بانک کانادا نرخ بهره را ثابت نگه می دارد و نرخ بهره تا انتخابات تغییر نخواهد کرد

Submitted on پ., 05/30/2019 - 19:31

Stephen Poloz، مسئول بانک کانادا دیروز صبح گزارش داد که شاخص نرخ بهره را به میزان ۱/۷۵٪ ثابت نگه خواهد داشت. وی همچنین اشاره کرد برای تغییر نرخ بهره در آینده ی نزدیک هیچ عجله ای نیست.

THE CANADIAN PRESS/Sean Kilpatrick

بانک مرکزی این نرخ بهره را از اکتبر سال گذشته ثابت نگه داشته است. همچنانکه قیمت نفت پایین افتاد ، رشد اقتصادی کانادا در سال گذشته کند شد و هم اکنون اقتصاد نشانه هایی از رشد نشان می دهد. ماه گذشته بانک مرکزی اعلام کرد که برای چهارمین بار نرخ بهره بدون تغییر باقی می ماند و انتظارات برای بالا رفتن نرخ بهره کاهش یافته است. بانک مرکزی همچنین پیش بینی اش را در مورد رشد اقتصادی در سال
۲۰۱۹ کاهش داده است. در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ اقتصاد رشد خوبی داشته است.

بانک مرکزی گفت که رشد اقتصادی از ربع دوم امسال از سر گرفته شده است، صنعت نفت شروع به بهبود گذاشته است، بازار املاک کشور ثبات یافته است و استخدام در سطح کشور رشد داشته است. اطلاعات اخیر همچنین نشان می دهد که مصارف مصرف کنند گان، صادرات و سرمایه گذاری های شغلی افزایش داشته است.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، بانک مرکزی همچنین گفت که اقتصاد هنوز با خطرات تجاری بزرگتری روبروست که اساساً دلیلش بالا گرفتن تنش های بین المللی است و تأثیرش آن بوده است که چین واردات محصولات کانادایی را محدود کرده است.

بانک مرکزی اعلام کرد که همچنان بر مشکلات بدهی های خانوار، قیمت نفت و تهدید ناشی از تشدید اخیر عدم اطمینان تجاری جهانی تمرکز خواهد کرد. کارشناسان اقتصادی هم اکنون انتظار دارند که نرخ بهره حداقل تا پایان امسال تغییر نکند.
تورنتوپرشنز

بیشترین بازدید اخبار امروز