در پی تداوم اعتصاب کارکنان پست؛ پیام کانادا به ۱۹۰ کشور: بسته پستی نفرستید! / 600 کانتینر محموله پستی روی زمین مانده!

Submitted on ش., 11/17/2018 - 21:02

در پی تداوم اعتصاب کارکنان پست؛ پیام کانادا به ۱۹۰ کشور: بسته پستی نفرستید! / 600 کانتینر محموله پستی روی زمین مانده!
نخست وزیر جاستین ترودو به دنبال استمرار اعتصاب کارکنان پست کانادا و سرگردانی یک میلیون و پانصد هزار بسته پستی، از ۱۹۰ کشور عضو اتحادیه جهانی پست خواسته است تا ارسال بسته پستی را به این کشور متوقف کنند.

به نقل از شبکه خبری سی بی سی؛ منازعه در مورد شرایط کاری موجب جمع شدن 600 کانتینر محموله پستی طی 30 روز شده است.


پست کانادا ادامه اعتصاب
People walk past an ornate Royal Mail post box in Liverpool in 2016. Phil Noble/Reuters
Advertisement Great Deals. Great Devices. Every Day. Shop the Acer Store Now! Fashionmia New Collection

دولت کانادا در آخرین تلاش خود، روز جمعه با تعیین ضرب العجل نیمه شب شنبه اعلام کرد که در صورت عدم توافق بین اتحادیه کارگران پست کانادا و مسئولان این شرکت، به سرعت وارد عمل خواهد شد.
نخست وزیر ترودو نیز در این هفته پیرو این رویدادها اظهار داشت: در صورتی که پیشرفتی در تنظیم قرارداد جدید بین طرفین ایجاد نشود، همه گزینه ها برای حل مشکل اخلال در شبکه پست کانادا روی میز هستند.

براساس این گزارش، اعضای اتحادیه کارگران پست کانادا با شکل گسترده ای تمایل خود را به شرکت در اعتصاب تا رسیدن به خواسته های خود شامل امنیت شغلی بیشتر، کاهش فشار کاری و بیمه سلامتی بهتر اعلام کرده اند.

جان همیلتون (John Hamilton)، سخنگوی اداره پست کانادا نیز در این رابطه بیا کرد: به طور معمول حدود یک میلیون بسته پستی هر روز به کانادا می رسد، این در حالی است که سه هفته آتی، شلوغ ترین وقت سال از نظر دریافت مرسولات پستی به شمار می رود.

اداره پست کانادا و اتحادیه کارگران پست طی یک سال گذشته مذاکرات مستمر اما بدون نتیجه ای داشته اند.

اتحادیه کارگران با برقراری اعتصاب چرخشی در سراسر کانادا تلاش کرده است تا شرکت پست را به موافقت با درخواست های خود مجاب کند.

حدود 42000 نفر در مناطق شهری و 8000 نفر در مناطق حاشیه ای مشمول این اعتصاب سراسری می شوند.

اخبار کوتاه از جهان/ از افزایش گرمای زمین تا لغو مراسم فرش قرمز هالیوود به دلیل آتش‌سوزی کالیفرنیا
کشورهای توسعه یافته و افزایش گرمای زمین
اخبار کوتاه از جهان: نتایج یک مطالعه تازه نشان می‌دهد سیاست‌های فعلی آب و هوایی چین، روسیه و کانادا افزایش پنج درجه سانتی‌گرادی دما را تا پایان قرن به دنبال خواهد داشت.


به نقل از روزنامه گاردین، در این بررسی که به ارزیابی اهداف آب و هوایی کشورهای مختلف پرداخته، آمده‌ است: سیاست‌هایی که در حال حاضر کشورهای چین، روسیه و کانادا در حوزه آب و هوایی در پیش گرفته‌اند موجب می‌شود دمای هوا تا پایان این قرن پنج درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کند.

همچنین دو کشور آمریکا و استرالیا از این نظر در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند که بر اساس یافته‌های بدست آمده سیاست‌های آب و هوایی آن‌ها باعث می‌شود دمای جهانی به بیش از چهار درجه سانتی‌گراد فراتر از دمای هوا در پیش از دوره صنعتی شدن افزایش پیدا کند.

در این بررسی که در مجله “نیچر کامیونیکیشنز” به چاپ رسیده،‌ رابطه بین اهداف هر کشور جهت کاهش انتشار آلاینده‌ها با افزایش دمایی که با دنبال کردن رویکردهای آن‌ها شاهد خواهیم بود، مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این بررسی آمده‌ است کشورهای کمتر توسعه یافته در تحقق اهداف تعیین شده در توافق آب و هوایی پاریس به منظور جلوگیری از افزایش بیش از ۱.۵ تا ۲ درجه سانتی‌گرادی دما تا حدودی موفق‌تر هستند زیرا در این کشورها تعداد کارخانه، نیروگاه و خودروهای کمتری وجود دارد و میزان انتشار آلاینده‌ کمتری در این کشورها وجود دارد.

به نوشته روزنامه گاردین، همچنین کشورهای قدرتمند اقتصادی همچون چین و صادرکنندگان اصلی انرژی تقریبا اقدامی برای کنترل انتشار گاز کربن دی‌اکسید انجام نداده‌اند.

کدام شهرهای دنیا قرار است به زیر آب بروند، در گزارش سازمان ملل متحد درباره افزایش دمای زمین

مجسمه معروف آزادی نیویورک به موزه منتقل شد
مشعل مجسمه معروف آزادی واقع در نیویورک به همراه مدل قالب گیری شده از چهره مجسمه به موزه‌ای که سال آینده افتتاح می‌شود انتقال یافت.

به نقل از دیلی ژورنال، مشعل اصلی مجسمه آزادی نیویورک به دلیل آسیب شدیدی که متحمل شده دیگر قابل استفاده نیست و بنا بر تصمیم مسئولان به خانه جدیدش در موزه جزیره لیبرتی جابه جا خواهد شد.

این مشعل 34 ساله پیش بعد از حدود یک قرن با یک مشعل جدید تعویض شد تا تکه اصلی بعد از ترمیم و تمیز کاری سرجای خودش قرار بگیرد اما بعد از مدتی کارشناسان متوجه شدند که مشعل اولیه به شدت آسیب دیده و نمی توان مجدد از آن استفاده کرد.

بنابراین بنابر تصمیم مسئولان این مشعل به همراه یک مدل قالب گیری شده از چهره مجسمه به موزه جزیره لیبرتی منتقل شد.

این مشعل که 1633 کیلوگرم وزن(3600 پوند) دارد به آرامی و با دقت زیادی به محل موزه که در حدود 91 متر (100 یارد) از مجسمه قرار دارد، کشیده شد.

«استیون بریگانی»، مسئول جابجایی این مجسمه در اینباره گفت: برداشتن این مشعل بسیار ترسناک بود. ما بزرگترین داربست‌هایی که تا به حال ساخته نشده است برای این جابجایی ساختیم.

مجسمه آزادی هدیه فرانسوی‌ها به آمریکا است که در سال 1886 میلادی در بندر نیویورک نصب شد.

آتش‌سوزی کالیفرنیا مراسم فرش قرمز «اسکار» را لغو کرد
آتش‌سوزی مهیب کالیفرنیا تاثیر خود را بر برگزاری مراسم فرش قرمز «جوایز گاورنر» اسکار نیز گذاشت و موجب لغو آن شد.

به نقل از هالیوود ریپرتر، مسئولین اسکار اعلام کردند که به علت آتش‌سوزی اخیر در کالیفرنیا تصمیم گرفتیم تا مراسم امسال برگزار نشود و فقط به رویداد گرفتن عکس محدود شود؛ البته رویداد شام و اهدای جوایز نیز برگزار خواهد شد. از این بابت از شما عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم شما را در مراسم اصلی اسکار ببینیم.

مراسم «جوایرز گاورنرز» در گرند بالروم هالیوود و هایلند سنتر هالیوود برگزار می‌شود. این جایزه به «سیسلی تایسون» «لالو شیفرین» و «ماروین لِوی» اهدا می‌شود. جایزه «یادواره «ایروینگ جی تالبرگ» نیز به «کاتلین کندی» و «فرانک مارشال» اهدا خواهد شد.

آتش‌سوزی مهیب اخیر کالیفرنیا موجب لغو ده‌ها فرش قرمز و مراسم سینمایی طی یک هفته گذشته شده است.

همچنین اداره رسانه‌های خارجی هالیوود و «اینستایل» مراسم فرش قرمز و مهمانی را که به منظور کنفرانس خبری برای معرفی نماینده «گلدن گلوب» در لس‌آنجلس برنامه ریزی شده بود را لغو کردند.

میزان کشته‌شدگان این آتش‌سوزی به ۶۳ نفر رسید و تعداد مفقود شده‌ها نیز تاکنون ۶۰۰ اعلام شده است.

آتش‌سوزی وولسی در کالیفرنیای جنوبی باعث تخریب ۵۴۸ سازه در لس‌آنجلس و ونچورا کاونتی شده است.

گران‌ترین هتل جهان با پوششی از طلا
قصر امارات که یکی گران‌ترین هتل جهان در سال ۲۰۰۵ بود، اینبار در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفته که برای حفظ این‌جایگاه، از ورقه‌های طلا برای پوشاندن سقف‌های خود استفاده کند.

به نقل ازکیت کو ، قصر امارات (Emirates Palace) یک هتل لوکس در ابوظبی، امارات متحده عربی است. این هتل در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد اما رستوران‌های آن در سال ۲۰۰۶ به بهره‌برداری رسید.


امارات گران‌ترین هتل جهان

هتل قصر امارات متعلق به دولت ابوظبی است و مدیریت آن در اختیار مجموعه هتل‌های کمپینسکی است، هزینه ساخت این هتل ۱٫ ۹ میلیارد پوند (در حدود ۳ میلیارد دلار آمریکا) است و پس از مارینا بی‌سندز گران‌ترین هتل در جهان است.

قصر امارات شامل ۳۹۴ مرکز اقامتی است که ۳۰۲ اتاق دارد و مابقی آن سوئیت است. از دیگر امکانات این هتل سالن اجتماعات با ظرفیت ۱۱۰۰ نفر و ۴۰ اتاق مخصوص جلسات، زمین‌های تنیس، دو مجموعه آبی، استخر روباز، زمین‌های کریکت، راگبی و فوتبال است.

قصر امارات هر سال برای تعویض سقف طلا در حدود ۱۳۰هزار دلار هزینه می‌کند. سالن‌های آن، اتاق‌ها و مهمانان دارای بیش از یک هزار لوستر Swarovski است که سقف‌های طلایی را به عنوان سمبل کاخ روشن می‌کنند.

پس از10 سال از افتتاح هتل، Manoj Kuriakose با یک تیم کاری از کرالای هند برای حفظ شکوه و جلال مناسب هتل به آنجا سفر کرده‌اند و Kuriakose و تیم او مسئول تعمیر و نگهداری ۲۰۰۰ متر مربع سقف تزئینی هستند که هر سال با ۲۲ ورق طلا و نقره انجام می‌شود.
جایگزین کردن سقف با ورق طلا حدود ۴ تا ۵ سال طول خواهد کشید و دائما این جایگیزینی هر سال تکرار خواهد شد.

گفته می‌شود برای هر یک متر مربع از سقف، حدود ۵۰ برگ طلا با هزینه تقریبی ۱۰۰ دلار نیاز است.

Kuriakose می‌گوید: هر کجا که نگاه می‌کنید، می‌توانید لایه‌های طلایی و نقره‌ای را مشاهده کنید. ورق‌های نازک طلای خالص از ایتالیا وارد می‌شود، سپس شمش ها، فشرده و چکش زده می‌شود تا زمانی که یک ورقه نازک از طلا بدست بیاید. سپس ورق طلا با چسب مخصوص به سقف چسبانده می‌شود.

Kuriakose توضیح می‌دهد: لایه‌های ورق طلا را کنار هم قرار می‌دهیم. این ورقه‌های طلا خیلی نازک و شکننده هستند و باید مراقب بود چون ممکن است با کوچک‌ترین حرکت انگشت شکسته شوند. سپس یک پوشش نهایی روی ورق‌های طلا کشیده می‌شود.

او می‌گوید: مهمانان ما را می‌بینند و هیجان زده می‌شوند. آن‌ها می‌ایستند، تماشا می‌کنند و در ‌‌نهایت می‌پرسند و برای کسب اطلاعات بیشتر کنجکاوی می‌کنند.

از آنجایی که این پروسه یک فرآیند پایان ناپذیر است و هیچ هتلی با این میزان از طلا در دنیا وجود ندارد.

منبع
internet
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز