تست الکل و اعمال جرایم جدید؛ در تعطیلات سال نو پلیس در کمین رانندگان متخلف است

Submitted on س., 12/25/2018 - 22:16

​تست الکل و اعمال جرایم جدید؛ در تعطیلات سال نو پلیس در کمین رانندگان متخلف است
همزمان با شروع جشن‌های تعطیلات سال نو مصرف نوشیدنی الکی رانندگان دور انتظار نیست. لذا به منظور برخورد با مصرف کنندگان الکل، پلیس در هفته جاری قوانین رانندگی جدی تری را در پیش گرفته است. از این پس پلیس با تست الکل رانندگان خاطی را شناسایی و اعمال قانون خواهد کرد.

طبق بیانات سرگروهبان Brett Moore یک تست اجباری غربالگری مصرف نوشیدنی الکلی (MAS) از رانندگان با حکم قانونی توسط پلیس به عمل خواهد آمد و در صورت مقاومت راننده در برابر نمونه‌گیری تنفسی عمل او تخطی از قانون محسوب شده و جریمه‌ای به میزان حداقل 2,000 دلار برای راننده منظور خواهد شد.

تحقیقات نشان می‌دهند که 50 درصد از رانندگانی که میزان مصرفشان بیشتر از حد مجاز است در گذرگاه‌ها و نقاط ایست و بازرسی جاده‌ها شناسایی نمی‌شوند. تست اجباری غربالگری مصرف الکل علاوه بر شناسایی افرادی که به خاطر مصرف نوشیدنی نمی‌توانند درست رانندگی کنند، در شناسایی آن دسته از افرادی که با وجود مصرف نوشیدنی رانندگانی هوشیار هستند نیز به ما کمک خواهد کرد.

در صورت اثبات مصرف مواد و اگر متخلفان از رانندگان جوان، تازه‌کار و مخصوص ترانزیت کالا باشند بلافاصله حق رانندگی آن ها سلب خواهد شد. حد مجاز مصرف نوشیدنی برای این رانندگان برابر صفر است.

تحت لایحه قانونی C46 جرایم افرادی که برای نخستین بار به سبب مثبت بودن نتیجه تست میزان مجاز نوشیدنی در خون (BAC) توقیف شده‌اند بدون اینکه تلفات جانی در برداشته باشند به شرح زیر است:
شخصی که برای نخستین بار نتیجه تست BAC او در هر 100 میلی‌لیتر از خون 80 تا 119 میلی‌گرم الکل نشان داده شود (زیر 0.08 تا 0.119) مشمول جریمه 1000 دلاری خواهد بود.

حداقل جریمه اجباری برای شخصی که نخستین بار نتیجه تست BAC او در هر 100 میلی لیتر از خون 120 تا 159 میلی‌گرم الکل یا بیشتر از این مقدار نشان داده شود به مبلغ 1,500 دلار خواهد بود.

حداقل جریمه اجباری برای شخصی که نخستین بار نتیجه تست BAC او در هر 100 میلی لیتر از خون 160 میلی گرم الکل یا بیشتر نشان می‌دهد به مبلغ 2,000 دلار خواهد بود.

شخصی که برای نخستین بار مرتکب این تخلف شده است و از دستورات قانونی سرپیچی کند مشمول پرداخت جریمه اجباری به میزان حداقل 2,000 دلار خواهد بود.

شخص متخلف دومین بار مشمول مجازات حداقل 30 روز حبس خواهد بود.

شخص متخلف سومین بار مشمول مجازات اجباری حداقل 120 روز حبس خواهد بود.

این قوانین با موضوعیت مصرف الکل و رانندگی در حال حاضر در آلبرتا به اجرا درآمده است.

​دستگیری زنی به اتهام جادوگری، 2 روز پیش از تغییر قانون
Tiffany Butch، زن 33 ساله اهل انتاریو شمالی، به جرم کسب درآمد از طریق تظاهر به جادوگری دستگیر شد. و 2 روز بعد، بند 365 قانون کیفری – که تظاهر به جادوگری را ممنوع میکند – تغییر کرد.

این زن، که به "ساحره سفید شمال" معروف است، احتمالا آخرین فردی است که به این جرم دستگیر میشود.

سخنگوی اداره پلیس، Marc Depatie، گفت: "پلیس طبق قانون نوشته شده عمل کرده است."

تغییرات ماده 365، طبق لایحه C-51 روز 13 دسامبر به امضای ملوکانه رسید. این منحل کردن قوانین که zombie نامیده میشود، شامل خلاف های منسوخ و اضافه و یا برخلاف قانون اساسی – مانند به چالش کشیدن فردی برای دوئل، توزیع کامیک های مجرمانه، صدور مهربازرگانی و منتشرکردن هجونامه های کفرآمیز- می باشد.

Butch در یک گفتگوی تلفنی تمامی اتهامات را انکار کرد و گفت: "مردم اینجا مرا ساحره سفید شمال می نامند، در حالی که من ساحره نیستم، من فقط روان شناسم." وی اصرار دارد این نام را فقط به خاطر این قبول کرد چرا که فکر می کرد بانمک است، و به هیچ عنوان تظاهر به جادوگری و کسب درآمد غیرقانونی نکرده است. وی برای دفاع از خود در دادگاه بعدی به تاریخ 22 ژوئن وکیل استخدام کرده است.

Stephen Coughlan، استاد دانشکده حقوق دانشگاه Dalhousie، معتقد است لایحه C-51 بسیار مفید است، اما برخی قوانین دیگری که بیست و پنج یا سی سال پیش، تغییر کردند همچنان در کتاب باقی مانده اند. این قوانین نیز در کتاب باقی می مانند و قاضی دادگاه باید هنگام صدور حکم این نکته را ذکر کند.

این قانون کیفری در سال 1892 برای مشخص کردن جرائم، مجازات، و شیوه عمل نگاشته شد، سپس در سال 1950 اصلاح شده و در دهه 1970 نیز دوباره بازنگری شد.

​Miniso Canada اعلام کرد که در حال ورشکستگی است و 20 میلیون دلار مقروض است
Miniso Canada بعد از افتتاح اولین شعبه اش در ونکوور در بهار 2017 تاکنون محبوبیت زیادی در سراسر کانادا یافته است. از آن پس نیز شعبه های مختلفی در سراسر کانادا افتتاح کرده است که بسیاری این امر را نشانه موفقیت آنها می دانسته اند. اما در گزارشی که توسط Retail Insider منتشر شد مشخص شد که شعبه های کانادای Miniso ورشکست شده اند و بیش از 20 میلیون دلار بدهی دارند.

Miniso یک شرکت خرده فروشی چینی است که وسایل خانه، وسایل آرایشی بهداشتی، و اسباب بازی ارزان قیمت میفروشد. 2500 برند در این فروشگاه ها وجود دارد و قیمت آنها زیر 35 دلار است. هم اکنون 48 شعبه در بریتیش کلمبیا، آلبرتا، انتاریو، کبک و نوا اسکوشیا فعال هستند و قرار بود شعبه های دیگری نیز افتتاح شوند.

روز چهارشنبه شرکت مادر Miniso International اظهارنامه ورشکستگی در دادگاه عالی بریتیش کلمبیا را ارائه کرد. شرکت مادر اعلام کرده که شعبه کانادا با مخفی کردن و جا به جایی دارایی ها طی شش ماه گذشته اقدامات غیراخلاقی انجام داده است. کمپانی چینی اعلام کرده که Miniso Canada بیش از 20 میلیون دلار بدهی دارد.

کمپانی مادر چندین بار درخواست پرداخت بدهی ها را داشته است، اما شرکت کانادایی قادر به پرداخت بدهی ها نبوده است.

شرکت مادر همچنین استفاده از برند Miniso برای شرکت کانادایی را ممنوع کرده است.

جلسه دادرسی در دادگاه ونکوور در 7 ژانویه 2019 برگزار خواهد شد و اگر طرف کانادایی در محل حاضر نشود، احتمالا اعلام ورشکستگی قبول شود.

خبر جدید: مطابق اعلام Miniso Canada در شبکه های اجتماعی، طرف چینی و کانادایی به توافقات اولیه برای حل مشکلاتشان رسیده اند. Miniso Canada به فروش اقلام آنها در کانادا ادامه خواهد داد.

​بیش از 30000 اهدا کننده خون در طول تعطیلات سال نو در کانادا مورد نیاز است
سازمان خدمات خون کانادا (CBS) در این فصل تعطیلات نیاز به بیش از 30000 اهدا کننده خون دارد.

طبق گفته ی سازمان خدمات خون پیش بینی می شود که در هفته های آینده با کمبود پلاکت های خونی مواجه میشوند.

پلاکت ها عمر مفیدشان هفت روز میباشد که نقش مهمی را در انعقاد خون بر عهده دارند.

پلاکتهای خونی برای درمان سرطان نقش اساسی دارند و همچنین برای درمان قربانیان حوادث، جراحی قلب و پیوند عضو استفاده می شوند.

عموما در طول فصل تعطیلات، سازمان خدمات خون شاهد کاهش کمک های مردمی و اهدای خون می شود.

Rick Prinzen، رئیس بخش تامین خون سازمان، بیان میکند: " تعطیلات ماه دسامبر، عرضه پلاکت ما را تحت تاثیر قرار می دهد، اما اهدا کنندگان خون می توانند از طریق رزرو و مراجعه حضوری برای تعیین وقت برای اهدای خون تا تاریخ 6 ژانویه اقدام کنند."

برای دریافت پلاکتها، سازمان خدمات خون آنها را پس از اهدای خون از خون جدا می کند. همچنین پلاکت ها را می توان در طول اهدا با فرآیندی به نام آفرسیز (apheresis) از کل خون جدا کرد. از کسانی که قادر به اهدای خون نیستند، خواسته شده است که دیگران را تشویق کنند تا این کمک حیاتی را انجام دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، به وب سایت سازمان خون کانادا مراجعه کنید.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز