خبر خوش برای صاحبخانه ها! اجاره خانه امسال ۱۱ درصد افزایش می یابد

Submitted on ش., 01/05/2019 - 20:36

جدیدترین اخبار حاکی از آن است که خانه های خالی کم شده است و ناتوانی خرید خانه و همچنین نرخ بالای بهره در سراسر کانادا در سال ۲۰۱۹ همچنان رو به افزایش است. بیشترین افزایش اجاره خانه اول درتورنتو و بعد در می سی ساگا و سپس در اوتاوا و ونکوور مشاهده می شود.

با توجه به گلوبال نیوز، وبسایت Rental.ca اخبار بازار اجاره را در سال ۲۰۱۹ اینچنین گزارش می کند: امسال پیدا کردن خانه برای مستأجران به خصوص در شهرهای بزرگ آسان نیست خواه به دنبال آپارتمان باشند خواه به دنبال خانه ی مستقل و یا خانه های متصل

این گزارش پیش بینی می کند که متوسط اجاره بهاء در سطح کشور ۶ درصد در سال ۲۰۱۹ افزایش یابد. اجاره بهاء در تورنتو ۱۱ درصد ،‌ در اتاوا ۹ درصد و در ونکوور ۷ درصد افزایش خواهد داشت.

بعضی از آژانس های معاملات ملکی گفته اند که اجاره بهاء در ونکوور برای ۱۰ سال ثابت بوده است. Steve Saretsky می گوید اجاره بهاء در چند سال گذشته افزایش یافته است اما در ونکوور بازار اجاره بهاء ثابت بوده است.

استیو می گوید امسال اجاره خانه بالا نمی رود زیرا که تعداد زیادی خانه ی اجاره ای در لیست موجود می باشد. Andrew Scott، کارشناس ارشد مورتگیج و اتحادیه مسکن کانادا (CMHC)، اظهار داشت که قیمت بالای خانه، افزایش نرخ بهره و شرایط مورتگیج سخت تر شده است و بسیاری از مردم را بر آن داشته است که در خانه های اجاره ای بمانند و این شرایط خرید خانه را برای مردم دشوار کرده است.

Matt Danison مدیر Rental.ca به این نکته اشاره کرد که استرس تست مورتگیج، افزایش نرخ بهره و نرخ بهره های بالا سبب شده است که مردم امسال به بازار اجاره ی خانه بیشتر رو بیاورند.

وی گفت:«بسیاری از زوج های جوان و خانواده ها تصمیم گرفته اند که خرید خانه را به تعویق بیندازند. و این قیمت خانه های دوخوابه را در تورنتو تا ۲۶۰۰ دلار در ماه بالا برده است.

همزمان تعداد املاک اجاره ای در بازار در برابر رشد تقاضای مردم اندک بوده اند. Scott اعلام کرد که در چند سال آینده تکمیل ساختمان های اجاره ای در دست ساخت تمام خواهد شد و آپارتمان های اجاره ای بیشتر خواهد شد و این کمک خواهد کرد که عرضه و تقاضا همخوانی کند.

‌نرخ پایین خانه های خالی اجاره ای
با توجه به گزارش CMHC، نرخ خانه های خالی اجاره ای در کشور در سال ۲۰۱۸ ۲/۴ درصد بود، که از سال ۲۰۰۹ کمترین نرخ خانه های خالی در کانادا به حساب می آید.اسکات پیش بینی کرده است که در سال جاری نرخ خانه های خالی همچنان پایین بماند.

‌افزایش مهاجران جدید
به گزارش تورنتوپرشنز، طی ۱۲ ماه گذشته نرخ استخدام جوانان گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال رشدی آرامی داشته است که این به معنای افزایش تقاضا برای خانه های استیجاری است. یافتن کار برای جوانان آنها را برای ترک خانواده و یافتن خانه ی استیجاری سوق داده است.

علاوه بر این، اسکات اعتقاد دارد که وضعیت اقتصادی تورنتو خوب است و نرخ بیکاری پایین است که به معنی افزایش درآمد مردم است که می توانند افزایش اجاره بهاء را تقبل کنند.
تورتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز