تهدیدات تعرفه ای ترامپ، کانادا را مجبور به موافقت با قرارداد جدید نفتا کرد

Submitted on س., 02/26/2019 - 22:00

تهدیدات تعرفه ای ترامپ، کانادا را مجبور به موافقت با قرارداد جدید نفتا کرد
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در روز دوشنبه اعلام داشت که تهدیدات تعرفه ای وی، کانادا را به موافقت با قرداد کانادا- آمریکا و مکزیک (Canada-U.S.-Mexico Agreement) واداشته است.

CUSMA که جایگزین قرارداد تجارت آزاد سابق آمریکای شمالی شده، ترامپ چندی است در این باره خواهان مذاکره ای مجدد می باشد، که نهایتا در 30 نوامبر پس از چندین ماه مذاکرات تنش زا میان سه کشور امضا گشته که بنا بر گفته ترامپ پس از تهدید وی در رابطه با افزایش 20 تا 25 درصدی تعرفه های خودروهای کانادایی با آن موافقت شده، اما هنوز به طور رسمی تصویب نشده است.

با این حال نخست وزیر وقت کانادا، جاستین ترودو و دیگر مقامات امور جهانی خواستار قراردادی عادلانه و مناسب برای خودروهای کانادایی بوده و به اعتقاد جاستین ترودو اجرای این تهدیدات برای اقتصاد دو کشور کانادا و آمریکا ویرانگر خواهد بود.

وزیر حمل و نقل Marc Garneau، در این باره اذعان داشته است پارلمان در صورتی این قرداد را تصویب خواهد کرد که تعرفه های فعلی ایالات متحده در رابطه با فولاد و آلومینیم که در اوایل سال 2018 به اجرا درآمده است، به همین صورت دوام یابد، البته لازم به ذکر است که این قرارداد می بایست در کنگره ایالات متحده نیز تصویب گردد که در حال حاضر میان دموکرات ها بر سر آن اختلاف نظر وجود دارد.

با این حال ترامپ شدیدا به حل این مسئله معتقد است.

کبک یکی از سنگین ترین مالیات ها در کل دنیا را دارد
آنچه مسلم است این است که کبک همیشه یکی از سنگین ترین مالیات ها نه تنها در کانادا بلکه در کل آمریکای شمالی را داشته است.

حزب محافظه کار کانادا و ایالات متحده به این نکته اشاره داشتند که منافع اجتماعی ارائه شده توسط کبک ارزش این مالیات سنگین را ندارد.

اخبرا برخی مردم خواستار تسلط بر سیاست های ایالتی کبک شده اند. گرچه بسیاری از ساکنین کبک از پرداخت مالیات برای هرچه قویتر ساختن جامعه خود راضی هستند، ولی برخی مطالعات از تغییر دیدگاه مردم نسبت به مالیات سنگین کبک خبر می دهد.

تحقیقات اخیر نشان می دهد مردم کبک یکی از بیشترین مالیات ها در کل دنیا را می پردازند و در این رتبه بندی رتبه پانزدهم را از آن خود کردند.

این اخبار مباحثات در مورد شایستگی کبک برای دریافت این مالیات سنگین را تشدید می کند.

این رتبه بندی برای برخی مایه افتخار و برای عده ای موجب شرمساری شده است. دریافت مالیات سنگین و چگونگی استفاده از آن توسط دولت، به نکته اصلی انتخابات آینده کانادا تبدیل شده است. حزب لیبرال دولت قصد دارد کسری بودجه را از طریق مالیات بستن بر مواد آلاینده نظیر بنزین تامین کند، و البته این نظریه انتقادات بسیاری را در پی داشته است.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز