در ادامه موج استعفای دولت فدرال، رئیس خزانه‌داری دولت فدرال هم استعفا می‌دهد

Submitted on Mon, 03/04/2019 - 22:06

در ادامه موج استعفای دولت فدرال، رئیس خزانه‌داری دولت فدرال هم استعفا می‌دهد
«جین فیلپات»، رئیس خزانه‌داری دولت فدرال، از سمت خود در کابینه دولت مرکزی استعفا می‌دهد. «فیلپات» با انتشار بیانیه‌ای در سایت نخست وزیری کانادا در
در ادامه موج استعفای دولت فدرال، رئیس خزانه‌داری دولت فدرال هم استعفا می‌دهد


Then-Health Minister Jane Philpott, right, speaks as then-Justice Minister Jody Wilson-Raybould looks on at a news conference in Ottawa on Thursday, April 14, 2016. Adrian Wyld / THE CANADIAN PRESS

«جین فیلپات»، رئیس خزانه‌داری دولت فدرال، از سمت خود در کابینه دولت مرکزی استعفا می‌دهد.

به نقل از سی تی وی، «فیلپات» با انتشار بیانیه‌ای در سایت نخست وزیری کانادا در رابطه با رخدادهای اخیر دولت فدرال از جمله در رابطه با پرونده شرکت مونترالی « اس . ان . سی لاوالین» آورده است: دولت فدرال طی هفته‌های اخیر به دلیل اتفاقاتی که رخ داده دست خوش تحولاتی بوده است و موجب شد من هم تصمیم بگیرم که یکی از استعفا دهندگان باشم.

«فیلپات» برای اولین بار در سال 2015 در Markham-Stouffville – انتاریو برای سه مسئولیت مختلف وزارت بهداشت، وزارت خدمات بومیان و بالاخره رئیس خزانه داری گزینش شد و از این میان خزانه‌داری کل را برگزید.
اهمیت تغذیه و سلامتی / معرفی دکتر نیلوفر حریری متخصص تغذیه و رژیم‌های درمانی / راه‌های ارتباط
صرافی آپادانا

رئیس خزانه‌داری دولت فدرال در بخش دیگری از بیانیه‌اش آورده است: برای من استعفا از مسئولیتی که با یک حکم عالی بر سر آن قرار گرفتم خیلی ناراحت کننده است.

اما در عین حال من باید به اصول اخلاقی، تعهدات قانونی و ارزش ‌ها هم پایبند باشم. من فکر می کنم ما باید برای مسئولیت‌هایمان هزینه کنیم و البته برای سرپیچی از آن باید هزینه بیشتری بپردازیم.

درپی صدور حکم استرداد مدیر ارشد هواوی، چین دو کانادایی را متهم به سرقت اسرار ملی کرد
بعد از تایید حکم استرداد منگژو، مدیر ارشد هواوی، چین دو کانادایی را که پیش از این دستگیر کرده بود به سرقت اسرار دولتی چین متهم کرد.« جاستین ترودو »...
درپی صدور حکم استرداد مدیر ارشد هواوی، چین دو کانادایی را متهم به سرقت اسرار ملی کرد

همانطور که کارشناسان سیاسی پیش‌بینی کرده بودند، چند روز بعد از تایید حکم استرداد منگژو ، مدیر ارشد هواوی به آمریکا، چین دو کانادایی را که پیش از این دستگیر کرده بود به سرقت اسرار دولتی چین متهم کرد.

به نقل از آسوشیتدپرس، بنابر گزارش خبرگزاری شینهوا ، خبرگزاری رسمی چین، «مایکل کووریک»،( Michael Kovrig) دیپلمات سابق کانادا متهم به لغو قوانین چین، سرقت اطلاعات ملی و همدستی با «مایکل اسپاور» تاجر کانادایی شده است. این اولین بار است که پرونده دو متهم در چین به هم مرتبط شده است.

بنابر این گزارش « کووریک» اغلب برای با گذرنامه معمولی یا تجاری به چین تردد می‌کرد و اطلاعات مورد نیازش را از «اسپاوور» می‌گرفت.

در ادامه گزارش شینهوا آمده است: مقامات چین بر اجرای قانونی تاکید داشته و به شدت در مقابل افرادی که امنیت ملی را تهدید می‌کنند می‌ایستند.
«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا، در این رابطه گفت: متاسفانه چین به بازداشتهای خودسرانه خود ادامه داده است و ما واقعا از موضعی که چین گرفته نگران هستیم.

«مایکل کووریک» دیپلمات سابق کانادا است که بعنوان یک فرد خبره در امور آسیا با گروه بحران بین‌الملل همکاری می‌کرد . «اسپاور» نیز یک کارآفرین شناخته شده است که با مقامات رده بالای کره شمالی مانند رهبر این کشور « کیم جون اون» در ارتباط بوده است.

«هو پوپ»،( Hugh Pope)، سخنگوی گروه بحران بین‌المللی، نیز در این رابطه گفت: ما از گزارش چهارم مارس شینهوا و اتهاماتی که علیه همکارمان «کووریک» زده شده با خبریم اما هنوز هیچ اطلاعی به صورت رسمی به دست ما نرسیده است.

او افزود: «مایکل» با گروه بین‌الملل بحران همکاری می‌کند و همکاران او می‌توانند گواهی دهند که هیچ کاری به جزء امورات مربوط به خودش را انجام نمی‌داد.اتهاماتی که به نسبت داده شده غیرقانونی و ناعادلانه است.

انتقاد چین به لابیگری آمریکا

در عین حال «لو کانگ»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز آمریکا و کانادا را به سوء استفاده از معاهدات دو جانبه خود متهم کرده است.

وی افزود: آمریکا با هم پیمانانش لابی کرده تا محصولات هواوی را به مسائل امنیتی مرتبط کند درحالیکه این شرکت باید پاسخگوی تمام مشتریان خارجی‌اش باشد.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز