داگ فورد تصمیم به لغو "لایحه کار دولت لیبرال" مبنی بر افزایش حداقل دستمزد و مرخصی با حقوق دارد

Submitted on پ., 10/04/2018 - 21:19

داگ فورد تصمیم به لغو "لایحه کار دولت لیبرال" مبنی بر افزایش حداقل دستمزد و مرخصی با حقوق دارد
نخست وزیر داگ فورد لایحه "محل کار مناسب، کاری بهتر" را لایحه ای افتضاح خواند.

فورد در مجلس قانونگذاری در روز دوشنبه اعلام کرد که مرخصی استعلاجی با حقوق را لغو می کند و سپس به خبرنگاران عدم علاقه مندی اش نسبت به این اقدام را که به عنوان لایحه 148 شناخته میشود اعلام کرد.

نخست وزیر اعلام کرد که در سال گذشته 60 هزار نفر در انتاریو شغلشان را به خاطر این لایحه از دست داده اند، لایحه ای که پاییز گذشته توسط دولت لیبرال اجرا شد. لایحه 148 شامل افزایش حداقل حقوق به 14 دلار در ساعت در 1 ژانویه 2018 و سپس به 15 دلار در 1 ژانویه 2019 بود، افزایشی که همراه با افزایش سالیانه درامد مطابق نرخ تورم نیز بود. تاکنون حداقل حقوق 15 دلار توسط فورد نادیده گرفته شده است.

لایحه همچنین شامل قوانین زیر می باشد:
5 روز مرخصی با حقوق برای نجات یافتگان خشونت خانگی و جنسی
2 روز مرخصی استعلاجی با حقوق
ده روز مرخصی برای امور اورژانسی که دو روز آن با حقوق می باشد.

فورد به خبرنگاران گفت "فکر نمیکنم عجیب باشد. لایحه 148 مشاغل را از بین میبرد، اگر دقیق به آن نگاه کنید افتضاح است". او همچنین اعلام کرد که دولت با بررسی شرایط مرتبط با این لایحه بررسی هایی انجام خواهد داد.

البته همه با فورد موافق نیستند، Andrea Horwath رهبر اپوزیسیون در توییتر خود نوشت: "به جای طرح فورد برای عقب کشیدن انتاریو، ما میتوانیم زندگی را برای شهروندان انتاریو بهتر کنیم، مثلا باید مطمئن شویم همه افراد حداقل 15 دلار می کنند، و مرخصی های با حقوق برای افراد وجود دارد. دولت های مختلف نیروی کار انتاریو را رها کرده اند و کمکی به بهبود شرایط آنها برای ایجاد محیط کاری امن تر، مناسبتر و متعادل تر نکرده اند.

انجمن کارگران انتاریو نیز اعلام کرده که تعلیق این طرح به افراد مناطق مختلف آسیب خواهد رساند. آنها در بیانیه ای اعلام کرده اند که لایحه 148 با اصلاح قوانین قدیمی شرایط کارگران را بهبود بخشیده بود.

دعوت از 3900 متقاضی اکسپرس اینتری برای دریافت اقامت دائم
دولت کانادا از 3900 کاندیدای اکسپرس اینتری دعوت کرده تا برای اقامت دائم در کانادا اقدام کنند. حداقل نمره لازم در این دوره 445 بود.

این دور دعوت نامه های اکسپرس اینتری، سومین دور در هفته جاری بود، که در طی آن 3900 نفر واجد شرایط شناخته شدند، این مقدار بیشترین مقدار از ابتدای سال 2018 است.

سیستم اکسپرس اینتری پروفایل کاندیداهای متقاضی مهاجرت را در سه گروه اقتصادی مختلف بررسی میکند: گروه کارگر ماهر فدرال، گروه تاجر ماهر فدرال و گروه تجربه کانادایی.

کاندیداها بر اساس نمره سیستم نمره بندی جامع (CRS) رتبه بندی میشوند. نمرات بر اساس فاکتورهایی مانند تجربه در کار، تحصیلات، سن و میزان مهارت در زبان فرانسه یا انگلیسی، دو زبان رسمی کانادا مشخص میشود.

کاندیداهایی که بالاترین نمرات را دریافت کنند یک دعوت نامه مهاجرت یا ITA دریافت میکنند.

دعوت نامه هایی که امسال از طریق این سیستم ارسال شده اند بسیار افزایش داشته است، و تا الان طی 21 دور، این رقم به 66400 رسیده است.

دولت کانادا قصد دارد طی برنامه مهاجرتی چند ساله اش 81400 مهاجر را نیز در سال 2019 در 3 گروه ذکر شده قبول کند.

در این دوره تمامی افرادی که نمره CRS بالای 445 داشتند یک ITA دریافت کردند.

به زودی حمل 30 گرم ماری جوانا در پروازهای داخلی کانادا قانونی میشود
از 17 اکتبر که حمل ماری جوانا در کانادا قانونی شود، شما می توانید بر فراز آسمان هم ماری جوانا داشته باشید.

بدین ترتیب، به گفته اداره حمل و نقل کانادا، "از تاریخ 17 اکتبر 2018، مسافرین در پروازهای داخلی مجاز خواهند بود که به صورت قانونی به میزان 30 گرم، ماری جوانا در کیف خود داشته باشند."

بنابراین شما که همیشه یواشکی ماری جوانا به همراه داشتید از این به بعد به هر کجای کانادا که بروید، میتوانید با خیالی آسوده آن را حمل کنید. اما این "هرجا" خیلی مهم است. پس از 17 اکتبر، حمل و نقل ماری جوانا، از جمله ماری جوانای دارویی، هنوز هم در سراسر مرزهای بین المللی، غیر قانونی خواهد بود.

این موضوع حتی برای بعضی پروازهایی که حمل ماری جوانا قانونی است هم صدق میکند، مثلا پرواز از تورنتو به دنور، کلرادو.

بر اساس گزارش اداره حمل و نقل کانادا، علامت هایی که به مسافرین توصیه می کنند که عبور از مرزهای بین المللی با ماری جوانا غیر قانونی میباشد، در فرودگاه ها، ایستگاه های کشتی کروز و راه آهن در مرزهای خروج از کانادا نصب خواهد شد. همچنین اداره حمل و نقل کانادا با ایالت های دیگر همکاری می کند تا علامت های جاده ای غیر قانونی بودن ماری جوانا را در نزدیکی مرز در همه گذرگاه های زمینی نصب نمایند.

فقط به یاد داشته باشید که تا تاریخ 17 اکتبر 2018 حمل و نقل ماری جوانا در کانادا ممنوع میباشد.

در سراسر استان ها و ایالت ها باید حداقل 19 سال سن داشته باشید تا بتوانید ماری جوانا مصرف کنید، به جز در کبک و آلبرتا که سن قانونی 18 سال است. (که البته ممکن است در انتخابات اخیر کبک تغییر کند. CAQ مایل به افزایش سن تا 21 سال است.)

قاتل نادر فدایی شناسایی شد
پلیس تورنتو حکم جلب قاتل نادر فدایی را صادر کرد و اکنون مظنون تحت پیگرد است. این اتفاق ماه گذشته نزدیک پلازا در نورث‌یورک اتفاق افتاده است.

مظنون، سپهر یگانه فتح الله، 25 ساله اهل تورنتو 5 فوت و 8 اینچ، جثه متوسط، یک خال بر گونه چپ موهای کوتاه و ریش کوتاهی دارد. و آرایشگر است.

نادر فدائل، 45 ساله در روز 19 سپتامبر حدود ساعت 8 شب در گوشه خیابان Yongeدر شمال خیابان Cummer با چاقویی بزرگ مورد حمله قرار گرفت. وی در راه بیمارستان جان خود را از دست داد.

پلیس از مردم میخواهد که در صورت مشاهده یگانه فتح الله به سرعت با پلیس تماس بگیرند. مظنون مسلح و خطرناک است.

پلیس اعلام کرد که او به علت قتل درجه اول تحت پیگرد است.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز