تجویز بازدید از موزه برای بیماران انتاریو؛ روش درمان اجتماعی نسخه جدید پزشکان

Submitted on ی., 12/23/2018 - 18:36

تجویز بازدید از موزه برای بیماران انتاریو؛ روش درمان اجتماعی نسخه جدید پزشکان
در حالی که امروزه استفاده از روش های درمانی و دارویی نقش بسزایی در درمان‌ بسیاری از بیماری ها دارند، اما پزشکان و متخصصان همچنان با چالش‌ های مختلفی در درمان بیماران و بهبود وضعیت سلامت آنها مواجه هستند.

داروهای تجویزی در برخی از بیمارانی که دچار انزوای اجتماعی هستند، یا احساس تنهایی می کنند، از بضاعت مالی، بیکاری و هر نوع مشکلات دیگری رنج می برند چاره ساز نیست و تا حدی تسکین دهنده هستند.

این مسئله موجب گردیده پزشکان به روش درمان اجتماعی روی آورند و به منظور کمک به بهبود سلامت جامعه فعالیت هایی از قبیل قدم زدن در دل طبیعت، کلاس های ورزشی و برای بزرگسالان کلاس سفالگری را در نظر بگیرند.

Ontario's Ministry of Health و Long-Term Care، در حال حاضر قصد اجرای این طرح آزمایشی با عنوان "Healthier Communities" را دارد که نماینده 107 سازمان مراقبت بهداشتی دولتی در سراسر استان می باشد.

این طرح از سپتامبر 2018 آغاز شده و تا دسامبر 2019 با هدف کمک به بیماران محلی و ارائه خدمات غیر پزشکی (جایگزین درمان های دارویی) اجرا خواهد شد.

تجربه نشان داده است که درمان های اجتماعی در انگلستان تاثیرات قابل توجهی بر سلامت بیماران داشته است و تا حد زیادی سلامت روحی بیماران افزایش یافته و از این رو سطح سلامت اجتماعی پیشرفت شایانی داشته است.

در حال حاضر این پروژه در 11 مرکز بهداشتی و درمانی در سطح انتاریو و دو مرکز در تورنتو آغاز به کار کرده است. افراد ساکن تورنتو و یا اطراف می توانند از خدمات این طرح اجتماعی از جمله بازدید از موزه انتاریو (Royal Ontario Museum) برخوردار شوند.

بر اساس این طرح Royal Ontario Museum از ابتدای ژانویه 2019 آماده پذیرش رایگان از بازدید کنندگانی است که از طریق مراکز درمانی به این موزه فرستاده می‌شوند.

بر اساس این طرح، سالانه 5 هزار مجوز برای شرکت کنندگان در این پروژه صادر می‌شود (هر مجوز برای 4 نفر استفاده می شود) تا از خدمات اجتماعی و غیردارویی بهرمند شوند.

از ماه آینده نیز 20 انجمن ROMCAN جدید از جمله Rexdale Community Healthcare Centre این طرح را با محوریت خدمات سلامت اجتماعی اجرا می کنند و در کنار موزه انتاریو به افراد مستعد درمان خدمات ارائه می دهند.

موزه ROM امیدوار است این طرح جدید در دیگر نهادها و جمعیت های جامعه از جمله انجمن آلزایمر تورنتو (Alzheimer's Society of Toronto)، سازمان CAMH، سازمان اوتیسم و کودکان بیمار انتاریو (Autism Ontario and Sick Kids) نیز گسترش یابد.

کانادا در وضعیت کنونی ​گزینه های محدودی برای معامله با چین دارد
Ward Elcock، رئیس سابق سازمان اطلاعات امنیتی کانادا، اذعان داشت کانادا گزینه های امن اندکی برای معامله با چین دارد. وی گفت مردم در مورد جاسوس های چینی آگاه شده اند و این نکته جدیدی نیست.

اوایل این ماه، کانادا به درخواست ایالات متحده، Meng Wanzhou، مدیرعامل هوآوی را به دلیل نقض تحریم ها علیه ایران، در ونکوور دستگیر کرد.

از زمانی که چین شکایت رسمی خود را به دلیل بازداشت Meng مطرح کرده است، سه شهروند کانادایی در چین بازداشت شده اند، و اینگونه برداشت می شود که چین این کار را برای مقابله به مثل با کانادا انجام داده است. گرچه مقامات رسمی چین تنها در توضیحاتی مبهم اشاره کرده اند بازداشت Michael Spavor و Michael Kovrig تنها به این دلیل است که فعالیت های مشکوکی در به مخاطره انداختن امنیت ملی انجام داده اند. و چین هیچگونه ارتباط مستقیمی بین این بازداشت ها و بازداشت Meng را تایید نکرده است.

در حالی که کانادا سعی میکند راه خود را در آب های تیره و تار سیاست بیابد، Elcock معتقد است کانادا گزینه های زیادی برای راضی کردن چین ندارد. اما افزایش اتفاقاتی که چین در آنها دخیل است، به نوعی مسیر دولت را مشخص می کند. سوالی که مطرح می شود این است که دولت تا چه اندازه می خواهد با کشوری که به قوانین احترام نمیگذارد، در ارتباط باشد.

کانادا زمانی برای گسترش ارتباطات تجاری با چین تلاش می کرد، و به موفقیت اندکی نیز دست یافت. اکنون برگرداندن Meng این ضمانت را ضعیف تر میکند.

Elcock معتقد است دستگیری این مدیرعامل به وضعیت خطرناکی تبدیل شده است.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز