جاستین ترودو خبر داد: کمک 53 میلیون دلاری کانادا به ونزوئلا و پناهندگان

Submitted on س., 02/05/2019 - 22:40

جاستین ترودو خبر داد: کمک 53 میلیون دلاری کانادا به ونزوئلا و پناهندگان
جاستین ترودو: کانادا از سال2017 حدود2.21 میلیون دلار کمک به مردم ونزوئلا کرده است.با اختصاص مبلغ جدید که روز دوشنبه اعلام شد این رقم به 55 میلیون دلار رسید.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، از کمک 53 میلیون دلاری کانادا به ونزوئلا و 3 میلیون پناهنده آمریکای جنوبی خبر داد.

به نقل از گلوب اند میل، روز دوشنبه در دهمین نشست گروه لیما (Lima Group)، یک بلوک منطقه‌ای متشکل از کانادا و کشورهای آمریکای جنوبی که درصدد ایجاد صلح در ونزوئلا و حل بحران در این کشور ایجاد شده است، با بیان این مطلب بر حمایت کانادا از پناهندگان ونزوئلا تاکید کرد.

وی طی سخنانی گفت: ما می دانیم مردم ونزوئلا با مشکلات زیادی مواجه هستند و همانند کشورهایی که مردمشان از خشونت فراری هستند نیاز به کمک ما دارند.

این کمک‌ها (کانادا به ونزوئلا) صرفا نقدی نبوده بلکه شامل کمک‌های غیر نقدی مانند خدمات بهداشتی- درمانی، آب آشامیدنی، آموزش و خدمات حمایتی با تمرکز بر کودکان و دختران خواهد بود. در همین رابطه از دیدبانهای حقوق بشر سازمان ملل نیز کمک گرفته خواهد شد.
گفتنی است از سال 2017 کانادا حدود 2.21 میلیون دلار کمک مادی در قالب حمایتهای بشر دوستانه به مردم آسیب پذیر ونزوئلا کرده است. روز دوشنبه اعلام شد با اختصاص مبلغ اعلام شده جدید، این رقم به 55 میلیون دلار می‌رسد.

جاستین ترودو همچنین طی تماس تلفنی با گوایدو، حمایت خود را از وی اعلام کرد و بعنوان سخنگوی گروه لیما اعلام کرد روی کار آمدن رژیم مادرو در انتخاب ماه می گذشته جعلی بوده است.

بنابر این گزارش ماه گذشته کانادا به جمع گروه لیما و ایالات متحده پیوست و از گوایدو جوان که 23 ژانویه خود را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد بود حمایت کرد. گوایدو ، نیکولاس مادرو را به نقض حقوق بشر و دستور کشتار غیر قانونی مردم به ارتش متهم کرده است.

نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو حتی به سفارت ونزوئلا اجازه داد به معرفی و بازشناسایی گوایدو بپردازد ولی مسئله این است سفارت ونزوئلا در کانادا هنوز تحت سرپرستی مادرو است.

لازم بذکر است کشورهای کانادا، آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، گواتمالا، گویان، هندوراس، پاناما، پاراگوئه، پرو و سنت لوسیا – در نشست روز دوشنبه اتاوا شرکت کردند.

به گفته کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا، این گروه با هدف کمک به بازسازی صلح آمیز دموکراسی در ونزوئلا دیدار داشته‌اند.

فریز شدن 190 میلیون دلار ارز رمزنگار در کانادا
مرگ مدیر یک پلت فرم ارز رمزنگار در کانادا، 190 میلیون دلار سکه را در ذخیره سرد قرار داد. به گفته کاربران، دولت کانادا برای حل این مشکل باید وارد عمل شود...

به دنبال مرگ مدیر یک پلت فرم ارز رمزنگار در کانادا و عدم دسترسی به رمز عبور، 190 میلیون دلار حساب کاربران ارز رمزنگار مسدود شد.

به نقل از گاردین، صاحب این پلت فرم تنها شخصی بود که رمز عبور برای دسترسی به پلت فرم Quadriga را داشت. این شرکت رمزنگار کانادایی ۳۶۳ هزار کاربر دارد که در مجموع ۲۵۰ میلیون دلار کانادا به ۱۱۵ هزار کاربر بدهکار است.

به گفته مقامات قضایی کانادا، در رایانه شخصی صاحب این پلت فرم کیف های الکترونیکی سرد ارزهای رمزنگار یا cold wallet وجود دارد که تنها راه دسترسی به لحاظ فیزیکی است و نیاز به آنلاین بودن نیست و مرگ او 190 میلیون دلار سکه را در ذخیره سرد قرار داده است. به گفته کاربران، دولت کانادا برای حل این مشکل باید وارد عمل شود.
اهمیت تغذیه و سلامتی / معرفی دکتر نیلوفر حریری متخصص تغذیه و رژیم‌های درمانی / راه‌های ارتباط

ارز رمزنگاری‌‌ شده چیست و چگونه عمل می‌‌کند؟

ارز رمزنگاری ‌‌شده، پول دیجیتال (یا واحد پول دیجیتال، این عبارت، همان مفهوم را در بر دارد) است.

به این معنی که تنها در رایانه‌‌ها وجود دارد. ارزهای رمزنگاری‌‌ شده، دارای سکه‌‌هایی با یک تصویر از سر ملکه روی آن‌ها یا اسکناس‌‌های کاغذی با جمله “In God we trust” نوشته ‌‌شده روی آن‌ها هستند. همتا به همتا هستند: ارزهای رمزنگاری ‌‌شده، به صورت آنلاین از فرد به فرد منتقل می‌‌شوند.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز