برترین شهرهای کانادا دارای مراکز و افراد متخصص در زمینه تکنولوژی

Submitted on چ., 12/05/2018 - 18:19

برترین شهرهای کانادا دارای مراکز و افراد متخصص در زمینه تکنولوژی
هنگامی که صحبت از مهارت و استعداد در زمینه فناوری به میان می آید تورنتو همچنان پیشرو است، اما مطابق یک مطالعه جدید، دیگر شهرهای کانادا نیز در این زمینه نقش رقابتی ایفا می کنند.

جدیدترین آمار 2018 Scoring Tech Talent in North America حاکی از آن است که شهرهایی همچون همیلتون، کبک، و هالیفکس در میان 10 شهر برتر دارای افراد و مراکز فناوری کانادا خوش درخشیده اند و اتاوا و واترلو در جایگاه پنجم قرار گرفته اند.

گزارش منتشر شده از سوی CBRE به این شرح است که موضوع فناوری به مولفه اقتصادی هر منطقه معطوف شده و به آینده بسیاری از شهرهای کانادایی با موضوع تبدیل شدن به مرکز فناوری ارتباط دارد.

طبق این گزارش با توجه به 20 شهر کانادا و رتبه بندی مهارت های فناوری CBRE سال 2018 در آمریکای شمالی که در اوایل سال جاری منتشر شد انتظار می رود تصویر جامعی از اکوسیستم فناوری کانادا ارائه گردد.

تورنتو بر اساس 13 معیار تحت سه شاخص کلیدی: اشتغال در زمینه مهارت های فناوری، پیشرفت تحصیلی و صنعت با توجه به تکنولوژی بالا در جایگاه نخست قرار گرفته است.
طبق این نظر سنجی سرمایه گذاری در تورنتو توسط شرکت های بزرگ فناوری مانند Uber ،NVIDIA ،Etsy، سامسونگ و ال جی و همچنین دفاتر مرکزی با همکاری شرکت Shopify ،Microsoft Touch Bistro ،Open Text و گوگل انجام گردید.

اتاوا، پایتخت کانادا، Shopify، مونترال، ونکوور و واترلو پنج شهر برتر در زمینه مهارت های تکنولوژیکی کانادا به شمار می روند. این شهرها دارای برجسته ترین ویژگی های بخش فناوری جهت رونق اشتغال مهارت های فناوری می باشد.

پس از تورنتو و ونکوور برای دومین سال متوالی مونترال دومین شهر بزرگ کانادا است که از لحاظ استعداد های فناوری در جایگاه سوم قرار گرفته است.

شهرهای برتر دارای مشاغل در زمینه فناوری
تورنتو، مونترال، اتاوا و منطقه واترلو، انتاریو از جمله شهرهای دارای بخش هایی با تکنولوژی پیشرفته هستند که بین سال های 2012 تا 2017 رشد شغلی 63.1 درصدی را در کانادا به خود اختصاص دادند.

تنها در تورنتو، 82,100 فرصت شغلی جدید در عرصه فناوری در طول زمان ایجاد شده است که طبق گزارش CBRE نشان دهنده نرخ رشد 51.5 درصدی است.

در مجموع دولت کانادا در سال 2012 تا 2017 حدود 178,800 مشاغل مربوط به تکنوۀوژی را افزوده است، که از این میان 57,600 مورد مربوط به سال 2017 است.

همچنین همیلتون و انتاریو با 10,000 نیروی کارگر فنی و 5 سال رشد شغلی 71.4 درصدی بیشترین درصد پیشرفت در عرصه مهارت های فنی بین سال های 2012 تا 2017 را به خود اختصاص دادند.

کبک و ویکتوریا، پایتخت بریتیش کلمبیا عملکرد خوبی داشته اند و در جایگاه 10 قرار گرفتند. شهر کبک، تمرکز جدی بر مهارت های فنی دارد که بالاتر از میانگین ملی است، ویکتوریا و همیلتون نیز دارای نیروی کار و تحصیل کرده زیادی است.

تمرکز اتاوا در آمریکای شمالی بر نیروی کار با استعدادهای فناوری
از لحاظ نیروی کار در زمینه فناوری، تورنتو، ونکوور، مونترال و اتاوا 60.9 درصد کل نیروی کار فناوری کانادا را تشکیل می دهند.

در عین حال، اتاوا، با تمرکز بر روی نیروی کار فناوری، سهم 11.2 درصدی از کل اشتغال فناوری در این شهر را بر عهده دارد. این گزارش نشان می دهد که این شاخص تعیین کننده پتانسیل رشد و بازار فناوری محور می باشد.

از لحاظ تمرکز شرکت های فناوری محلی، تورنتو، اتاوا و مونترال به ترتیب رتبه اول، دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. واترلو که در نزدیکی تورنتو واقع شده است به واسطه داشتن یک مرکز فناوری در جایگاه چهارم قرار گرفته است. در هر چهار شهر با برخورداری از یک شرکت فناوری بیش از چهار درصد نسبت به میانگین ملی 2.6 درصد کانادایی پیشرفت داشته اند. بازار کار این شرکت ها شامل هوش مصنوعی، وسایل نقلیه خودگردان، رباتیک و فناوری مالی و نرم افزار پیشرفته می باشند.

به گفته دولت کانادا، پنج ابر شرکت با بیش از 450 حرفه شغلی، 60 مؤسسه با مدرک عالی تحصیلی و 180 نیروی کار بخش هایی را پوشش می دهند که 78 درصد از اقتصاد کانادا را شامل می شود.

کشف غاری در بریتیش کلمبیا که احتمالا بزرگترین غار در کانادا است
این غار که در قسمت شمالی پارک Wells Gray واقع شده، توسط یکی از افراد حاضر در هلیکوپتر سازمان محیط زیست کانادا هنگامی که در حال سرشماری گوزن بودند دیده شد.

Catherine Hickson زمین شناس هنگامی که برای بار اول در ماه سپتامبر به این غار رفت گفت که این غار باعث ایجاد فصل جدیدی در تجربه کانادایی ها از غارنوردی خواهد شد. او گفت "این غار شگفت انگیز بود. به محض ورود متوجه این ویژگی شدم."

Hickson گفته قبل از رفتن به سفر او و همکارانش ماه های متوالی در حال بررسی عکس های ماهواره ای منطقه و شناخت نوع سنگ های آنجا بودند.

چاله ورودی 100 متر طول، و 60 متر عرض دارد. با اینکه تعیین عمق دقیق آن به علت ذرات آب ناشی از آبشار سخت است، اما محاسبات نشان میدهد عمق آن 135 متر است.

این غار بزرگترین مورد شناخته شده در نوع خودش است. جنس آن از مرمر، شامل سنگ های اقیانوسی باستانی است.

او همچنین گفت "این غار در مکانی واقع شده که معمولا غارهایی به این اندازه در آن معمول نیستند. این یک اثر طبیعی مهم است. ویژگی مهمی که کانادایی ها می توانند به آن افتخار کنند."

راهی برای تخمین سن دقیق غار وجود ندارد، چراکه هزاران سال زیر توده های یخ بوده است.

به علت آب شدن یخ ها و تغییرات اقلیمی دهانه این غار کشف شده است.

با اینکه غار در مکانی دور افتاده واقع شده که بیشتر سال پوشیده از برف و یخ است، با این حال محققان همچنان آدرس دقیق غار را اعلام نمیکنند تا از این مکان حفاظت کنند. تحقیقات راجع به این غار احتمالا تا سال 2020 به طول بینجامد.

کمبود خلبان هواپیمای جنگنده در کانادا
ارتش کانادا به زودی هواپیماهای جدیدی خریداری می کند، اما با کمبود خلبان روبرو است، بنابراین نمی تواند شرایط و نیازهای عملیاتی جدید ناتو را برآورده کند.

در حال حاضر کانادا فقط 64 درصد از خلبان های آموزش دیده لازم برای اقدام موثر در شرایط بحرانی و در مقابله با بحران را دارد، همچنین نیروی لازم برای شرکت در اقدامات بین المللی را نیز ندارد.

نیروی هوایی بیش از آنکه خلبان تربیت کند نیرو از دست میدهد.

Michael Ferguson گفت "متوجه شدیم که نیروی هوایی کانادا نمی تواند نیازهای عملیاتی جدید را برآورده کند، نیازهایی که شامل شرایط بحرانی در کانادا و تعهدات این کشور به ناتو است."
کانادا در حال حاضر 78 هواپیمای F18 دارد، و بیش از 1450 نفر در این حوزه فعال هستند.

طی دوسال گذشته تا مارس 2018 نیروی هوایی سلطنتی کانادا 40 خلبان آموزش دیده را از دست داده است، اما فقط 30 نیروی جدید جذب کرده است. از آن زمان 17 خلبان دیگر نیز نیرو را ترک کرده و یا تمایلشان به خروج از نیروی هوایی را اعلام کرده اند.

Ferguson می گوید اگر همین رویه ادامه یابد دیگر برای تربیت خلبان های جدید، نیروی آموزش دیده ای وجود نخواهد داشت.

او همچنین به کمبود نیروهای فنی هواپیما نیز اشاره کرد که موجب کوتاه شدن ساعات پرواز شده است.

وظیفه نیروهای تعمیر، مراقبت از هواپیماهایی است که عمدتا در دهه 1980 خریده شده اند، دولت نیز قصد جایگزینی این هواپیماها را ندارد.

جاستین ترودو در هنگام به قدرت رسیدن در سال 2015 برنامه خرید هواپیماهای F-35 را لغو کرد.

در حال حاضر از 5 شرکت برای شرکت در مناقصه خرید 88 جنگنده پیشرفته دعوت به عمل آمده است.

پرواز به بریتیش کلمبیا با کمتر از 100 دلار
با فرا رسیدن زمستان، بسیاری از ما به رویاپردازی در مورد تعطیلات بعدی مشغول می شویم. از آنجایی که دائما به دنبال برنامه ریزی برای تعطیلات هستیم، بلیط هایی از شرکت هواپیمایی Swoop یافتیم که قلب را به تپش وامیدارد.

یکی از قابل توجه ترین پروازها، بلیط یک طرفه همیلتون، انتاریو، به Abbotsford در بریتیش کلمبیا است. در حال حاضر تعداد بسیار کمی بلیط 89 دلاری برای این مسیر وجود دارد، ولی اگر در ماه های ژانویه و فوریه به وبسایت این شرکت سری بزنید، بلیط های یک طرفه زیادی در موقعیت های زمانی مختلف خواهید یافت. در ماه های مارس و ژوئن این وضع بهتر نیز می شود.

اگر قصد دارید از سرما فرار کنید، به خاطر داشته باشید که Abbotsford "خیلی گرم" نیست! آب و هوای Abbotsford نسبت به انتاریو گرم تر است، و بازدید کنندگان باید انتظار باران و هوایی با 5 تا 7 درجه سانتیگراد را داشته باشند، که البته به نسبت دمای زیر صفر درجه، تغییر دلپذیری است.

چنانچه قصد دارید از همیلتون به شهرهای دیگر بروید می توانید از بلیطهای 69 دلاری به وینیپگ (Winnipeg)، بلیط های 79 دلاری به هالیفاکس، و بلیطهای 89 دلاری ادمونتون نیز استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید در سفر با خطوط هوایی ارزان قیمت، شما فقط هزینه صندلی را می پردازید، و هرگونه خدمات دیگری مشمول هزینه های بیشتری می شود. خدماتی مانند سرویس قبل از پرواز (10.50 دلار)، بازرسی کیف ها (26.25 دلار به ازای هر کیف)، WiFi (قیمت های متفاوت)، هدفون (3.99 دلار)، غذا و پذیرایی (1.89 تا 6.49 دلار) نوشیدنی غیر الکلی (0.99 تا 3.89 دلار) نوشیدنی الکلی (4.99 تا 8.49 دلار).

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت رسمی شرکت هواپیمایی Swoop سری بزنید.

سقوط قیمت نفت و اعمال ناامیدانه آلبرتا
در مواجهه با بحران صدور نفت به خارج از کشور، معیار نفت غلیظ آلبرتا (WCS)، به کمتر از 15 دلار به ازای هر بشکه یا تقریبا 40 دلار به ازای هر بشکه (WTI) رسیده که نزولی سنگین نسبت به فروش چند هفته پیش آن با قیمتی کمتر از 50 دلار به ازای هر بشکه WCS داشته است، که مشکل اصلی آن، عدم وجود خط لوله اصلی جهت صدور به ایالات متحده یا اقیانوس آرام، و افزایش تولید مازاد محصول می باشد. این در حالی است که تولیدکنندگان خواستار کاهش تولید سراسری این محصول بوده، و کاندیدای سال آینده ی نخست وزیری آلبرتا نیز از این خواسته حمایت کرده است.

در حال حاضر، دولت آلبرتا در حال مذاکره برای خرید واگن های ریلی کافی جهت صدور 120000 bpd (بشکه در روز) به خارج از استان از طریق ریل های کوهستانی، که دولت فدرال در اوایل ساری جاری با اجرای آن موافقت کرد، بوده و Rachel Notley، نخست وزیر آلبرتا نیز در این باره اعلام داشته است که معامله طی چند هفته آینده صورت خواهد گرفت که 350 میلیون دلار کانادا (263 میلیون دلار آمریکا) هزینه در بر دارد و بنا بر گفته استاندار، ظرفیت ریل های مازاد قیمت هر بشکه را 4 دلار کاهش خواهد داد. با این حال جنبش ابتکارات سبز در پیشبرد خط لوله جدید با وجود صدور مجوز پر تاخیر ترامپ به پروژه TransCanada چندان موفق نبوده، اما Notley همچنان با تمامی قدرت خود، چه با خرید واگن و چه تلاش برای ساخت خط لوله Keystone XL، از صنعت نفت حمایت می کند.

با این حال، راه اندازی پروژه راه آهن کوهستانی زمان بر بوده و اولین راه آهن با ظرفیت 15 هزار بشکه ای تا دسامبر 2019 در دسترس نمی باشد و تا تابستان آینده- اگوست 2020- به ظرفیت 120 هزار bpd نخواهد رسید.

بنابراین، راه حل جایگزین، خط لوله Enbridge 3 بوده، که انتظار می رود تا اواخر سال آینده یا اوایل سال 2020 راه اندازی گشته و بنا بر گزارشات موجود، خروجی با ظرفیت 370 هزار bpd خواهد داشت. بنا بر برآورد های استان، تولید مازاد استان با 250 هزار بشکه در روز، پس از راه اندازی این خط افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر قیمت هر بشکه 40 دلار کاهش داشته که بنا بر گزارشات، چندین تولیدکننده داوطلبانه دست از کار کشیده، که همین امر با فرض کاهش 4 درصدی تولید، قیمت هر بشکه را حدود 20 دلار کاهش می دهد، که راه حلی موثر تر نسبت به خرید واگن یا نصب خطوط لوله که حداقل 18 ماه طول خواهد کشید، به نظر می رسد.

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز