تجمع اعتراضی ایرانیان مقابل دفتر نخست وزیر جاستین ترودو در مونترال طبق برنامه انجام میشود

Submitted on پ., 08/09/2018 - 21:12

تجمع اعتراضی ایرانیان مقابل دفتر نخست وزیر جاستین ترودو در مونترال طبق برنامه انجام میشود / حضور تمامی اقشار جامعه

تجمع در اعتراض به تاخیر فزاینده پرونده‌های مهاجرتی ایرانیان کانادا در صبح روز پانزدهم آگوست (اوت) مطابق برنامه انجام خواهد شد Delayed Iranian Applications

گروهی از ایرانیان ساکن در مونترال در اعتراض به تاخیر غیر قابل توجیه نسبت به پرونده افرادی دارای ملیت ایرانی توسط دولت تجمع اعتراضی برگزار خواهند کرد.

چه خوش گفت سعدی شیرین سخن…
بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند

موضوعی که هرچند ممکن است افراد خاصی درگیر این مسئله باشند اما دیگر اقشار جامعه نیز با اعلام حمایت و همبستگی خود در این برنامه شرکت خواهند کرد. چراکه ایرانیان ساکن مونترال تنها با حضور خود در برنامه تدارک دیده شده می توانند از دیگر هموطنان خود که دچار آسیب های فراوانی شدند حمایت کنند.

در بخش هایی از اطلاعیه این گروه آمده است که؛ مساله اقدام برای سی‌اس‌کیو، اقامت کانادا از طریق کبک یا برنامه فدرال، اجازه کار و تحصیل، ویزای کار یا دانشجویی، ویزای والدین و وابستگان و مسایل مرتبط با اداره مهاجرت کانادا، مسایلی هستند که اکثرا با آن مواجه هستیم یا خواهیم بود. در یک سال اخیر، پرونده‌های مهاجرتی و ویزای ایرانیان در کانادا با تاخیرهای طولانی مواجه شده است.

دوستانی که برای اقامت دایم (پی‌آر) اقدام نمودند، بیش از ۲۰ ماه و در مواردی نزدیک به سه سال در انتظار هستند (پروسه‌ای که برای ملیت‌های دیگر در زمان خیلی کوتاه‌تر طی می‌شود). دوستانی که برای ویزا اقدام نمودند نیز وضعیت مشابهی رو تجربه کردند.

خبر خوب و امیدوارکننده در بین این نگرانی‌ها، تلاش عده‌ای از دوستان با همکاری برخی از نماینده‌های مجلس کانادا برای رفع این تبعیض آشکار هست.

در راستای این فعاليت‌ها، جمعی از دوستان اقدام به برگزاری تجمعی در صبح چهارشنبه ۱۵ آگوست (اوت) ساعت ۱۰ الی ۱۲ صبح مقابل دفتر نخست وزیر، آقای جاستین ترودو در مونترال کرده‌اند.

حضور پررنگ شما هموطنان عزیز در این تجمع، نقطه شروعی است برای حل مشکل پرونده مهاجرت ایرانیان در کانادا و حمایت از دیگر هموطنان خود

محل دیدار:

1100 Crémazie East , Montréal QC H2P 2X2

همچنین می‌توانید کمپین توئیتری را با هشتگ‌های زیر دنبال کنید.

#DelayedIranianApplications

#Quebec_Skilled_Worker

امیدواریم با حمایت شما هموطنان عزیز، شاهد از میان رفتن این تبعیض باشیم.

این درد مشترک، هرگز جدا جدا درمان نمی‌شود.

تقدیر نماینده پارلمان کانادا ، علی احساسی ، از عبدالرضا کاهانی


عبدالرضا کاهانی

در روز پنجم اگوست (اوت) ۲۰۱۸ ، علی احساسی نماینده پارلمان کانادا در مراسمی به واسطه حضور عبدالرضا کاهانی در کانادا شرکت کرد و طی همین مراسم با اهدای لوحی از زحمات ایشان در فیلمسازی تقدیر کرد.

عبدالرضا کاهانی کارگردان سرشناس ایرانی و سازنده فیلمهای اسب حیوانی نجیبی است، هیچ، بی خود و بی جهت و استراحت مطلق این روزها برای تدارک ساخت فیلم جدیدش در کانادا حضور دارد، او همزمان با برگزاری کارگاه های بازیگری در شهرهای مونترال و تورنتو به دنبال شناسایی بازیگران و افراد علاقمند برای استفاده در پروژه جدید خود است.

لازم به توضیح است که فیلم جدید عبدالرضا کاهانی با بازی اوفلی بو، بازیگر فیلم «مکتوب» عبداللطیف کشیش. اوفلی بو بازیگر فیلم «مکتوب، عشق من» ساخته عبداللطیف کشیش (سازنده فیلم «آبی گرمترین رنگ است») خبر از بازی در فیلم جدید عبدالرضا کاهانی در کانادا داد.

اوفلی بو سال گذشته با فیلم «مکتوب» در هفتاد و چهارمین فستیوال ونیز حضور یافته بود. کاهانی سه فیلم «ارادتمند نازنین بهاره تینا»، «ما شما را دوست داریم خانم یایا» و «وقت داریم حالا» را آماده اکران دارد که هنوز تکلیف اکرانشان مشخص نیست.

اوفلی بود در یادداشتی به بهانه اکران فیلم استراحت مطلق ساخته عبدالرضا کاهانی در فرانسه نوشت:

فیلم استراحت مطلق فیلمی واقع گراست. داستان زنی است همانند هزاران زن دیگر در ایران و در هزاران جای دیگر. داستان این فیلم فرامرزی است. به عنوان یک زن فکر می کنم که این فیلم ، فیلمی ضروری است که نشان می دهد اما قضاوت نمی کند. فیلم به ما اجازه می دهد دلایل رفتاری هر کدام از شخصیت ها را درک کنیم حتی اگر آن ها را نمی پذیریم. تصویری زیبا از جنگیدن برای زندگی. فیلمی با دست مایه های طنز. همگی به سالن ها هجوم ببرید برای دیدن این فیلم. خبرهای خوبی در راه است. فیلم آینده من فیلم عبدالرضا کاهانی خواهد بود.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز