توافقنامه جدیدی بین کانادا و استرالیا مبنی بر گسترش فرصت های شغلی امضاء شد

Submitted on ی., 09/02/2018 - 20:35

توافقنامه جدیدی بین کانادا و استرالیا مبنی بر گسترش فرصت های شغلی امضاء شد/ گسترش محدوده سنی جوانان از 30 به 35 سال
احمد حوسین، وزیر امور مهاجرت و شهروندی، و Peter Dutton، وزیر امور خارجه استرالیا، طی یادداشت تفاهم نامه ای (MoU) بین کانادا و استرالیا مبنی بر اشتغال جوانان توافقنامه ای برای گسترش محدوده سنی امضاء کردند. حد نصاب سنی برای کسب مجوز کار و اقامت شهروندان جوان در کشور متقابل که تاکنون از 18 سال تا 30 سال بود، تا سن 35 سالگی افزایش یافته است که از این پس با اجرای این توافقنامه، جوانان کانادایی و استرالیا قادر خواهند بود امور کار و اقامت خود را به کمک برنامه تجربه بین المللی کانادا (IEC) انجام دهند.

افرادی که در محدوده سنی 30 تا 35 هستند فرصت بیشتری برای کسب مهارت ارزشمند در یک محیط کار جهانی دارند. این فرصت های شغلی امکان سفرهای کاری را در هر دو کشور از طریق برنامه تجربه بین‌المللی کانادا (International Experience Canada) برای جوانان محقق می کند.

برنامه IEC دولت فدرال کانادا به جوانان علاقمند به کسب تجربه‌های حرفه‌ای بین‌المللی فرصت می‌دهد به 34 کشور مختلف سفر کنند و در حرفه های مورد علاقه خود مشغول به کار شوند و مهارت کسب کنند.

احمد حوسین، وزیر امور مهاجرت و شهروندی، از اجرای این توافقنامه و روابط دوستانه این دو کشور ابراز خرسندی کرد و اعلام کرد این برنامه به جوانان این امکان را می دهد تا با فرهنگ های مختلف اشنا شوند و مهارت های لازم زندگی را کسب کنند. همچنین گسترش این محدوده سنی جوانان کانادا و استرالیا را قادر می سازد تا دیدگاه خود را در سطح جهان گسترش دهند و در سفر تجربه کاری حرفه ای کسب کنند.

حقایق شنیدنی

IEC از سال 1965 با هدف مبادلات فرهنگی بین کانادا و آلمان آغاز به کار کرد. در سال 1967، پس از موفقیت اولیه این برنامه، کانادا اقدام به راه اندازی برنامه ای برای سفر و تبادل فرهنگ بین المللی کرد. با گذشت بیش از 50 سال، کانادا همچنان به ترویج مبادلات فرهنگی میان جوانان ادامه می دهد.
تا کنون بیش از 200 هزار جوان کانادایی از مزایای کاری و سفر برنامه تجربه بین المللی کانادا استفاده کرده اند و از این رو بسیاری از آنها در حال تغییر زندگی شخصی و حرفه ای خود هستند.

سه نوع مشارکت در این برنامه وجود دارد:

شرکت کنندگانی که در روزهای تعطیل سفر می کنند اجازه دارند در همه نقاط کشور میزبان در تعطیلات کار کنند تا از سفر آنها حمایت شود.
شرکت کنندگان نوجوانی که به صورت بین المللی همکاری می کنند مجوز کار با کارفرمایی را دارند که بتوانند در رشته تحصیلی خود مهارت کافی را کسب کنند.
شرکت کنندگان جوان حرفه ای مجوز کار با کارفرمایی را دارند که بتوانند تجربه کاری حرفه ای مرتبط با شغل خود را کسب کنند.

عصبانیت خریداران فروشگاه والمارت به دلیل افزایش قیمت لباسهای سایز پلاس
شرکت والمارت کانادا اخیرا بخاطر فروش لباسهای سایز پلاس با قیمت بالا با انتقاد شدیدی مواجه شده است، سیاستی که بسیاری از خریداران آنرا ناعادلانه میدانند.

این شرکت و برخی دیگر از خرده فروشان با این توجیه که این سایزها هزینه بیشتری برای تولید صرف میکنند، اجناس خود را با قیمتی بالاتر بفروش میرسانند.

و جالب توجه است که بدانید این شرکتها سایزهای استاندارد را –از سایز بسیار کوچک تا سایز بسیار بزرگ- در حجم تولید گسترده با قیمت تک نرخی پایین تولید میکنند و این سوال برای خریداران پیش میآید که چرا فقط اقلام سایز پلاس با این قیمت بفروش میرسند؟

خانم Michaela duChene در نشریه ماه جاری اعلام کرد که قیمت تی شرت زنانه با برند جورج 9.97 دلار است درحالیکه تی شرتهای 1X -3X سایز پلاس به قیمت 2 دلار بفروش میرسند – یعنی 20 درصد افزایش یافته است.

همچنین با مراجعه به وبسایت شرکت والمارت خواهید دید که لباسهای سایز پلاس زنانه با برند جورج- برند انحصاری این شرکت زنجیره ­ای- بین 10 تا 30 درصد بیشتر از اقلامی با سایزهای معمولی از جمله 2X large بفروش میرسند.

به ادعای خانم duChene تمامی خرده فروشان پیرو این سیاست نیستند چرا که فروشگاه­های زنجیره ­ای کانادایی دیگر همچون Joe Fresh و Reitmans برای هر دو سایزهای معمولی و پلاس قیمت یکسانی درنظر گرفته اند.

خانم Mozak در ادمنتون که سیاست قیمت­گذاری والمارت را مورد بررسی قرار میدهد بعد از بررسی چندین سایز مختلف ژاکتهای مردانه با برند جورج متوجه شد که سایز پلاس 1X بیست و پنج دلار قیمت گذاری شده که 5 دلار بیشتر از سایزهای معمولی است.

وی گفت: همان مقدار پارچه برای لباسهای مردانه استفاده شده است ولی چرا قیمت زیاد تفاوت نکرده است و چرا برای لباسهای زنانه سایز پلاس مالیات در نظر گرفته می­شود؟

سخنگوی والمارت، Anika Malik در پاسخ جواب داد که بطور کلی سیاست قیمت گذاری بر اساس هزینه متوسط یکسری از سایزها مثل XS و XL است. سایز XS و XL ممکن است هزینه تولید یکسانی نداشته باشند اما از قیمت خرده فروشی یکسانی برخوردارند.

وی افزود "قانونی یکسان برای سایزهای 1X تا 4X پلاس سایز اعمال می­شود که هر کدام جداگانه گروه بندی می­شوند. و درحال حاضر شرکت در پی یافتن راه حلی است تا هزینه های اضافی جهت تولید لباس­های سایز پلاس را کاهش دهد.

رئیس دانشگاه مد و لباس در تورنتو، Ben Barry در این باره می­گوید زمانیکه تولید کنندگان لباس را در حجم زیاد تولید میکنند تفاوت هزینه برای اقلام بزرگتر ناچیز است. و در واقع تاثیر چندانی در خط تولید نهایی ندارد چرا که تولیدکنندگان پارچه را به مقدار زیاد سفارش می­دهند.

یک پایگاه خرده فروشی در لندن به نام New Look در ماه می اعلام کرد که قصد دارد سیاستش را تغییر دهد و فقط یک قیمت را برای تمامی اندازه ­ها تعیین کند.

تحریم ایران توسط خطوط هواپیمایی Air France-KLM و British Airways
دو شرکت بزرگ اروپایی، Air France-KLM Group و British Airways، اعلام داشتند که بنا بر کاهش قابلیت تجارت در این مسیر به موجب آخرین تحریم های ایالات متحده، خدمات خود را به ایران متوقف خواهند ساخت.

دو شعبه KLM، Air France و Dutch، پرواز های خود به مقصد ایران را در پایان ماه سپتامبر به دلیل "نتایج ضعیف تجاری" متوقف خواهند ساخت. British Airways، برند پرچم گذاری IAG SA، بیان داشت که عملیات لندن به تهران نیز به همین ترتیب به دلیل "مناسب نبودن شرایط تجاری" خاتمه خواهد یافت.

این اقدامات چندی پس از خروج رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، از معامله سال 2015 مبنی بر توافق ایران در رابطه با محدود کردن برنامه هسته ای خود در ازای لغو تحریم های اقتصادی، صورت گرفت. این در حالیست که بسیاری از شرکت های اروپایی، از جمله غول انرژی Total SA و گروه خودروساز PSA، از کاهش جریان مسافران تجاری، پس از شروع تحریمات، شاکی گشته اند.

خطوط هواپيمایی Deutsche Lufthansa AG که تنها دو سال پیش ارائه خدمات دوباره به تهران را از سر گرفته بود، ماه گذشته اعلام داشت که واحد اتریشی این خط پرواز های خود از وین به شیراز و اصفهان را به دلیل اهداف اقتصادی از اواسط سپتامبر متوقف خواهد کرد، در حالی که همچنان به پروازهای روزانه خود از فرانکفورت و وین به تهران ادامه می دهد.

سخنگوی این خطوط در تماسی تلفنی بیان داشت که Air France در 18 سپتامبر، خدمات خود به تهران را متوقف خواهد کرد، در حالی که KLM پیش تر بیان کرده بود که پروازهای خود را در تاریخ 24 سپتامبر پایان خواهد داد. این دو خط هواپیمایی اظهار داشتند که این تصمیمات مربوط به عملکرد تجاری بوده، و مستقیما به تحریم های ایالات متحده مربوط نمی باشد. آخرین سفر BA به پایتخت ایران در تاریخ 22 سپتامبر خواهد بود.

Air France که خدمات به تهران را از طریق واحد ارزان قیمت Joon، که مسیرهای حاشیه ای پایین تری را پوشش می دهد، ارائه می داد، در ماه مه اعلام داشت که به علت عدم تقاضا، تنها در تابستان پرواز داشته و همچنین تعداد تکرار پروازهای خود را در ماه گذشته از سه بار به یک بار در هفته، کاهش داده است.

سرقت اطلاعات شخصی 20 هزار کاربر اپلیکیشن ایرکانادا
طبق اعلام شرکت ایرکانادا، اطلاعات شخصی حدود 20000 مشتری از طریق نقص در برنامه تلفن همراه شان، به سرقت رفته که به دنبال آن شرکت حساب کاربری 1.7 میلیون کاربر را برای احتیاط بست و این قضیه تا زمانی ادامه می یابد که که کاربران کلمه عبور خود را تغییر دهند.

این خط هوایی در ایمیلی به مشتریان گفت "اخطار ورود غیرمعمول به این اپلیکیشن بین تاریخ 22 و 24 آگوست 2018 را شناسایی کرده است."

این شرکت تخمین زده است که حدود یک درصد از 1.7 میلیون نفر از افرادی که از برنامه استفاده می کنند، به دام کلاهبرداران افتاده اند.

این نرم افزار اطلاعات پایه ای مانند نام کاربری، آدرس ایمیل و شماره تلفن را ذخیره می کند که اکنون میتوان به همه ی اینها دسترسی داشت.

این شرکت می گوید اطلاعات کارت اعتباری در فایل رمزگذاری شده است و به همین ترتیب محافظت می شود.

اما داده های اضافی نظیر شماره Aeroplan کاربر، شماره پاسپورت، شماره Nexus، جنسیت، تاریخ تولد، ملیت، تاریخ انقضا گذرنامه، تاریخ صدور گذرنامه و کشور محل اقامت می تواند در دسترس کاربران قرار گیرد (البته اگر کاربران در نمایه خود آنها را ذخیره کرده باشند).

دولت می گوید تا زمانی که کاربران برنامه، همچنان دارای پاسپورت و سایر مدارک پشتیبانی کننده باشند، خطر اینکه شخصی با مشخصات آنها ثبت نام کند و گذرنامه جدیدی بگیرد کم است.

ایر کانادا اعلام کرده است که از جمعه گذشته، هیچ فعالیت نامناسبی را شناسایی نکرده است و در حال برقراری تماس با 20000 نفری است که اطلاعاتشان به سرقت رفته است.

در ضمن، این شرکت تمام حسابهای برنامه را قفل کرده و به کاربران دستورالعمل برای تغییر پسوردشان داده است. اما بسیاری از کاربران در رسانه های اجتماعی گزارش دادند که در عوض کردن پسوردشان مشکل دارند، که به احتمال زیاد به دلیل حجم بالای کاربران برای ورود به سیستم است. این کمپانی توصیه می کند کاربران برای ورود به برنامه بارها تلاش کنند.

چستر ویسنویسکی، محقق اصلی تحقیقاتی در شرکت امنیتی سیف می گوید اطلاعات سرقت شده، خیلی دردسرساز نخواهد شد، اما قسمت عمده ی این مسئله، اطلاعات پشت پرده مانند سوالات درباره ی اطلاعات شخصی کاربران است.

وی بیان کرد بعید به نظر می رسد که این شرکت توسط هکرها هدف قرار گرفته باشد، اما شاید توسط یک برنامه ی جاسوسی سایبری این اتفاق افتاده باشد.

وی در ادامه ذکر کرد: "من فکر نمی کنم که آنها ایرکانادا را هدف قرار داده و یا قصد داشته باشند اطلاعات خاصی را به سرقت ببرند، هکرهای زیادی هستند که اینترنت را فقط پیمایش می کنند."

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز