تورنتو بیشترین نرخ قتل در میان دیگر شهرهای بزرگ کانادا در سال 2018 را دارد

Submitted on چ., 11/28/2018 - 19:35

تورنتو بیشترین نرخ قتل در میان دیگر شهرهای بزرگ کانادا در سال 2018 را دارد
بعد از مرگ بازیکن سابق فوتبال دبیرستان و قربانی یک حمله، تورنتو به عنوان دارنده بیشترین نرخ قتل در میان شهرهای بزرگ کانادا رسیده است.

نرخ قتل در تورنتو 3.3 در میان 100000 نفر است، تورنتو به راحتی از شهرهایی مانند وینیپگ با نرخ 2.6 و همیلتون با نرخ 1.1 پیشی گرفته است.

Jooyoung Lee استاد جامعه شناسی دانشگاه تورنتو میگوید "صادقانه باید بگویم که از دیدن این آمار تعجب میکنم، چراکه در تاریخ نرخ قتل تورنتو کمتر از میانگین بوده است."

میانگین نرخ قتل در کانادا در سال 2017، 1.8 به ازای هر 100000 نفر بوده است. این آمار به صورت سالیانه متغیر است، اما معمولا کاهش داشته است. قتل در کانادا بسیار کم بوده است. در سال 2016 گزارشات پلیس نشان میدهد که قتل، کمتر از 0.2 % جرم های خشن را شامل می شده است.

روز یکشنبه تورنتو رکورد قتل 89 نفر در سال 1991 را شکست. Lee میگوید علت این امر این است که مردم بیشتری به سلاح گرم دسترسی دارند.

تعداد قتل های تورنتو در امسال به 91 نفر رسیده است، عددی که در سال 2017، 65 بود. البته حمله ون در ماه آوریل که موجب به قتل رسیدن 10 نفر شد نیز در این آمار موثر بوده. اما اگر این حمله را هم در نظر نگیریم، باز هم میانگین 2.9 در 100000 نفر است، که همچنان بالا است.

آمار تیراندازی نیز در سال های اخیر بسیار افزایش یافته است، تاکنون در سال 2018، 364 حادثه تیراندازی رخ داده که 497 قربانی نیز داشته است. مطابق آمار پلیس در سال 2014، 166 تیراندازی رخ داد و 207 مجروح برجای گذاشت.

به عقیده Lee، گروه های فعال در حوزه سلامت عمومی باید برای حل این مشکل، به خصوص جوانان دارای مشکل کمک کنند.

شهرداد جان توری نیز گفته این افزایش قابل قبول نیست، و هرچه در توان دارد برای حل این مشکل انجام خواهد داد.

کلگری به طور رسمی سومین شهر برتر در جهان برای یافتن شغل شناخته شد
کلگری دیگر شهرهای کانادا را کنار زده تا به جایگاه سوم بهترین شهرهای جهان برای یافتن کار دست یابد.

لیست بهترین شهرهای دنیا برای یافتن شغل منتشر شده و از کانادا یک شهر در بالای فهرست قرار دارد. تعجب نکنید، این شهر ونکوور یا تورنتو نیست، کلگری جایگاه سوم را از بین همه شهرهای دنیا به عنوان سرزمین کار به دست آورده است.

Movinga گزارشی را منتشر کرده است که 100 شهر را از سراسر جهان بر اساس فرصت های شغلی شان رتبه بندی کرده است. این مطالعه عوامل متعددی نظیر قدرت اقتصادی کسب و کار، سطح زندگی و فرصت های شغلی برای جوانان، زنان و مهاجرین را در نظر گرفته است. بر اساس این تحقیقات، کلگری جزء سه شهر برتر میباشد.

در این رده بندی کلگری بعد از بوستون در ایالات متحده و مونیخ، قرار گرفته است. در مقایسه با کلگری، تورنتو در جایگاه 48 و ونکوور در جایگاه 25 م است. چندین شهر دیگر کانادا در این لیست قرار داشتند، اما هیچ کدام نزدیک به کلگری نبودند. اتاوا-گاتینو در رتبه 43، کبک در رتبه 55 و مونترال در رتبه 57م قرار گرفتند.

اخیرا، کلگری به عنوان یک شهر در حال توسعه مورد توجه بسیاری قرار گرفته است که به زودی میتواند به تورنتو یا ونکوور جدیدی در کانادا تبدیل شود. طبق گزارش CBC News، اقتصاد کلگری در حال رشد است و انتظار می رود که این شهر در طول 50 سال آینده 1.3 میلیون نفر جمعیت جدید را جذب کند که دو برابر جمعیت فعلی میشود.

بر اساس پیش بینی های حال حاضر، جمعیت کلگری در حدود 10000 نفر در هر سال رشد خواهد کرد. مردم بیشتر و بیشتری شروع به هدف گذاری و سرمایه گذاری در کلگری می کنند، به عنوان جایگزینی که نسبت به شهرهای بزرگ دیگر کانادا، زندگی در آن ارزان تر و مطلوبتر میشود.

دلیل دیگر اینکه مردم به کلگری نقل مکان میکنند، قیمت فعلی مسکن است. بر خلاف تورنتو و ونکوور، اجاره خانه ها در کلگری به طور قابل توجهی ارزان تر است. طبق داده های PadMapper، اجاره ماهانه یک خانه یک خوابه در ماه نوامبر 2018 در کلگری 1150 دلار بود که تقریبا نصف اجاره ماهیانه در تورنتو و ونکوور است.

به گفته Remax، چند دلیل دیگر وجود دارد که مردم به کلگری میروند. به عنوان مثال، دفاتر متعدد و فرصت های کاری در شرکت های نفت و گاز وجود دارد. پس واضح است که چرا کلگری سری در سرها در می آورد و توجه کانادایی ها از سراسر کشور به این شهر جلب میشود.

مبارزه اتحادیه کارگران خودرو سازی علیه تعطیلی جنرال موتورز اشاوا
اتحادیه ی کارگران خودروسازی اعلام داشته است که هزاران خودروساز علیه طرح جنرال موتورز مبنی بر بستن شرکتش در اشاوا، یکی از سه خط مونتاژ واقع در انتاریو، در سال 2019 به عنوان نوعی بازسازی جهانی به پا خواهد خاست.

اینکه چند نفر از 2500 کارگر این خط مونتاژ در راستای اجرای این طرح شغل خود را از دست خواهند داد، همچنان نامشخص بوده، و جنرال موتورز مدعی گشته که هدف آن کاهش انتشار کربن و آمادگی برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی و هوشمند در آینده می باشد، و در اعتراض بر این امر کارگران کارخانه ساعت 9 صبح دوشنبه در اعتراض به این موضوع کارخانه را ترک کرده و ورودی آن را بستند.

Jerry Dias، مدیر عامل ملی Unifor، نیز علیه این طرح اعلام آمادگی نموده و آن را نقض توافقنامه کارگران دانسته و از فرستادن کارگران کانادایی به مکزیک اظهار ناراحتی کرده و گفته است به منظور حفظ موقعیت شغلی کارگران جنرال موتورز اشاوا هر آنچه در توان دارد انجام خواهد داد.

جنرال موتورز به هنگام اعلام تاییدیه تعطیلی کارخانه، اظهار داشت که این تاسیسات تنها دو گزینه پیش رو دارد، یا باید کارخانه را ببندند و یا وسایل نقلیه دیگری تولید نمایند، بنابر بررسی های مربوطه تغییر خط تولید تا پایان سال 2020، حدود 6 میلیارد دلار به نفع شرکت خواهد بود.

در حین این فرایند حدود 8100 کارگر از کار برکنار گشته که برخی سهمی دریافت کرده و 15 درصد نیز اخراج می گردند.

نخست وزیر داگ فورد، این اخبار را "کاملا ویرانگر" خوانده و به دنبال راهی برای ممانعت از بستن کارخانه گشته، اما جنرال موتورز اظهار داشته که هماهنگی ها قبلا انجام شده و انتاریو نمی تواند در این باره کاری انجام دهد، و علاوه بر خط مونتاژ اشاوا، کارخانجات دیگری را نیز در ایالات متحده شامل Michigan ،Ohio ،Maryland متوقف خواهد کرد و وسایل نقلیه ای که در این شرکت ها تولید گردد از سال آینده در ایالت متحده فروخته نخواهد شد.

این خط در ماه ژوئن سال جاری در معرض تعطیلی بنا بر کاهش فروش اتومبیل های سواری در آمریکای شمالی و به ویژه ایالات متحده قرار گرفته و در اواخر سال 2017، GM Canada از کاهش 17.2 درصدی در فروش سالانه خبر داد، در حالی که فروش سالانه کانادا حدود 13.6 درصد گزارش شده بود. در همین راستا این کارخانه خط تولید کامیون جدیدی راه اندازی کرده و خریداران آمریکایی را مجاب به خرید این تولیدات کرد.

سرپرست John Henry نیز تعطیلی کارخانه را به ضرر استان دانسته و اظهار داشته است که این موضوع بر ده ها کارخانه خودروسازی و فروشندگان آن تاثیر گذاشته و موجب شورش کارگران و خانواده هایشان خواهد گشت.

خطرات استفاده از محصولات تولید شده از جفت جنین انسان برای مادران و فرزندانشان
اداره سلامت کانادا به مادران باردار در مورد خطر استفاده از محصولات تولید شده از جفت جنین انسان هشدار داد و اعلام کرد هنوز هیچگونه دلیل علمی قانع کننده ای برای تایید اثرات مثبت این محصولات ارائه نشده است.

دپارتمان فدرال اعلام کرد استفاده از این محصولات می تواند سبب بروز مشکلات باکتریایی و یا عفونی در مادر یا فرزند شود، و این احتمال در مورد مادرانی که فرزند شخص دیگری را در رحم خود می پروارنند، بیشتر است.

مرکز تحقیقات و کنترل بیماریهای ایالات متحده، گزارشی از نوزادی داشت که پس از تولد به دلیل بیماری عفونی در بیمارستان بستری شده بود. که دلیل این بیماری قرص هایی بود که مادر در زمان حاملگی مصرف می کرد، و از محصولات تولید شده از جفت جنین انسان بود.

برخی از متخصصان بهداشت معتقدند استفاده از داروهای تولید شده از جفت جنین انسان باعث پیشگیری از افسردگی پس از زایمان می شود، همچنین سطح انرژی را افزایش داده و شیر مادر را زیاد می کند.

اما اداره بهداشت کانادا معتقد است این ادعاها دلیل علمی قانع کننده ای ندارند، و مصرف این داروها در کانادا تصویب نشده است.

راه های زیادی برای استفاده از جفت وجود دارد، مانند بخارپز کردن، پختن، آبگیری. از جفت جنین همچنین در تولید محصولات غذایی و دارویی استفاده می شود.

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز