خرید قطار در آلبرتا برای کاهش هزینه‌های انتقال نفت کانادا و خروج از انحصار آمریکا

Submitted on Mon, 12/03/2018 - 19:09

خرید قطار در آلبرتا برای کاهش هزینه‌های انتقال نفت کانادا و خروج از انحصار آمریکا
دولت محلی آلبرتا به دلیل بحران پایین بودن قیمت نفت کانادا جهت صادرات این استان به آمریکا قصد دارد اقدام به خرید7000 واگن مخصوص انتقال نفت قطار کند تا بتواند مقصد صادرات نفت کانادا این منطقه را از انحصار آمریکا خارج کند.

به نقل از راشاتودی، در حال حاضر هر بشکه نفت غرب کانادا که شامل نفت سنگین آلبرتاست زیر 15 دلار به آمریکا صادر می‌شود که 40 دلار با قیمت نفت آمریکا که در بازارهای جهانی عرضه می‌شود، اختلاف دارد.

این اختلاف 40 دلاری برای آمریکایی‌ها بسیار سنگین است و عملا سالانه 13 میلیارد دلار برای این کشور ضرر محسوب می‌شود.
البته چند هفته پیش و با بالا بودن قیمت نفت آمریکا اختلاف قیمت نفت کانادا با آمریکا حدود 50 دلار بود.

مشکل استان آلبرتا این است که تمام مخازن ذخیره نفت این منطقه پر شده و ظرفیت خط لوله انتقال نفت این منطقه به دیگر مناطق نیز پر شده است و شرکت‌های کانادایی مجبورند نفت خود را تنها به آمریکایی‌ها بفروشند.

شرکت‌های آمریکایی هم اکنون با افزایش تولید نفت خود آمریکا روبرو هستند و میل کمی به واردات نفت از کانادا دارند و بنابراین نفت کانادا را به شکل غیر منصفانه‌ای ارزان خریداری می‌کنند.

دولت منطقه‌ای آلبرتا قصد دارد با خرید واگن‌های نفتکش بیشتر بخشی از نفت تولیدی این منطقه را به مناطقی از کانادا منتقل کند که بتواند آنها را به صورت مستقیم به بازارهای جهانی عرضه کند.

«راب بروئن» مدیرعامل شرکت نفتی آساباسکا می‌گوید:‌ هم اکنون هزینه استخراج نفت بیش از قیمت صادرات آن است.
مشکل اصلی آلبرتا این است که پس از حدود یک دهه تلاش هنوز هیچ اتفاق جدی در ساخت یک خط لوله از این ایالات به آمریکا یا ساحل اقیانوس آرام صورت نگرفته است.

از آنجا که خط لوله‌ای هنوز وجود ندارد و ظرفیت دیگر مبادی انتقال نفت کانادا به آمریکا و بخش‌های دیگر کانادا پر شده است بخشی از نفت تولیدی در آلبرتا از سوی مشتریان با تخفیف بالا خریداری می‌شود.

دولت منطقه‌ای آلبرتا نیز می‌خواهد با خرید واگن نفت‌کش قطار روزانه 120 هزار بشکه نفت آلبرتا را به صورت مستقیم به دیگر مناطق منتقل کند.

«راشل ناتلی»، رئیس دولت آلبرتا می‌گوید: قرارداد خرید این واگن‌ها طی هفته‌های آینده نهایی شده و حدود 263 میلیون دلار هزنیه در بر خواهد داشت.

دولت آلبرتا معتقد است خرید این واگن‌ها اختلاف قیمت بین نفت غرب کانادا با نفت آمریکا را به 4 دلار کاهش خواهد داد.

با این حال پروژه شهر Baie-Comeau تنها راه‌حل منطقی جهت خروج بحران نفت از این شرایط ارزیابی شده است.

شهر Baie-Comeau در شمال استان کبک مناسب‌ترین منطقه جهت دسترسی کانادا به آب‌های آزاد است که پروژه‌ای تحت همین عنوان برای خط لوله انتقال نفت کانادا و ساخت بندرگاه مخصوص نفت‌کش‌ها تعریف شده است.

گفتنی است که انجمن بازرگانی ایران و کانادا نیز در بخش‌هایی از این پروژه در حال معرفی پیمانکاران با تجربه می‌باشد.

پرتاب «سایوز» به فضا با هدایت فضانورد کانادایی
ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۱ امروز دوشنبه سوم دسامبر 2018 ساعت 14 و 31 دقیقه به وقت مسکو از پایگاه فضایی بایکونور واقع در قزاقزستان، با هدایت دیوید سنت ژاک، فضانورد کانادایی زمین را ترک کرد.

به نقل از سی تی وی، این پرتاب از ایستگاه فضایی قزاقستان انجام می‌شود و اولین پرتابی است که پس از اشکالات بوجود آمده در اکتبر انجام می‌شود.

چه چیزی به فضا می‌رود؟ یک جعبه کوچک حاوی اقلامی مانند حلقه عروسی و ساعت.

دیوید سنت ژاک، گفت: من یادگارهای همسرم و مردم را که موجب عشق من به زمین می‌شد را برای خاطره به فضا می‌برم.

الگ کانوننکو (Oleg Kononenko) فضانورد روسی، دیوید سنت ژاک (David Saint-Jacques)کانادایی و آنه مکلاین (Anne McClain)آمریکایی فضانوردان ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۱ (Soyuz MS-11) مسافران سفر 140 روزه این فضانورد هستند.
سفر ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۱ یک‌صد و چهلمین پرواز سرنشین‌دار ناو سایوز از سال۱۹۶۷ بشمار می‌رود.

درگذشته سرنشینان ناو سایوز، باید بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از پرتاب خود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رساندند اما مدتی است که خط سیر رسیدن به این مجتمع با محاسبات جدید عوض شده و سفینه‌های سایوز از طریق “راه میانبر” ظرف ۶ ساعت خود را به ایستگاه می‌رسانند.

گفتنی است ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۰ در ۱۱ اکتبر، مدت کوتاهی پس از پرتاب از بایکونور به علت برخورد یکی از بلوک‌های جانبی مرحله اول به مرحله دوم موشک حامل در مرحله جداسازی, از مسیر پیش‌بینی شده منحرف و به زمین برگشت.

برخی منابع موثق به خبرگزاری ریانووستی روسیه گفته‌اند که احتمالا یکی از چهار بوستر سایوز، قبل از پرواز به درستی به فضاپیما متصل نشده بود.

خوشبختانه از آنجایی که سیستم نجات اضطراری سفینه سایوز به درستی کار خود را انجام داد در این حادثه سرنشینان سفینه آسیبی ندیدند. این نخستین حادثه در ۳۵ سال اخیر ضمن پرتاب یک ناو سرنشیندار سایوز بود.

هشدار کانادا در رابطه با خطر مصرف فراورده‌های جفت انسان
وزارت بهداشت کانادا نسبت به مصرف محصولات (داروها)ی حاوی جفت انسان و خطرات آن برای مادران و دیگر مصرف‌کنندگان هشدار داد.

به نقل از dailyhive، جفت انسان ارگانی است که در دوران بارداری در بدن مادر رشد می‌کند و اکسیژن و مواد مغذی را به جنین می‌دهد.

پس از زایمان، جفت معمولا از بین می‌رود، اما بعضی افراد به دلیل فواید سلامتی برای مادران، از جمله پیشگیری از افسردگی بعد از زایمان، افزایش سطح انرژی و شیردهی مادر، جفت را مصرف می‌کنند(می‌خورند).

برای این منظور جفت به صورت بخارپز، آب‌پز، نمک سود شده و کپسولی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وزارت بهداشت کانادا معتقد است که جفت انسان سلامت مصرف‌کنندگان آن را دچار مشکلات اساسی می‌کند از جمله می‌تواند عامل انتقال ویروس مانند (ایدز و هپاتیت) و باکتری مانند (ایترپتوکوس گروه ب) و عفونت‌ها باشد.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده (US Centre for Disease Control and Prevention)،در سال 2017، یک نوزاد که مادرش از قرص‌های حاوی جفت مصرف کرده بود با عارضه عفونت باکتریایی بستری شد.
بنابر این گزارش وزارت بهداشت کانادا هیچ گونه محصول حاوی جفت انسان را تایید نکرده است همچنین معتقد است تاکنون هیچگونه شواهد علمی مبنی بر تاثیرات مثبت سلامتی در مصرف جفت انسان وجود ندارد.

گفتنی است جفت عضوی جدید از بدن مادران باردار است که فقط در زمان بارداری و در دیواره داخلی رحم یا آندومتر تشکیل می شود و بعد از زایمان هم از رحم خارج می شود. در واقع جفت مسئول نگهداری، پشتیبانی و تسهیل کننده رشد جنین است.

این عضو بسیار کارآمد، محلی است که مادر و جنین را به یکدیگر مرتبط می کند. جفت مواد مغذی و اکسیژن را بوسیله بند ناف به جنین می رساند و مواد زائد را از جنین گرفته و تصفیه می‌کند.

پیش از هفته 20 بارداری، وزن جفت بیشتر از جنین است و کار اکثر اعضای بدن جنین که هنوز به اندازه کافی رشد نکرده‌اند را انجام می‌دهد. به ویژه در دوازده هفته اول بارداری که مواد شیمیایی آسیب‌رسان، ویروس‌ها و سموم می‌توانند روندِ رشد اعضای بدن جنین را با اختلال مواجه سازند.

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز