و سلامتی / معرفی دکتر نیلوفر حریری متخصص تغذیه و رژیم‌های درمانی / راه‌های ارتباط

این رویداد روز جمعه گذشته بعد از نماز در مسجد امت (Ummah Masjid Mosque) برگزار شد و شرکت‌کنندگان ضمن ثبت نام، خون خود را داوطلبانه اهدا کردند.

حسین با اشاره به استقبال مردم از این رویداد اظهار داشت: اگرچه ما امکانات را برای اهداکنندگان آماده کرده بودیم ولی استقبال بیش از انتظار و پیش‌بینی‌های ما بود.

وی خاطر نشان کرد: ما امیدواریم (درصددیم) مسجد را به مرکزی واقعی تبدیل کنیم که در مواقع ضروری و بحران بتوانیم آنرا به سالنی بزرگ برای تسهیل اهدای خون داوطلبان تبدیل کنیم.
حضور نماینده پارلمان هالیفکس

در این مراسم اندی فلیمور، Andy Fillmore، نماینده پارلمان هالیفکس و لینا متلگ دیاب، Lena Metlege Diab، وزیر مهاجرت نواسکوشیا، ضمن حضور در این رویداد از اهداکنندگان خون قدردانی کردند.

این رویداد با همکاری حدود 12 نفر از کارکنان سازمان انتقال خون کانادا برای ثبت نام از داوطلبان، کابین‌های خونگیری و اقدامات پزشکی در مسجد امت واقع در Chebucto Road و خیابان Windsor حضور به هم رساندند.

یک بخش خصوصی نیز برای کسانیکه سرویس خصوصی می‌خواستند و کمک به سازمان انتقال خون کانادا در این رویداد مشارکت کرد.

در این رویداد مجموعا 40 داوطلب تا ساعت 2 بعداز ظهر اقدام به اهدای خون کردند.

منبع
hodhod
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز