برنامه اسپانسرشیپ والدین به تاخیر افتاد

Submitted on پ., 01/03/2019 - 21:15

برنامه اسپانسرشیپ والدین به تاخیر افتاد
طبق اعلام دولت کانادا، برنامه حمایت از والدین و پدر و مادر بزرگان از 2 ژانویه به اواخر ژانویه موکول شد.

سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) این تغییر را در توییتی اعلام کرد و اعلام کرد جزئیات بیشتر در طی هفته های آتی منتشر خواهد شد.

این برنامه به شهروندان کانادایی بالای 18 سال و افراد دارای اقامت دائم اجازه میدهد تا برای والدین یا پدربزرگ و مادربزرگشان اقامت دائم دریافت کنند.

IRCC پیش بینی میکند که در سال 2019 حدود 20000 درخواست ارسال شود. به طوریکه دعوت نامه های اقامت برای 20000 مورد مناسب اول که شرایط لازم را داشته باشند ارسال خواهد شد.

همچنین IRCC اعلام کرده که این قانون که افرادی که زودتر درخواست دهند در اولویت هستند با لاتاری تصادفی جایگزین خواهد شد.

بسیاری معتقد بودند که انتخاب اتفاقی برای آنهایی که سالهاست منتظر هستند تا والدینشان مجوز اقامت دریافت کنند ناعادلانه است.

IRCC نیز اعلام کرده این تغییر به علت درخواست افراد بوده است.

IRCC گفته "استفاده از فرایندهای آسان دست دولت را در این فرایند بازتر خواهد کرد، و ما را مطمئن میکند تمامی درخواست های لازم را دریافت کرده ایم."

‌دومین مرحله گسترش قانون بیومتریک کانادا به اجرا در آمد
از 31 دسامبر، قانون ثبت اثر انگشت و عکس کانادا، که با نام قانون بیومتریک شناخته می شود، در آسیا، آسیا- پسیفیک و آمریکا نیز اعمال شد.

این گستردگی، دومین مرحله توسعه قانون بیومتریک کانادا بوده که پیش تر در اواخر ژوئیه جهت پذیرش متقاضیان اروپایی، خاورمیانه و آفریقایی به اجرا درآمده است.

ثبت اثر انگشت و عکس توسط دولت کانادا در راستای شناسایی متقاضیان ویزای مسافرتی، کاری یا تحصیلی، اقامت دائم شامل کاندیدای Express Entry یا پناهندگی کانادا، مورد استفاده قرار می گیرد. بدان معنی که تمامی افراد بین سنین 14 تا 79 به جز موارد پناهندگی که محدودیت سنی ندارد، می بایست اطلاعات بیومتریک خود را ثبت نمایند.

مسافران کشورهای معاف از ویزا که با مجوز ETA به کانادا سفر می کنند، ملزوم به ارائه اطلاعات بیومتریک نمی باشند.

چرا متقاضیان می بایست اطلاعات بیومتریک خود را ثبت نمایند؟
جمع آوری داده های بیومتریک، انجام روند تقاضا و ورود مسافران کم خطر را برای دولت کانادا تسهیل می کند.
مأمورین ویزا می توانند جهت تایید هویت مسافران از اطلاعات بیومتریک آنان استفاده نمایند.
موارد کاربردی داده های بیومتریک:
دشوار ساختن جعل، سرقت و استفاده از هویت افراد
حل مشکلات یا خطاهای مربوط به شباهت نام، تاریخ تولد و / یا محل تولد دو شخص متفاوت
تسهیل تأیید هویت فرد در مراجعات آتی و ورود مجدد به کانادا
مکان های ثبت داده های بیومتریک
روند پردازش داده های بیومتریک در هر مرکز مجاز درخواست ویزای دولت کانادا (VAC) امکان پذیر بوده و تنها چند دقیقه زمان خواهد برد. هزینه این روند برای متقاضیانی که برای اولین بار این روند را انجام می دهند، 85 دلار کانادا و برای متقاضیانی که به همراه خانواده درخواست داده اند، 170 دلار هزینه در بر خواهد داشت.

پردازش بیومتریک تنها در صورت ثبت تقاضا در VAC و پرداخت هزینه های بیومتریک و یا در صورت دریافت نامه مربوطه از سوی اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) پس از ثبت درخواست به صورت آنلاین یا پست الکترونیکی انجام خواهد گشت.

در راستای تسهیل برنامه های بیومتریک، دولت کانادا، VAC ها و پایگاه های ثبت داده های بیومتریک جدیدی در مناطق مختلف اروپا مستقر ساخته است.

هدف کانادا استقرار حداقل 149 پایگاه در 99 کشور تا نوامبر 2019 می باشد.

مقیمان قانونی ایالات متحده می توانند جهت ثبت اطلاعات خود به مراکز ASC مجاز مراجعه نمایند.

به هنگام ثبت تقاضا به صورت حضوری در کانادا در سال 2019، متقاضیان قادر خواهند بود اطلاعات بیومتریک خود را به پایگاه های خدماتی کانادا ارائه دهند. تا آن زمان، IRCC متقاضیان ویزای مسافرتی، تحصیلی و کاری یا درخواست اقامت دائم در کانادا را از ثبت اطلاعات بیومتریک معاف ساخته است.

با این حال، ممکن است برخی از دانشجویان بین المللی و یا کارگران موقت ملزوم به ارائه اطلاعات بیومتریک خود به بنادر ورودی کانادایی باشند.

متقاضیان ویزای مسافرتی، تحصیلی یا کاری تنها هر ده سال یک بار موظف به ارائه بیومتریک های خود می باشند.

حریم خصوصی
تعیین هویت بیومتریک مانع خواهد شد از:
تقلب و سرقت هویت؛
ورود جنایتکاران شناخته شده به کانادا؛
ورود مجدد دیپورت شدگان به کانادا بدون مجوز
ورود مجدد متقاضیان پناهندگی که با درخواست آنان موافقت نشده، و از هویت جعلی می کنند.

اثر انگشت ها پس از ثبت تنها تا 15 سال حفظ شده و پس از آن حذف می گردند.

دولت کانادا اظهار داشته است که اطلاعات بیومتریک در بالاترین سطح امنیت و حریم خصوصی رمزنگاری می شوند.

IRCC قادر خواهد بود اطلاعات بیومتریک را در اختیار ایالات متحده، استرالیا، نیوزیلند و انگلستان نیز بگذارد که مطابق با قوانین حریم خصوصی کانادا و آزادی های مدنی و تعهدات حقوق بشر، از جمله منشور حقوق و آزادی کانادا انجام می گردد.

‌بازدید از Happy Place در ماه ژانویه را از دست ندهید؛ شانس زیادی در انتظارتان است
چنانچه تاکنون شانس شرکت در پدیده شاد و مهیج Happy Place تورنتو را نداشته اید نگران نباشید چرا که مسئول نمایشگاه اعلام کرده مدت گشایش آن در ماه جاری افزایش خواهد یافت.

پس از دو اجرای موفق در لس آنجلس و شیکاگو و بازدید اینستاگرامی کاربران از این پدیده قرار است حتی در سردترین ماه سال سور و سات شادی برای شهروندان تورنتویی مهیا شود.

Happy Place که در Harbourfront Centre تورنتو واقع شده است مرکز جالب و دیدنی با وسعت 20,000 فوت است که تاسیسات و اتاق هایی با تم های رنگی زیبا را در دل خود جای داده است.

این نمایشگاه تا پنج شنبه مورخ 27 ژانویه 2019 آماده بازدید خواهد بود تا شادی را برای تورنتویی ها در این فصل سرد زمستان به ارمغان اورد.

اگر تاکنون تمایل به تهیه بلیط Happy Place نداشته اید با نگاهی به تصاویر نمایشگاه مطمئنا تجدیدنظر می کنید و شیفته آن می شوید.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز