بانک کانادا اعلام کرد نرخ بهره ۱/۷۵ درصد خواهد ماند اما کاهش نرخ بهره غیر ممکن است

Submitted on چ., 01/09/2019 - 22:10

بانک کانادا ساعت ۱۰ صبح امروز اعلام کرد که شاخص نرخ بهره ۱/۷۵ درصد خواهد ماند. بانک مرکزی همچنین اشاره کرد که سرعت رشد نرخ بهره در آینده کاهش خواهد یافت تا منعکس کننده تاثیر رکود اقتصادی در قیمت های نفت باشد. آخرین اظهارنظر همچنین بیان می کند که نرخ بهره کاهش نخواهد یافت.

آخرین گزارش ها حاکی از آن است که نرخ بهره کاهش نخواهد یافت بلکه ثابت خواهد ماند. پیش از این، بازار انتظار داشت که بانک مرکزی برای این ماه نرخ بهره را افزایش ندهد. شاخص نرخ بهره ی بانک مرکزی همچنین نرخ بهره ی بانک های دیگر را نیز رقم می زند که بر میزان حساب پس انداز مشتری، نرخ وام، وام های کردیت و نرخ وام مورتگیج شناور تأثیر می گذارد.

بانک مرکزی از سال ۲۰۱۷ پنج بار نرخ بهره را بالا برد که آخرین افزایش آن در ماه اکتبر گذشته بود. دلیل افزایش نرخ بهره تورم بالا و بازار کار،بازار خوبی بود. همزمان قیمت نفت در آمریکا هر بشکه ۶۵ دلار بود و همچنین سرمایه گذاری مشاغل رشد خوبی داشت.امسال رشد اقتصادی ۲/۱ درصد خواهد بود.

ماه گذشته بانک مرکزی اعلام کرد رشد نرخ بهره ممکن است در آینده سریع باشد.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، اما هم اکنون وضعیت تغییر کرده است. نشانه هایی از رکود اقتصادی مشاهده می شود و حتی گمانه زنی هایی وجود دارد که بانک مرکزی ممکن است نرخ بهره را کاهش دهد.

آمار منتشره توسط اداره ی آمار کانادا در روز سه شنبه مبنی بر آن است که کسری تجاری کانادا در ماه نوامبر سال گذشته به 2.1 میلیارد دلار افزایش یافت، که عمدتا به دلیل کاهش قیمت نفت بود.

Derek Holt کارشناس اقتصادی اسکوشیابانک ، به این نکته اشاره کرد که بن بست اقتصادی آمریکا بر آمار تجاری ماه دسامبر تأثیر گذاشت و همچنان کاهش صدور نفت در آلبرتا باعث کاهش صادرات انرژی در ماه ژآنویه شد که برای تجارت بین المللی نشانه ی خوبی نیست.

‌بانک مرکزی اعلام کرد که نرخ بهره را بالا نمی برد ولی نرخ بهره را کاهش هم نمی دهد
بانک مرکزی روز چهارشنبه اعلام کرد : «کمیته ی مدیریت بر این اعتقاد است که سیاست نرخ بهره را به مرور زمان بالا ببرد» بانک مرکزی در هنگام توضیح گام بعدی برای نرخ صعود بهره از عبارت«زمان» استفاده نکرد.

Avery Shenfeld,کارشناس اقتصادی بانک امپریال اظهار داشت : بیانیه ی بانک مرکزی حاکی از افزایش نرخ بهره در آینده دارد ولی زمان افزایش را بیان نکرد. شنفلد می گوید با شروع آوریل بانک مرکزی نرخ بهره را بالا می برد.

Robert Dent کارشناس اقتصادی بانک Nomura Securities همچنان انتظار دارد که نرخ بهره در ماه آوریل امسال ۲ درصد افزایش یابد و افزایش دیگر بهره در انتهای سال باشد.وی اعتقاد دارد وضعیت استخدامی کانادا بسیار خوب می باشد و این وضعیت زمینه را برای بانک کانادا آماده می کند تا نرخ بهره را افزایش دهد.

بانک مرکزی روز چهارشنبه رشد اقتصادی کوتاه مدت را پایین پیش بینی کرد .بانک مرکزی اعلام کرد امسال رشد اقصادی ۱/۷ درصد بوده است اما این کاهش اقتصادی ممکن است موقت باشد و انتظار می رود رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۰ بالقوه رشد بیشتری داشته باشد. بانک مرکزی با نگاهی به آینده،‌صادرات و سرمایه گذاری های غیر نفتی قویا رو به رشد است که توسط تقاضای خارج از کشور حمایت می شود. از جمله توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی ، نرخ پایین ارزش دلار کانادا و سیاست مالیاتی دولت فدرال برای سرمایه گذاری از جمله ی این موارد می باشد.

چهارشنبه صبح ارزش دلار کانادا تقریبا بعد از ۵ هفته بالاترین ارزش خود را داشت. یک دلار کانادایی معادل ۷۵/۵۴ سنت آمریکا شد. بعد از اینکه بانک کانادا نرخ بهره را اعلام کرد، یک دلار کانادایی تا ۷۵/۷۳ سنت بالا رفت.

افزایش نرخ دلار کانادایی به طور اساسی وابسته به نفت است. قیمت نفت خام آمریکا در آینده تا ۲/۹ درصد در معاملات صبح روز چهارشنبه بالا رفت و به هر بشکه ۵۱/۲۴ دلار رسید.

همزمان آمار نشان می دهد که وضعیت معاملات خانه در ماه دسامبر بالاتر از حد انتظار بود. با توجه به اطلاعات شرکت مورتگیج و مستغلات کانادا که در ماه دسامبر به طور فصلی منتشر می شود، نرخ سالانه ی خانه های جدید با ۲۱۳۴۱۹ آغاز شد که از رقم پیش بینی شده ی ۲۰۱۵۰۰۰ بالاتر بود.
تورنتو پرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز