تورم در کانادا به بالاترین سرعت رشد خود در طی هفت سال اخیر رسید

Submitted on ی., 08/19/2018 - 20:12

تورم در کانادا به بالاترین سرعت رشد خود در طی هفت سال اخیر رسید
سوخت در طی یکسال بیش از 25 درصد افزایش قیمت داشته است. آمار نشان میدهد که افزایش قیمت سوخت منجر به بالا رفتن شدید نرخ تورم شده است. نرخ تورم در جولای امسال از سپتامبر 2011 تاکنون بی سابقه بوده است.

سازمان فدرال اعلام کرده که شاخص قیمت مصرفی برای مشتریان در بررسی سال به سال ماه جولای 3درصد افزایش داشته است که بیشتر از دو ونیم درصد ماه ژوئن است.

اقتصاد دانان تورم 2.5 درصدی را پیش بینی میکرده اند.

قیمت سوخت 25.4 درصد افزایش داشته، هزینه سفرهای هوایی نیز در مقایسه با سال قبل 28.2 درصد افزایش داشته است.

این عوامل منجر به بیشتر شدن نرخ تورم نسبت نرخ هدف بانک کانادا که بین یک تا سه درصد بوده است میشود. بانک کانادا در اوایل تابستان پیش بینی کرده بود که تورم به علت عواملی مانند افزایش قیمت سوخت به دو ونیم درصد نیز می رسد، اما بعد از مدتی به دو درصد کاهش یابد.

سه شاخص اصلی میانگین تورم در کانادا که توسط بانک مرکزی بررسی میشود و معتبرتر است نرخ تورم ماه پیش را 2.0 درصد نشان داد که در مقایسه با ماه ژوئن که 1.96 درصد بوده افزایش یافته است.

پیمان معادی با ستاره هالیوود هم‌بازی شد
یمان معادی و رایان رینولدر در فیلم اکشن تازه‌ای از شبکه نتفلیکس بازی خواهند کرد. کار فیلمبرداری این اثر سینمایی به کارگردانی مایکل بی از اواخر ماه جاری آغاز خواهد شد.

ملانی لوران بازیگر فرانسوی هم در این پروژه حضور دارد. این بازیگر برای بازی در فیلم «حرامزاده‌های لعنتی» به کارگردانی کوئنتین تارانتینو شهرت دارد.

معادی که برای بازی در فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی شهرتی بین‌المللی دارد پیش از این نیز با فیلم مایکل بی در فیلم «۱۳ ساعت»‌ همکاری کرده است.

در فیلم «Six Underground» رایان رینولدز ستاره سری فیلم‌های «دد پول» کنار معادی ایفای نقش خواهد کرد. هنوز جزییات زیادی از فیلمنامه این اثر سینمایی منتشر نشده است.

از دیگر بازیگران فیلم می‌توان به آدریا آریونا، کوری هاوکینز، مانوئل گارسیا روفو و بن هاردی اشاره کرد.

این فیلم بر اساس برنامه از پیش تعیین شده سال ۲۰۱۹ از نتفلیکس پخش می‌شود.

هزینه های سرسام آور مخابرات در کانادا
رئیس اداره مخابرات کانادا ابراز میکند که در سال 2016 خانوارهای متوسط ​​در ماه به طور متوسط ​​223 دلار صرف خدمات ارتباطات از جمله تلفن های همراه، خطوط تلفن ثابت، اینترنت و تلویزیون کابلی کرده اند.

بر طبق آخرین گزارش Communications Monitoring Report CRTC، خانوارها با درآمد پایین، به میزان درصد درآمد خود، بیش از قشر پردرآمد هزینه کرده اند. به طوری که خانوارهایی که درآمد کمتر از 32090 دلار دارند 8.6 درصد را صرف ارتباطات در سال 2016 کرده اند. و خانوارهای با درآمد بیش از 130000 دلار تنها 1.7 درصد درآمدشان صرف هزینه های مخابرات میشود.

این گزارش همچنین نشان داد که هزینه های صرف شده برای تلفن همراه در کانادا از سال 2015 تا سال 2018 به میزان 8.8 درصد افزایش یافته است، در حالیکه هزینه های تلفن ثابت به همان میزان کاهش یافته است.

هزینه خدمات کابلی و ماهواره ای در طی همان مدت 1.4 درصد کاهش یافته، در حالیکه هزینه اینترنت مردم کانادا 6.5 درصد افزایش یافته است.

این گزارش همچنین نشان می دهد بیش از 12 درصد از خانواده های کانادایی دارای هیچ اشتراک اینترنت یا خدمات تلفن همراه نیستند.

کتی اندرسون مسئول حقوقی OpenMedia بیان کرد: "این ایده که هر کس باید هشت درصد از درآمد خود را صرف خدمات ارتباطات کند نادرست است و برخی هزینه ها پوچ و ناعادلانه است."

گزارش جزئی، که با استفاده از داده های مرکز آمار کانادا و CRTC تهیه شده است و روز پنج شنبه در وب سایت رگولاتور منتشر شد، حاکی از آن است که هزینه های خانوارها در سال 2016 به مبلغ 27.50 دلار به ازای هر ماه برای تلفن های ثابت، 49.50 دلار برای اینترنت، 53.75 دلار برای پخش تلویزیونی و 92.08 دلار برای خدمات تلفن همراه است.

خانواده های روستایی در ساسکاچوان، با صورتحساب ماهانه به طور متوسط ​​282.17 دلار، بیشترین میزان هزینه را صرف می کنند در حالی که شهروندان در کبک با هزینه به طور متوسط ​​169.94 دلار کمترین مقدار هزینه را صرف میکنند.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز