برنامه تجمع اعتراضی ایرانیان مقابل دفتر نخست وزیر جاستین ترودو در مونترال

Submitted on ی., 08/12/2018 - 18:07

برنامه تجمع اعتراضی ایرانیان مقابل دفتر نخست وزیر جاستین ترودو در مونترال
عده ای از ایرانیان ساکن مونترال، در صبح روز پانزدهم آگوست، در اعتراض به تاخیر بیش از حد و عدم رسیدگی به پرونده افراد دارای ملیت ایرانی توسط دولت، تجمع اعتراضی خواهند داشت.

هرچند اخیرا فقط عده ای از ایرانیان درگیر این مسئله هستند اما دیگر اقشار جامعه نیز برای حمایت خود از هموطنان آسیب دیده شان در این برنامه حضور خواهند یافت.

در یک سال اخیر افرادی که برای ویزا و اقامت دائم در صف هستند، قریب 20 تا سه سال در صف انتظار هستند در صورتیکه این برای دیگر ملیت‌ها زمان بسیار کمتری میبرد.

برخی از نماینده‌های مجلس کانادا برای رفع این تبعیض قول همکاری داده اند که تلاش عده‌ای با همکاری آنها میتواند امیدوارکننده باشد.

اکنون قرار بر این است که صبح چهارشنبه 15 آگوست ساعت 10 الی 12 صبح همگی در اعتراض به تاخیر در رسیدگی به پرونده مهاجرتی ایرانیان در مقابل دفتر نخست وزیر جاستین ترودو تجمع کنیم.

با حضور پررنگ خود در این تجمع در حمایت از دیگر هموطنانتان میتوانید در تسریع رسیدگی و حل مشکل پرونده مهاجرت ایرانیان در کانادا تاثیر بسزایی داشته باشید.

محل دیدار:
1100،
Crémazie East, Montréal QC H2P 2X2

با هشتگ‌های زیر نیز میتوانید فعالیت های کمپین توئیتری را دنبال کنید.
#DelayedIranianApplications
#Quebec_Skilled_Worker

جابجایی دو پلاک سنگی حکاکی شده در نمای ساختمان بانک مونترال به درخواست مردم
دو پلاک سنگی حکاکی شده قدیمی در نمای ساختمان بانک مونترال (Bank of Montreal) که نماد به قتل رسیدن رئیس بومیان (ایروکوا) در منطقه توریستی شهر مونترال بود با پیشنهاد عموم مردم با پلاک های سنگی جدیدی با نشانی متفاوت جابگزین شدند.

طی درخواست های متعدد مردم این منطقه مبنی بر اینکه این نماد پیامدهای منفی برای عموم در بردارد پیگیری هایی صورت گرفته است.

این نمادها به زبان های انگلیسی و فرانسه هستند که بر روی ساختمان بانک مونترال واقع در میدان تاریخی d’Armes بر روی مجسمه Paul de Chomedey de Maisonneuve موسس این بانک نصب شده بودند.

این سنگ ها نماد اطلاعاتی در مورد چگونگی قتل رئیس قبیله Iroquois به دست Maisonneuve در مارس 1644 را ارائه می دهد.

و سنگ های حکاکی شده جدید مبین این است که شهر مونترال توسط قبیله Iroquois و در اطراف منطقه d’Armes شکل یافته است. که دیگر دارای تاثیرات منفی نیست.
Lead photo: Paul Chiasson / THE CANADIAN PRESS

احتمال تغییر نام سازه جدید پل Champlain در مونترال در پی انتقاد برخی تاریخ‌دانان
سازه جدیدی که قرار است جایگزین پل Champlain شود احتمالا نامش به Samuel-de-Champlain تغییر کند. طبق پیشنهاد، Francois-Philippe Champagne، وزیر ساخت و ساز، اسم Samuel-de-Champlain، کاشف قرن هفدهم آن سالهاست که توسط شهروندان و تاریخ شناسان پیشنهاد میشود.

این پل 6 کلیومتری به زودی جایگزین سازه‌ دیگری که در کنارش است می شود که از سال 1962 مونترال را به ساحل جنوبی‌اش متصل کرده. که یکی از پر ترددترین پل های کانادا به شمار میرود و سالانه قریب 50 میلیون ماشین از طریق این پل انتقال داده می شوند.

Champagne همچنین اعلام کرد که آنها پذیرای نظرات راجع به این تغیر نام هستند.

وزارت ساختمان تا 24 آگوست با دیگر همکاران این طرح را بررسی و سپس با عموم این طرح را بررسی خواهد کرد.

در تاریخ 5 جولای مسئولین Longueuil طرحی را برای تغیر نام پل جدید ارائه کردند. و انتظار میرود این پل از 21 دسامبر آماده استفاده عموم شود.

نهنگ مادر ۱۶ روز جسد بچه اش را به دوش کشید
مهربانی یک نهنگ مادر در آب های ساحلی امریکا و حالا کانادا توجه بسیاری از رسانه‌های اجتماعی را به خود جلب کرد.

این نهنگ ها که به نهنگ قاتل The Murderer معروف هستند درساحل ویکتوریا زندگی می‌کنند اما این مادر پس از مرگ فرزندش برای ۱۶ روز جسد او را بر دوش کشید زیرا نمی‌توانست مرگش را قبول کند.

این نهنگ آخرین بار در نزدیکی Vancouver Island در استان بریتیش کلمبیای کانادا دیده شده.

نام این نهنگ j35 است که زیر نظر محققان زیست شناس قرار داشته و فیلم و تصاویر به‌دست آمده از این نهنگ نشان می دهد که این نهنگ ۱۶ روز پیاپی فرزند مرده‌اش را روی پشتش انداخته و گاهی با سر او را حمل میکند و مانع جدایی از فرزند مرده‌اش شده است. محققین معتقدند، حمل این فرزند مرده، انرژی زیادی از نهنگ درحال شنا میگیرد.

«لیزا موربی» سخنگوی مرکز تحقیقات نهنگ‌ها در این ارتباط گفت: «پس از تولد بچه نهنگ‌ها تعداد اندکی موفق می‌شوند به زندگی خود ادامه دهند. نهنگ‌های قاتل در فهرست گونه‌های در خطر انقراض قرار دارند و به همین دلیل زاد و ولد بچه نهنگ‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.»

از این نوع نهنگ قاتل، تنها ۷۵ مورد زنده هستند. و آخرین تولید مثل موفق، ۳ سال پیش بوده است.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز