بیشترین علت مرگ‌ومیر ایرانیان در سال ۹۷ | افت نرخ تولد طی یکسال

Submitted on ی., 01/06/2019 - 17:50

‌بیشترین علت مرگ‌ومیر ایرانیان در سال ۹۷ | افت نرخ تولد طی یکسال
بیشترین علت مرگ‌ومیر ایرانیان در سال ۹۷ بر اساس روند تغییرات رویدادهای حیاتی اعلام شد.

به گزارش فارس، بر اساس آخرین یافته‌های به دست آمده در سازمان ثبت احوال کشور، متناسب‌ترین شیوه برای بررسی وضعیت تغییرات رویدادهای حیاتی، محاسبه میزان‌های رویدادها در بازه‌های سالانه است.

از این طریق میزان رویداد حیاتی بر پایه آخرین بازه زمانی ۱۲ ماهه به دست می‌آید و می‌توان از تغییرات میزان رویدادهای حیاتی در بازه‌های سالانه با لحاظ جمعیت در معرض رویداد مطلع شد. به عنوان مثال، میزان عمومی ولادت کشور از ۱۹.۲ در یک ساله منتهی به شهریور ۱۳۹۶ به ۱۸ در یک ساله منتهی به شهریور ۱۳۹۷ تنزل یافته است.

بر پایه داده‌های مرگ و میر پایگاه اطلاعات جمعیت کشور در سال ۱۳۹۶، ایرانیان بیش از هر چیز دیگر به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی از دنیا می‌روند.

رتبه بعدی به سرطان‌ها و تومورها و پس از آن بیماری‌های دستگاه تنفسی اختصاص دارد. رتبه‌های بعدی کشندگی اختصاص دارد به حوادث غیرعمدی (نظیر سوانح رانندگی) و بیماری‌های عفونی و انگلی.

‌واکنش حاجی‌بابایی به احتمال افزایش ۲۰ درصدی حقوق
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش ۲۰ درصدی حقوق در هاله‌ای از ابهام است و مشخص نیست که ۲۰ درصد یعنی چه؟ یعنی کسی که ۲۰ میلیون حقوق‌ بگیرد ۲۰ درصد به او اضافه می‌شود و کسی که یک میلیون تومان می‌گیرد هم ۲۰ درصد؟

ایسنا نوشت: حمیدرضا حاجی‌بابایی ظهر امروز (یکشنبه) در تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس با بیان این‌که سرگردانی و مشکلات اساسی برای ایثارگران و خانواده‌هایشان در کشور به وجود آمده، اظهار کرد: متاسفانه کار این افراد را به دستگاه‌هایی داده‌اند که هیچ اطلاعی از آنها ندارند و هیچ هماهنگی برای رفع مشکلات آنها نمی‌کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان این‌که نظام رتبه‌بندی معلمان برخلاف برنامه ششم توسعه انجام شده و دوهزار میلیارد تومانی که برای آن پیش‌بینی شده در سال دوم برنامه باید اجرا شود، اظهار کرد: ماده ۲۹ و ۳۰ درباره‌ متناسب‌سازی و همسان‌سازی حقوق در بودجه رعایت نشده و افزایش ۲۰ درصدی حقوق در هاله‌ای از ابهام است و مشخص نیست که ۲۰ درصد یعنی چه؟ آیا به این معناست که کسی که ۲۰ میلیون حقوق‌ بگیرد هم ۲۰ درصد به او اضافه می‌شود و کسی که یک میلیون تومان می‌گیرد هم ۲۰ درصد؟ این کار، توپ را در زمین مجلس شورای اسلامی انداختن است.

حاجی بابایی اظهار کرد: خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش در بودجه ۱۳۹۸، سیاه‌ترین نگاه به آموزش و پرورش است و عدم شفافیت در بودجه نفت برخلاف ادعای آقای رییس جمهور مبنی بر شفافیت بودجه است و بودجه شفافیتی در نظام پرداخت پرداخت‌های شرکت نفت ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ششم در لایحه بودجه به متناسب‌سازی حقوق کارگران توجهی نشده و عدم توجه به افراد کم‌درآمد جامعه نیز در این موضوع دیده می‌شود پس با عنایت به مصوبات برنامه ششم توسعه باید بودجه سال ۹۸ اجراکننده یک‌پنجم برنامه ششم باشد که متاسفانه بودجه سال ۱۳۹۸ کمترین شباهت را به برنامه ششم توسعه دارا است.

‌جدیدترین قیمت خودرو در بازار
گزارش قیمت خودرو از ثبات قیمت‌ها و رکود بازار خرید و فروش حکایت دارد

تسنیم نوشت: در بازار امروز خرید و فروش خودرو قیمت انواع محصولات نسبت به روز گذشته تغییری ندارد به نحوی که پژو ۲۰۶ صندوق‌دار با قیمت ۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۵۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژوپارس TU۵ با قیمت۷۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ، ساندرو استپ وی با قیمت ۱۲۸ میلیون تومان وh۳۰ با قیمت ۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای داخلی در بازار امروز ۱۳۹۷/۱۰/۱۶ به شرح زیر است:

ردیف

نوع خودرو

قیمت خودرو کارخانه

قیمت خودرو بازار

۱

قیمت پراید ۱۱۱

۲۲،۴۹۲،۰۰۰

۳۷،۷۰۰،۰۰۰

۲

قیمت پراید ۱۳۱

۲۲،۷۰۹،۰۰۰

۳۵،۱۰۰،۰۰۰

۳

قیمت پراید ۱۵۱

۲۳،۴۰۰،۰۰۰

۳۴،۸۰۰،۰۰۰

۴

قیمت چانگان

۷۴،۹۵۲،۶۰۰

۱۳۰،۰۰۰،۰۰۰

۵

قیمت تیبا صندوق دار

۲۷،۵۰۷،۰۰۰

۴۱،۰۰۰،۰۰۰

۶

قیمت ساینا دنده ای

۳۱،۱۴۳،۰۰۰

۴۶،۰۰۰،۰۰۰

۷

قیمت پژو ۴۰۵

۳۲،۹۴۴،۶۰۰

۵۶،۵۰۰،۰۰۰

۸

قیمت پژو SLX

۳۵،۱۰۵،۹۰۰

۵۹،۵۰۰،۰۰۰

۹

قیمت پژو ۴۰۵ دوگانه سوز

۳۴،۷۴۵،۲۰۰

۵۷،۰۰۰،۰۰۰

۱۰

قیمت پژو پارس

۴۰،۵۹۵،۷۰۰

۷۰،۵۰۰،۰۰۰

۱۱

قیمت پژو پارس TU۵ کلاس ۱۳

۴۲،۴۸۱،۰۰۰

۷۹،۵۰۰،۰۰۰

۱۲

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲

۳۶،۲۸۶،۰۰۰

۵۹،۳۰۰،۰۰۰

۱۳

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵

۴۱،۹۴۲،۰۰۰

۷۰،۰۰۰،۰۰۰

۱۴

قیمت پژو ۲۰۶ V۸ صندوقدار

۴۲،۷۶۳،۱۰۰

۷۰،۵۰۰،۰۰۰

۱۵

قیمت سمند ال ایکس (LX)

۳۳،۵۳۵،۴۰۰

۶۰،۰۰۰،۰۰۰

۱۶

قیمت سمند EF۷

۳۴،۳۳۸،۲۰۰

۶۱،۰۰۰،۰۰۰

۱۷

قیمت سمند دوگانه سوز کلاس ۱۶

۳۶،۶۱۶،۰۰۰

۶۴،۰۰۰،۰۰۰

۱۸

قیمت دنا

۶۶،۰۰۰،۰۰۰

۸۱،۵۰۰،۰۰۰

۱۹

قیمت تندر پلاس دنده

۴۶،۰۶۹،۹۰۰

۹۱،۰۰۰،۰۰۰

۲۰

قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای

۷۰،۰۰۰،۰۰۰

۹۱،۰۰۰،۰۰۰

۲۱

قیمت مزدا۳

۱۴۲،۷۰۰،۰۰۰

۲۷۷،۰۰۰،۰۰۰

۲۲

قیمت  H۳۰

۷۵،۰۰۰،۰۰۰

۹۰،۰۰۰،۰۰۰

۲۳

قیمت اسنپ وی

۶۱،۰۰۰،۰۰۰

۱۲۸،۰۰۰،۰۰۰

۲۴

 قیمت ۲۰۷ اتوماتیک

۵۴،۳۶۱،۹۰۰

۱۰۹،۰۰۰،۰۰۰

۲۵

قیمت پژو۲۰۰۸

۱۱۴،۹۹۴،۰۰۰

۲۲۸،۰۰۰،۰۰۰

۲۶

قیمت رانا

۳۹،۵۹۰،۰۰۰

۵۹،۰۰۰،۰۰۰

‌اوراق تسهیلات مسکن دوباره گران شد
علی‌ رغم کاهش شدید تقاضای خرید مسکن، اوراق تسهیلات مسکن با افزایش قیمت در بازار روبه رو شده و در چند نماد از رقم ۶۲ هزار تومان عبور کرده است.

به گزارش مهر، اوراق تسهیلات مسکن پس از چند هفته سکون و آرامش قیمتی و باقی ماندن در بازه ۴۷ تا ۵۵ هزار تومان، بار دیگر از اواخر هفته گذشته با رشد قیمتی مواجه شد و نهایتا در معاملات امروز یک‌شنبه ۱۶ دی‌ماه بازار سرمایه، رقم ۶۲ هزار تومان برای هر برگه را رد کرد و در چند نماد معاملاتی به ۶۳ هزار تومان نزدیک شد.

این در حالی است که بر اساس اعلام دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، حجم معاملات مسکن در آذرماه امسال به پایین‌ترین حد خود در چند سال اخیر (به استثنای ماه‌های فروردین هر سال) رسید و تنها ۶ هزار و ۹۵۰ هزار فقره معامله مسکن در این ماه ثبت شد.

با این وجود، حجم معاملات برگه های تسهیلات مسکن در معاملات امروز نسبت به معاملات هفته‌های گذشته با رشد قابل توجهی مواجه بوده است.

افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن شامل برگه‌ها و نمادهایی که تاریخ اعتبار آنها منتهی به ماه‌های پیش رو است، شده و علی رغم آنکه این برگه‌ها در هفته گذشته تا ۴۷ هزار تومان کاهش قیمت داشتند، در معاملات امروز بازار سرمایه به ۵۵ تا ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان هم رسید. به عنوان مثال نماد تسه ۹۵۱۱ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در بهمن ۹۵) با آنکه تنها کمی بیش از یک ماه از زمان اعتبار آن باقی مانده با رقم ۵۵ هزار و ۲۵۰ تومان در کمترین قیمت و حدود ۵۹ هزار تومان در بالاترین رقم در معاملات امروز به فروش رسید. ضمن اینکه نماد معاملاتی تسه ۹۷۱۲ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در اسفند ۹۵) نیز که دو ماه و نیم تا منقضی شدن زمان اعتبار آن باقی مانده است، در ارزانترین نرخ ۵۶ هزار تومان و در گرانترین فروش، ۵۸ هزار و ۹۷۰ تومان معامله شد.

بر این اساس، ارزش هر برگه تسهیلات مسکن صادره در فروردین امسال (تسه ۹۷۰۱) در گرانترین معامله امروز بازار سرمایه به نرخ ۶۲ هزار و ۶۰۰ تومان و ارزانترین نرخ به رقم ۵۹ هزار و ۴۳۵ تومان فروخته شد. رقم ۶۲ هزار و ۲۰۰ تومان همچنین برای اوراق تسهیلات مسکن صادره در اردیبهشت امسال (تسه ۹۷۰۲) نیز جاری بود.

اوراق تسهیلات مسکن صادره در خرداد، تیر، مرداد و شهریور سال جاری (تسه‌های ۹۷۰۳ تا ۹۷۰۶) در بازه ۵۸ هزار و ۴۰۰ تا ۶۱ هزار تومان در معاملات امروز بازار سرمایه خرید و فروش شدند.

گفتنی است در سایر نمادهای معاملاتی، ارقام خرید و فروش اوراق تسهیلات مسکن در فاصله قیمتی ۵۷ تا ۶۰ هزار تومان در جریان است.

تقاضای خرید اوراق تسهیلات افزایش یافت

از نظر حجم معاملات اوراق تسهیلات مسکن نیز، امروز بیشترین حجم خرید و فروش به نماد تسه ۹۷۰۹ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در آذر سال جاری) با ۱۷ هزار و ۳۶۰ برگه اختصاص دارد. پس از این نماد، برگه‌های تسه ۹۷۰۶ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در شهریور ماه ۹۷) با ۳ هزار و ۸۰۰ برگه، تسه ۹۷۰۷ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در مهر امسال) با ۲ هزار و ۹۲۴ برگه و تسه ۹۷۰۴ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در تیرماه سال جاری) با ۲ هزار و ۵۱۸ برگه قرار دارند. همچنین ۵ هزار و ۸۲۴ برگه از نماد معاملاتی تسه ۹۷۰۸ (اوراق تسهیلات صادره در آبان ماه ۱۳۹۷) و ۴ هزار و ۵۰۰ برگه تسهیلات مسکن صادره در مردادماه امسال (تسه ۹۷۰۵) در بازار امروز این برگه ها خرید و فروش شد.

هزینه دریافت وام مسکن به ۱۴ میلیون تومان رسید

با توجه به افزایش نرخ اوراق تسهیلات مسکن، ارزش وام مسکن در روزهای اخیر نیز افزایش یافته و این شاخص برای وام مسکن ۹۰ میلیون تومانی (سقف وام مسکن فردی در تهران) ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان (در صورت خرید ۱۶۰ برگه با میانگین قیمتی هر برگه ۶۰ هزار تومان) و برای وام ۱۴۰ میلیون تومانی (سقف وام مسکن زوجین در تهران) ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان (در صورت خرید ۲۴۰ برگه با میانگین قیمتی هر برگه تسهیلات مسکن معادل ۶۰ هزار تومان) است که این اعداد باید از سوی متقاضی دریافت تسهیلات مسکن هزینه شود.

‌قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۷/۱۰/۱۶
قیمت سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران امروز یکشنبه، ۳ میلیون و ۶۶۸ هزار تومان شد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ،امروز در بازار آزاد قیمت انواع سکه و طلا نسبت به روز گذشته اندکی افزایش یافته است؛ برهمین اساس در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت 3 میلیون و 668 هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت 3 میلیون و 570 هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی یک میلیون و 910 هزار تومان، ربع سکه یک‌میلیون و 186 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 656 هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای 18عیار هم 333 هزار و 800 تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1285 دلار معامله می‌شود. طبق گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر، اونس جهانی بخاطر پایان سال میلادی و افزایش تقاضا افزایش یافته است.

** قیمت های درج شده برای انواع سکه و طلا از اتحادیه طلا و جواهر گرفته شده است.

گفتنی است، صرافی‌های بانک ها قیمت دلار را برای روز جاری با 50 تومان کاهش نسبت به نرخ دیروز، 10 هزار و 545 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 10 هزار و 495 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های بانک ها 12 هزار و 500 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 12 هزار و 450 تومان است.

منبع
tasnim
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز