خبر خوش برای بازار املاک! نرخ مورتگیج پنج ساله به ۲/۹٪ رسید

Submitted on س., 04/16/2019 - 21:54

بازار معاملات ملکی کانادا مانند گربه ی ۹ بار جان می ماند. زمانی که در آستانه ی مرگ است دوباره به زندگی باز می گردد.

آخرین ناجی بازار املاک نرخ ثابت مورتگیج است. از آنجاییکه اوراق قرضه ی کانادا به سطح پایینی در یک سال و نیم رسیده است، نرخ ثابت بهره ی مورتگیج نیز به شدت رو به افت است که بیشترین تأثیر مستقیم آن کاهش بار مورتگیج برای صاحبان خانه است. زمانیکه بانک تصمیم به کاهش نرخ بهره ی پنج ساله گرفت، تست استرس درآمد برای درخواست کنندگان مورتگیج نیز آسان تر شد.

بنا بر گزارش Robert McLister گزارشگر گلوب اند میل، باید برای این کاهش موج بهره از دولت فدرال آمریکا تشکر کنیم. دولت فدرال آمریکا روز چهارشنبه گزارش داد که نرخ بهره امسال افزایش خواهد یافت. بنا بر این تا سال ۲۰۲۱ تنها یک نرخ بهره خواهیم داشت.

بنا بر ارتباط دوجانبه ی نزدیک نرخ بهره ی پنج ساله ی آمریکا و کانادا، روند آمریکا بر کانادا تأثیر به سزایی دارد. روز پنجشنبه اوراق قرضه ی دولتی کانادا به میزان ۱/۵٪ پایین افتاد که از نیمه ی سال ۲۰۱۷ به پایین ترین سطح خود رسید.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، اوراق قرضه به طور مستقیم با مورتگیج های ثابت پنج ساله در ارتباط است. در حال حاضر پایین ترین نرخ بهره به ۳٪ رسیده است که از ماه سپتامبر سال گذشته این نرخ برای اولین بار ثبت شده است.

در حال حاضر نرخ ثابت بهره ی پنجساله ی HSBC به میزان ۲/۸۹٪ می باشد که در بازار پایین ترین نرخ می باشد و ۰/۶٪ از نرخ بهره ی ثابت پنجساله ی اعلام شده توسط شش بانک اصلی کمتر است.
علاوه بر این، این نرخ بهره تنها برای دارندگان بهره که کمتر از ۲۰٪ پیش پرداخت داشته اند و نیازمند خرید بیمه ی مورتگیج هستند، قابل استفاده است.

اگر پیش پرداخت مورتگیج ۲۰٪ باشد، نرخ بهره ی مورتگیج پنجساله بین ۳/۰۸٪ تا ۳/۳۹٪ می باشد. این سطح نرخ بهره به میزان ۰/۳ کمتر از بالاترین سطح سال گذشته است که نسبتاٌ نرخ بهره ی خوبی بود.

McLister همچنین اشاره کرد که مؤسسات کوچک قرض دهنده و واسطه ها، مشتری ها را از بانک های بزرگ قاپ می زنند و رقابت بین بانک ها رو به افزایش است و بانک ها برای پیروزی در این رقابت ها ترفندهای جدیدی اتخاذ می کنند برای مثال در مورد رویال بانک باید گفت که نرخ ثابت مورتگیج برای دوره ی چهار ساله ۳/۲۴٪ می باشد که در کشور پایین ترین نرخ می باشد.

همزمان نرخ بهره ی سه ساله ی ثابت به ۳٪ تنزل کرده است. اگر کسی خوشبین باشد که حرکت بعد بانک مرکزی کاهش نرخ بهره است، خود را محدود به مورتگیج پنجساله نمی کند و می تواند مورتگیج ثابت سه ساله یا دو ساله را انتخاب کند.

نرخ شناور
نرخ شناور بهره در حال حاضر ۲.۵۵٪ است( پیش پرداخت کمتر از ۲۰٪ می باشد، بیمه ی مورتگیج باید خریداری شود) و ۲/۹۵٪ (پیش پرداخت ۲۰٪ یا بیشتر می باشد)

تفاوت بین نرخ بهره ی ثابت و شناور هم اکنون کم می باشد. پیشنهاد می شود که معامله کنندگان اوراق قرضه اعتقاد دارند که نرخ بهره در سال های اخیر پایین خواهد ماند. اگر بدین ترتیب باشد نرخ شناور زیر ۳٪ هنوز به صرفه می باشد.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز