ترودو زیر آتش منتقدین / در پی کاهش مالیات اقشار کم درآمد کانادا صورت گرفت + ویدیو

Submitted on جمعه, 02/08/2019 - 20:00
Videos

ترودو زیر آتش منتقدین / در پی کاهش مالیات اقشار کم درآمد کانادا صورت گرفت + ویدیو
ترودو: درحالیکه ما در کارهایمان بر روی کانادایی‌ها تاکید داریم، محافظه کاران تمرکزشان را روی توسعه کارهای شخصی قرار داده‌اند و در رابطه با من صحبت می‌کنند.


طی روزهای گذشته نخست وزیر جاستین ترودو، بطور متوالی زیر بار آتش منتقدین کاهش مالیات اقشار کم درآمد قرار داشت.

dailyheraldtribune، روز سه شنبه ترودو در یک جلسه پرسش و پاسخ گفت:

ما شاهد هستیم که محافظه‌کاران یک موضوع ساده که همان کاهش مالیات اقشار کم درآمد است را درک نمی‌کنند چون خودشان مالیات نمی‌دهند.
اهمیت تغذیه و سلامتی / معرفی دکتر نیلوفر حریری متخصص تغذیه و رژیم‌های درمانی / راه‌های ارتباط

به نظر می‌آید ترودو با این صحبت در واقع پاسخی به انتقاد «پییر پایور»، نماینده حزب محافظه کار مجلس برای حذف مالیات ورزش کودکان در دولت قبلی (هارپر) بود.

البته دقیقا مشخص نیست که منظور ترودو از کاهش مالیات چه بوده است اگرچه ناظران معتقدند که سالانه حدود 12 هزار دلار مالیات بر درآمدها اتلاف می‌شود و این میزان کسری از طرق دیگر مانند مالیات بر فروش و مالیات کربن جبران می‌شود.

محافظه کاران نیز به ترودو می‌گویند این کار، اقدامی است که شامل تمام مردم کانادا نمی‌شود.

باب سارویا، نماینده حزب محافظه کار در Markham-Unionville، در این رابطه گفت:

روزانه صدها ایمیل و تلفن از مردم سراسر تورنتو ( و سراسر کانادا ) به من می‌رسد که که خواهان کاهش مالیات برای تمام مردم هستند.

اندرو شیر، رهبر حزب محافظه کار ، نیز روز سه‌شنبه سیاستگذاری‌های ترودو را در رابطه با سیاستهای مالیات و احزاب جویا شد.

وی با اشاره به سیاستگذاری دولت هارپر در رابطه با مالیاتها این روش را در دولت ترودو کنار گذاشته خواند و بیان کرد:

آیا او (ترودو) واقعا فکر می‌کند که دانش آموزان آسیب پذیرپذیر (کم درآمد) وجود ندارند؟

شیر که در حاشیه نشست احزاب و مباحث آنها سخن می‌گفت افزود: نخست وزیر افرادی غیر از خانواده و آشنایان خود را مدیریت می‌کند بنابراین جای تعجب ندارد که نمی‌دانند چطور با سیستم مالیاتی کار کنند.
ترودو نیز در پاسخ وی گفت:

درحالیکه ما در کارهایمان بر روی کانادایی‌ها تاکید داریم، محافظه کاران تمرکزشان را روی توسعه کارهای شخصی قرار داده‌اند و در رابطه با من صحبت می‌کنند.

گفتنی است ترودو از همان ابتدای روی کار آمدن و قرار گرفتن در پست نخست وزیری بر کاهش مالیاتی از 22 به 5/20 درصدی اقشار کم درآمد تاکید کرده بود.

اما بر اساس آمار موسسه فریزر ، در سال 2017 با وجود کاهش مالیاتها به دلیل لغو اعتبارهای سابق 81 درصد خانوارهای قشر متوسط کانادا مالیات بیشتری نیز پرداخت کرده‌اند.

بر اساس آمارهای رسمی، قانونی شدن ماری‌جوانا، مصرف آنرا افزایش نداده است / بیشتر مصرف کنندگان...
بیشتر مصرف کنندگان ماری‌جوانا پس از قانونی شدن نیز همچنان خرید غیرقانونی دارند بر همین اساس آمارها نشان میدهد افزایش مصرف این ماده مخدر در جامعه رخ نداده
بر اساس آمارهای رسمی، قانونی شدن ماری‌جوانا، مصرف آنرا افزایش نداده است / بیشتر مصرف کنندگان خرید غیرقانونی دارند


Lighting a marijuana joint - Peter Dejong / AP

بر اساس آمارهای رسمی کانادا (Statistics Canada) مشخص شد که قانونی شدن مصرف ماده مخدر ماری‌جوانا (شاهدانه) موجب افزایش مصرف و گرایش افراد بیشتر به این ماده نشده است.

به نقل از سی تی وی، بنابر این آمارها که روز گذشته ( پنجشنبه) توسط مرکز آمار کانادا منتشر شده است ، طی سه ماه گذشته 15 درصد کانادایی‌ها ( 4.6 میلیون نفر) افراد بالای 15 سال ماری‌جوانا (cannabis) مصرف کرده‌اند.

این آمارها همچنین می‌گویید از هر 5 کانادایی یکنفر یا 19 درصد معتقدند طی سه ماه آینده ماری‌جوانا مصرف می‌کنند و این رقم در مقایسه با مصرف کنندگان فعلی نشان دهنده گرایش افراد بیشتری به این ماده مخدر است.
اهمیت تغذیه و سلامتی / معرفی دکتر نیلوفر حریری متخصص تغذیه و رژیم‌های درمانی / راه‌های ارتباط

بر اساس این گزارش، حدود نیمی از مصرف‌کنندگان ماری‌جوانا که در این آمار قرار داشتند مصرف این ماده را به دلایل پزشکی انجام نمی‌دادند وفقط یک چهارم آنها برای مشکلات سلامتی این ماده را مصرف می‌کردند.

آمارهای ملی همچنین نشان می‌دهند که مصرف کنندگان غیر درمانی شاهدانه ( ماری‌جوانا) کمتر از بقیه موارد، مواد مورد نیازشان را قانونی خرید می‌کنند و فقط 26 درصد شرکت کنندگان در این آمار مواد مورد نیازشان را آنلاین و یا از خرده فروشی‌های رسمی تهیه می‌کنند.

بنابرگزارش مرکز آمار کانادا 42 درصد مصرف کنندگان درمانی ماری‌جوانا گفته‌اند که خرید غیر قانونی دارند و مواد مورد نیازشان را از طریق وب سایت‌های غیر مجاز، داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های بدون مجوز، کلوپ‌های غیر مجاز و یا مواد فروش‌ها تهیه می‌کنند.

گفتنی است کانادا پس از اروگوئه، دومین کشور جهان است که خرید و فروش ماری‌جوانا در آن قانونی شده است. با این حال شکل اجرای این قانون و سن مصرف کنندگان در استانهای مختلف متفاوت است. در برخی استان‌ها تنها فروشگاه‌های تحت نظارت دولت محلی امکان فروش قانونی این ماده مخدر را دارند.

“سندروم هاوانا” باعث شکایت و درخواست 28 میلیون دلار غرامت از دولت فدرال کانادا
دیپلماتهای کانادایی شاغل در کوبا به علت مشکلات جسمی مرموز که به "سندروم هاوانا" موسوم است از دولت فدرال کانادا شکایت و درخواست 28 میلیون دلار غرامت کردند.

دیپلماتهای کانادایی مستقر در هاوانا، پایتخت کوبا، از دولتشان به دلیل ابتلا به بیماری مرموز مرتبط با آسیبهای مغزی، شکایت و درخواست 28 میلیون دلار غرامت کردند.

به نقل از سی تی وی، شکایت کننده‌ها 15 نفر و شامل 5 کارمند دیپلمات، همسر و فرزندانشان هستند که طی سال 2016 تا 2018 در کوبا کار می‌کردند، که گفته می‌شود همه این افراد با وجود اینکه بیش از یک سال از بازگشتنشان به کانادا می‌گذرد اما همچنان از مشکلات جسمی مرموز مانند میگرنهای شدید، اختلالات بینایی یا شنوایی که به “سندروم هاوانا” موسوم شده است ولی هنوز منشا و علت آن مشخص نشده رنج می برند.

بنا بر لایحه ارائه شده به دادگاه، این گروه شاکیان که تمامی آنها هم مشخص نیستند، مدعی هستند که طی چند سال گذشته دیپلماتها و خانواده‌هایشان متحمل آسیبهای شدید جسمی و روحی ناشناخته شده‌اند و از دولت فدرال کانادا درخواست غرامت کردند .
اهمیت تغذیه و سلامتی / معرفی دکتر نیلوفر حریری متخصص تغذیه و رژیم‌های درمانی / راه‌های ارتباط

خانواده این دیپلماتها در گفتگو با سی تی وی، در رابطه با علائم این سندرم گفتند شامل سرگیجه، سردرد و خون دماغ بوده است.
همسر یکی از این دیپلماتها نیز گفت: مغز من هنوز درست کار نمی‌کند و نمی‌توانم کارهای فکری انجام دهم. او افزود: گاهی اوقات حتی تعادلم را از دست می‌دهم.

یکی دیگر از این افراد گفت: فرزند من هنوز خون دماغ می‌شود و پسر کوچکترم بی دلیل فوت کرد.

وقتی دیپلماتهای آمریکایی اولین اطلاعات را راجع به تاثیرات غیر قابل توضیح و توجیه سلامتی در نوامبر 2016 متوجه شدند، مقامات آمریکایی به سفارت کانادا هم اطلاع دادند اما دیپلماتهای کانادایی به سی تی وی گفتند که این اطلاعات در اختیار آنها قرار نگرفته است.

تا اینکه یکی از دیپلماتها در گفتگو با یک همسایه آمریکایی‌اش وقتی می‌گوید که در مغزش مشکل دارد، متوجه می‌شود آنها هم دچار همان مشکل هستند. این دیپلمات موضوع را با سفیر کانادا در کوبا درمیان می‌گذارد و آن موقع سفیر می‌گوید که دستور داده است این اطلاعات به کارمندان داده شود.

گفتنی است رادیو سراسری کانادا نیز اظهارات پنج تن از دیپلماتهای مبتلا به این مشکلات را جمع آوری کرده است، اعلام کرد شاکیان می گویند دولت کانادا در بازگرداندن آنها از کوبا و درمان آنها تعلل کرده است.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز