بیماری سرخک و هشدار عمومی مقامات بهداشت کانادا

Submitted on پ., 08/16/2018 - 20:14

بیماری سرخک و هشدار عمومی مقامات بهداشت کانادا
مرکز کنترل و پیشگیری بیماری بریتیش‌کلمبیا (BCCDC) هشدار عمومی سرخک را به علت کشف یک مسافر آلوده که اخیرا از فرودگاه به ونکوور رفته، منتشر کرده است.

با توجه به BCCDC، فرد آلوده در پروازهای زیر بوده است:
• 30 ژوئیه: پرواز 0004 ایر کانادا خروج از فرودگاه بین المللی ناریتا (NRT) توکیو در ساعت 4:05 بعد از ظهر ورود به فرودگاه بین المللی ونکوور (YVR) درساعت 9:30 صبح. مسافر قبل از ورود به پرواز بعدی کمی در YVRمانده است.
• 30 ژوئیه: پرواز 8195 هواپیمایی ایرکانادا خروج در ساعت 1:50 بعدظهر به وقت فرودگاه بین المللی ونکوور (YVR) و ورود به فرودگاه بین المللی پورتلند (PDX) در ساعت 2:47 بعدظهر.
• 6 اوت: پرواز 2536 هواپیمایی آلاسکا خروج از فرودگاه بین المللی پورتلند (PDX) در ساعت 9:45 صبح و ورود به فرودگاه بین المللی ونکوور (YVR) در ساعت 10:55 صبح.

سپس این مسافر در 6 آگوست، حدود ساعت 4 صبح سوار بر کشتی شده و از ونکوور به مقصد نروژ عزیمت کرده است.

علائم سرخک شامل موارد زیر است:
•تب
•سرفه
•آبریزش بینی
•قرمزشدن چشم
• دانه های قرمز از قسمت مرکزی بدن شامل صورت شروع می شود، سپس به بقیه اندام ها گسترش می یابد و حداقل سه روز طول می کشد.

علائم آن طی 7 تا 21 روز مشاهده میشوند.

BCCDC بیان کرد: "اگر مسافری مبتلا به سرخک شده باشد، علائمش حدودا از 27 اوت به بعد بروز پیدا میکند."

سرخك يك بيماري بسيار عفوني است كه از طريق هوا منتقل مي شود. از مسافران، خدمه و مسافرانی که احتمال تماس با فرد مبتلا به بیماری داشته اند، خواسته شده است تا
وضعیت ایمن سازی شان را بررسی کنند. در حالی که انتظار می رود اکثر مسافرین در مقابل سرخک ایمن باشند و واکسنش را زده باشند، ولی برخی افراد ممکن است حساس باشند، از جمله نوزادان زیر یک سال و یا افرادی که واکسن سرخک نزده اند.

اطلاعات بیشتر را می توانید در وب سایت BCCDC مشاهده نمایید.

آمار تغییرات نرخ مسکن در سراسر کانادا
بازار مسکن کانادا در حال تجربه دوران عجیبی است. هیچکس نمیداند که بازار چگونه پیش خواهد رفت. در مجموع بازار نه بهتر شده نه بدتر اما تغییرات زیادی داشته است.

نرخ مسکن چهار ماه افزایش متوالی را تجربه کرده است. در طی سال گذشته میانگین نرخ مسکن در سراسر کشور 1.8% افزایش داشته است که آرام ترین نرخ رشد از سال 2013 به بعد است.


HUFFPOST CANADA

در حالی که تورنتو افزایش 0.8% در ماه اخیر را تجربه کرده است اما شاخص قیمت خانه 4% کمتر از سال قبل است. این تغییرات فصلی هستند.

در ونکوور نیز شاخص 0.4% رشد کرده است، اما با توجه به این فصل قیمت ها کاهش را تجربه کرده اند. شاخص قیمتی ونکوور 10.6% بیشتر از سال قبل است.

بانک ملی Teranet قصد دارد با مقایسه قیمت فروش خانه، با قیمت قبلی فروش خانه به ملاکی برای ارزیابی بازار برسد.

سازمان مشاورن املاک کانادا نیز قصد دارد اطلاعات فروش ماه جولای را این هفته منتشر کند که احتمالا لیستی متفاوت باشد، زیرا که بازار در تورنتو رو به پیشرفت و در ونکوور نسبتا آرام است.

نرخ ملی خرید و فروش خانه نشان دهنده راکد بودن بازار مسکن است. و افزایش نرخ بهره شاید بتواند باعث ایجاد تغییراتی در بازار شود.

کالج دامپزشکی کانادا به اولین اسکنر PET-CT جهت تشخیص بیماری حیوانات مجهز می شود
به زودی کالج دامپزشکی دانشگاه ساساکچوان به یک اسکنر توموگرافی رایانه­ ای به نام دستگاه توموگرافی انتشار پوزیترون (PET) مخصوص حیوانات مجهز خواهد شد.

طبق گزارش منتشر شده این دستگاه جدید جهت مراقبتهای بهداشتی، آموزش و تحقیقات حیوان مورد استفاده قرار خواهد گرفت."

به گفته دامپزشکان این کالج "یکی از بزرگترین کاربردهای آن توانایی در تشخیص سلولهای سرطانی میباشد."

علاوه بر این دانشکده، فقط 5 دانشکده دامپزشکی دیگر در امریکای شمالی مجهز یه این دستگاه هستند. این دانشگاه توانست با مبلغ 2.5 ملیون دلار بدست امده از کمک­های مالی این اسکنر را خریداری کند.

ساختمانی که قرار است این دستگاه درآن قرار گیرد در دست احداث است که تا پایان سال تکمیل می­شود و اوایل سال 2019 این اسکنر راه اندازی خواهد شد.

حتی بدون کاهش قیمت ها، شرایط فعلی نیز برای بازار مسکن سخت است و منجر به کاهش ساخت و ساز خواهد شد.

تست اعتیاد مادر اهل مریلند بعد از خوردن دونات خشخاشی مثبت اعلام شد
مادر اهل مریلند به علت خوردن دونات خشخاشی در صبح روزی که زایمان کرده دچار مشکلاتی شد چراکه نتیجه تست اعتیادش مثبت بود. دختر تازه متولد شده Elizabeth Eden پنج روز در بیمارستان نگه داشته شد. خود اون نیز مجبور شد تا به خاطر نتایج آزمایش قبلی دوباره آزمایش دهد.

Eden گفت: "این تجربه خیلی سخت بود. من در حال تجربه درد زایمان بودم و انقباض داشتم که دکتر آمد و گفت که نتیجه تست اعتیاد من مثبت بوده. من هم گفتم باشه اما میشود دوباره از من آزمایش بگیرید؟ چون من برای صبحانه دونات خشخاشی خوردم و دکتر گفت نه زیرا پرونده به مراجع قضایی گزارش شده است."

آیا این دفاع درست است؟
بله. مثبت بودن تست اعتیاد بعد از خوردن دونات خشخاشی پدیده ای واقعی است. دو مادر در آمریکا به همین علت از بیمارستان شکایت کرده و غرامت دریافت کرده اند.

دولت آمریکا به دلیل همین اثرات، قوانین مربوط به تست اعتیاد در محل کار را در سال 1998 تغییر داد تا احتمال اشتباه را کمتر کند.

مورد Eden به سرعت حل و پرونده او بسته شد.

اما این فقط خشخاش نیست که میتواند باعث مثبت شدن تست اعتیاد شود. سال 2013 در مونترال نیز تست اعتیاد یک مادر به علت وجود متاآمفتامین و تریاک مثبت اعلام شد که به علت استفاده او از قرص برای رفلاکس اسید معده بود.

نتایج مثبت اشتباه برای خانواده ها خیلی سخت هستند، اما با توجه به آمار منتشر شده توسط سازمان سلامت کانادا در سال 2016-2017 1850 نوزاد متولد شده اند که در معرض موادمخدر بوده اند، عددی که رشد 27 درصدی نسبت به سال 2012-2013 داشته است.

بین 50 تا 75 درصد نوزادانی که از مادر معتاد به مواد مخدر متولد شده اند نیاز به درمان داشته اند. این نوزادان شامل مشکلاتی از قبیل لرزش، گریه، مشکلات خواب و دیگر مشکلات بوده اند.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز