جی ام کمپانی خود را می بندد و ۱۵۰۰۰ شغل مشتق نابود می شود و اقتصاد اوشاوا رو به نابودی می رود

Submitted on س., 11/27/2018 - 10:53

جنرال موتورز (GM) اعلام کرد که کارخانه خود را در سال آینده در اوشاوا را تعطیل می کند که بر اقتصاد کل کشور تأثیر خواهد گذاشت. کارشناسانی که در این زمینه تخصص دارند می گویند: که GM کارخانه را تعطیل می کند و تنها بیش از 2500 شغل را تحت تاثیر قرار می دهد، اما یک اثر زنجیره ای بزرگ را به وجود خواهد آورد که ممکن است کار تا 15000 صنعت خودرو را به خطر بیندازد.

در اوشاوا، ده ها هزار شغل ناپدید می شوند و به اقتصاد محلی ضربه می زنند. «بنا به گزارش اخبار محلی گلوب، جی ام روز دوشنبه ۲۶ نوامبر اعلام کرد که یک «تنظیم ساختاری، برای کارخانه در نظر دارد که به معنی تعطیلی کارخانه ی ۶۵ ساله در اوشاوا واقع در تورنتوی بزرگ می باشد
این کارخانه دو خط مونتاژ ماشین و وانت می باشد.

جی ام در اوشاوا تقریبا ۲۵۰۰ کارمند اتحادیه دارد که تقریبا ۳۰۰ نفر آنها قراردادی هستند. بعد از تعطیلی این کارخانه تمامی این شغل های با درآمد بالا از بین می رود.
اگرچه تأثیر تعطیلی جی ام بر بازار کار کانادا به این محدود نمی شود و عواقب بیشتری به دنبال خواهد داشت.
به گزارش تورنتو پرشنز فلاویو ولپه، رئیس بخش تولید کنندگان قطعات خودرو، گفت که GM با تعطیل کردن کارخانه های مونتاژ، با چندین کار مستقیم و غیر مستقیم که در پشت هر
موقعیت قرار می گیرد، از بین می رود.

براساس برآورد او، پس از اینکه کارخانه در سال آینده تعطیل شد، بر 15،000 شغل برای تامین کنندگان قطعات خودرو تأثیر خواهد گذاشت. لازم به ذکر است که کل استخدام صنعت خودرو کانادا فقط 125،000 است و 2500 موقعیت که GM لغو شده است، همراه با 15000 شغل مشتق شده آسیب دیده، 14٪ از صنعت آسیب دیده را تشکیل می دهد.

تأثیر شهر اوشوا حتی بیشتر است. GM یکی از ستون های اقتصاد شهر است و هفت شغل برای هر موقعیت دارد. قابل تصور است که پس از اینکه کارخانه بسته شد،
دهها هزار کار در شهر از بین خواهد رفت. برای یک شهر کوچک و متوسط، این می تواند یک ضربه مرگبار به اقتصاد باشد.

دولت: سعی خواهد کرد به کارگران کمک کند
ترودو، نخست وزیر کانادا، پس از یادگیری در مورد برنامه های بستن کارخانه، ناامید شد و گفت که دولت "تمام اقدامات ممکن را برای تضمین کارگران بیکار انجام می دهد".

Navdeep Bains، وزیر نوآوری فدرال کانادایی، گفت که دولت سعی داشت با GM ارتباط برقرار کند اما تغییر تصمیم این شرکت را نپذیرفت.

فرماندار انتاریو فورد همچنین گفت که او و جنرال موتورز به عنوان دولت استانی صحبت می کنند، او کاملا بی پناه است.
علاوه بر این، فورد نیز دولت فدرال را هدف قرار می دهد و سیاست پولی مالی کربن را نقد می کند.

بیشترین بازدید اخبار امروز