جمعه سیاه کانادا و خریدهای وطن پرستانه

Submitted on جمعه, 11/23/2018 - 14:11

هر چند حراج جمعه سیاه، آخرین فرصت خرید دیوانه وار محصولات آمریکایی محسوب گشته، اما طبق بررسی های امسال شرکت Accenture، از دید اکثر مرزنشینان شمالی فرصتی جهت خرید وطن پرستانه بوده و تا حدی واکنشی است نسبت به رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، دونالد ترامپ و ارتباطات وی با کانادا.

بر اساس این مطالعات 41 درصد پاسخ دهندگان کانادایی، در راستای مقابله با واردات انبوه کالاهای آمریکایی، قصد خرید از خرده فروشان کانادایی به جای خرید حضوری از آمریکا یا سایت های آنلاین آمریکایی داشته - که نسبت به سال گذشته (31 درصد) و پیش از اعلام برنامه های دولت ترامپ در مورد فولاد و آلومینیوم کانادایی، روندی افزایشی داشته است.

با این حال گزارشگران Accenture، کنجکاوند بدانند که آیا معاملات تجاری جدید USMCA دگربار نگرش کانادایی ها را تغییر خواهد داد یا نه. این توافقنامه بدین معنی است که کانادا هزینه گمرک واردات آنلاین یا حضوری کالاهای آمریکایی را افزایش خواهد داد.

طبق تحقیقیات مذکور، وطن پرستی تنها دغدغه خریداران کالاهای کانادایی نبوده و اکثر آنان خرده فروشانی که به ارزش های آنان احترام گذارده و برایشان ارزش قائل می شوند را ترجیح می دهند، و حدود دو سوم نیز معتقدند که برای خرده فروشان مهم است که تمام یا اکثر نیازهای خریداران را تامین کنند، و حدود 31 درصد نیز گفته اند که تنها از فروشگاه ها خرید می کنند چرا که بیانگر آگاهی اجتماعی و محیطی آنان می باشد.

این مطالعات همچنین نشان می دهد که شور و شوق کانادایی ها نسبت به بازار جمعه سیاه کاهش یافته، در حالی که از هر ده نفر شش نفر همچنان خواستار خرید در بهترین روز حراجی سال بوده، و نیمی از افراد نیز در پی خرید سالانه هدایای تعطیلات می باشند. طبق گفته Askew این روند در سال گذشته به اوج خود رسیده است.

رسانه های اجتماعی بخش اعظم خریدهای امسال را با تقریب 46 درصد، و افزایشی 25 درصدی نسبت به سال گذشته در بر داشته، و اکثرا نیز به دنبال خرید هدایا می باشند که میانگین آن 733 دلار در سال جاری، و 648 دلار در سال گذشته محاسبه گردیده است.

این نظرسنجی که به صورت آنلاین و در ماه اگوست صورت گرفته، 1500 کانادایی را در مناطق تورنتو، مونترال و کلگری در سنین متفاوت، مورد بررسی قرار داده و ضریب خطای آن 2.5 +/-، و 19 از 20 تخمین زده شده است.

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز