بازار مسکن کانادا در میان بازارهای پرریسک مسکن جهان قرار گرفت

Submitted on پ., 09/27/2018 - 19:11

بازار مسکن کانادا در میان بازارهای پرریسک مسکن جهان قرار گرفت
طبق موسسه Oxford Economics، افزایش سریع قیمت مسکن و بالا بودن میزان بدهی کانادا را در میان کشورهایی با بازار مسکن با قیمت بالا در جهان قرار داده است، قیمت هایی که 173 درصد بیشتر از سطح میانگین قیمت هستند.

"As safe as houses" یکی از اصطلاحات رایج این روزها میباشد، که بیانگر دیدگاه گسترده مردم در جامعه کنونی است که فقط خرید خانه امن ترین راه سرمایه گذاری است، درحالی که این راهی تضمین شده نیست.

این موسسه در گزارش جدیدی درباره بازارهای پرریسک مسکن جهان از چهار کشور به عنوان بازارهای خطرناک نام برد که در این بین بازار مسکن کانادا در رتبه سوم قرار می گیرد.

این مطالعه سوئد، استرالیا، کانادا و هنگ کنگ را به عنوان کشورهایی که بازار مسکن در آنجا به شدت در معرض خطر است قرار می دهد.

این چهار کشور بخاطر رشد میزان وام مسکن شناور و عدم کنترل بازار در محدوده خطر قرار گرفته اند.

آدام اسلاتر، اقتصاددان ارشد در این گزارش نوشت: "در همه این چهار کشور قیمت مسکن سرسام آوراست، و سطح بدهی ها نیز بالا رفته است، که این تهدیدی برای اقتصادشان به شمار میرود."

این مطالعه ارزیابی مسکن در کشورهای OECD را بین سالهای 1970 تا 2013 مقایسه کرد و دریافت که زمانیکه قیمت ها بیش از 35 درصد بالاتر از میانگین بلند مدت آنها باشد، احتمال 75 درصدی دوجود دارد که ظرف پنج سال آینده روند آن منفی شود، بنابرین باید این انتظار را داشت که در پنج سال آینده قیمت مسکن در چهار کشور صدر جدول کاهش یابد ولی امکان کاهش ناگهانی قیمتها بسیار بعید به نظر میرسد.

این تحقیق واقعیت را نشان می دهد که امروزه بازار مسکن در کانادا، غیرقابل پیش بینی شده است: اگر افزایش قیمت باشد، ممکن است افت قیمت هم داشته باشد.

در دهه 90 در تورنتو هنگامی که قیمت ها کاهش یافت، میانگین کاهش 14 درصدی بود، اما در یک سوم موارد قیمت ها بیش از 20 درصد کاهش یافت. در واقع، آمار نشان می دهد که در نیم قرن گذشته، قیمت خانه ها در تورنتو دچار تورم شده و حدود یک سوم کاهش یافته است. ولی دوباره این تکرار نخواهد شد و همیشه بالا رفتن بی رویه قیمتها به سقوط چشمگیر آنها منجر نمی شود.

گذشت آن دوره ای که قیمت خانه ها پایین بود و یک جوان میتوانست در کانادا در تورنتو یا ونکوور خانه بخرد.

انتخاب شهرزاد رفعتی به عنوان نماینده کانادا در گروه کاری زنان G20
20 نماینده جنبش کار زنان بر توانمندسازی اقتصادی زنان تمرکز خواهند کرد.

جاستین تردو، نخست وزیر کانادا، شهرزاد رفعتی را به عنوان نماینده کانادا در گروه کاری "زنان رهبر" منصوب کرد، این نمایندگان منتخب توسط دولت های کشورهای G20 برای رهبری و ایجاد راه حل هایی برای تاثیر گذاری بر توانمندسازی اقتصادی زنان انتخاب شدند.

در اخرین نشست برگزار شده G20 در سال 2017 در هامبورگ، توانمندسازی زنان در کسب و کار و پیشبرد برابری جنسیتی موضوع اصلی مذاکرات بود.

اهداف گروه BWL عبارتند از جمع آوری زنان کارافرین از کشورهای G20، و بررسی راه هایی برای افزایش مشارکت زنان در اقتصاد و هچنین پیشنهادهایی برای اجلاس سال آینده در زمینه اجرای تعهدات جهانی در مورد توانمند سازی مالی زنان است.

ترودو بیان کرد "شهرزاد رفعتی انتخابی عالی برای نماینده گروه کار زنان G20 است. او یک رهبر اثبات شده با موفقیتی چشمگیر در زمینه رهبری و مدیریت است. من می دانم که او همان انرژی را که برای کار خود میگذارد برای پست جدیدش، برای مقابله با چالش موجود در زمینه برابری و ایجاد فرصت های بیشتری برای زنان در محیط کار، رهبری و موفقیت زنان، میگذارد."

رفعتی یک کمیته اجرایی متشکل از زنان مدیر در بخش خصوصی، دولتی و غیر انتفاعی در آمریکای شمالی ایجاد کرده است که در مورد مسائل خاص مربوط به پیشبرد رهبری زنان در کسب و کار از آنها مشاوره می گیرد.

رفعتی بیان کرد: "بسیار افتخار میکنم که نماینده کانادا در گروه کاری کارآفرینی زنان G20 هستم. برابری جنسیتی و توانمندسازی اقتصادی زنان برای موفقیت اقتصاد جهانی و صنایع در همه بخش ها ضروری است. در کانادا، ما راه زیادی را طی کرده ایم اما هنوز کارهای زیادی برای انجام وجود دارد تا زنان به حقوق برابر، اشتغال، خدمات اجتماعی و آموزش و پرورش، فرصت های مالی و اقتصادی دست یابند."

بر طبق آمار منتشر شده از اداره آمار کانادا در سال 2017، زنان نسبت به همتایان مرد خود که یک دلار دستمزد میگیرند فقط 87 سنت دریافت میکنند، که نشان می دهد کشور هنوز راه زیادی برای مقابله با برابری دارد. در زمینه استخدام هم مردان بیشتر از زنان استخدام میشوند، زنان بیشتر به طور نیمه وقت کار میکنند و بیشتر آنها در زمینه هایی مانند پرستاری، آموزش، مدیریت و خدمات که مشاغلی زنانه هستند کار می کنند.

شهرزاد رفعتی پایه گذار BroadbandTV در ونکوور در سال 2005 است و این شرکت به بزرگترین مالکیت ویدیو در جهان پس از گوگل و فیس بوک تبدیل شده است، رفعتی نمونه درخشان از یک رهبر است که همیشه برابری جنسیتی از اهداف او بوده است.

اجرای پیش از موعود قانون مرخصی والدین در ماه مارس
دولت فدرال که در آغاز، ژوئن 2019 را به عنوان تاریخ اجرای قانون جدید مرخصی والدین به هنگام تولد نوزاد تعیین کرده بود، اینک به خواست دولت لیبرال تاریخ اجرا را به ماه مارس، سه ماه زودتر از تاریخ موعود، تغییر داده، که 24 هزار والد از آن سود بردند.

Jean-Yves Duclos، وزیر توسعه اجتماعی، دلیل این تغییر زمانی را به روز رسانی سریع تر از انتظار سیستم های بیمه اشتغالی دانسته و اعلام داشت که تنها والدینی که فرزندانشان پس از 17 مارس متولد گردند، شامل این قانون خواهند بود.

چنانچه والدین قانون 12 ماهه سابق را انتخاب کنند، از پنج هفته مازاد و در صورت انتخاب قانون جدید 18 ماهه، از هشت هفته اضافی برخوردار خواهند گشت. البته لازم به ذکر است که این قانون تنها در صورتی قابل استفاده می باشد که والدین به نوبت از کودک مراقبت نمایند، در غیر این صورت واجد شرایط نمی باشند.

کبک همچنین برای پدرانی که فرزند دوم آن ها متولد گشته، مرخصی باحقوق ارائه می دهد که حدود 70 درصد درآمد آنان را تامین می کند.

لازم به ذکر است که قانون مرخصی برای مراقبین ثانویه مانند پدر بزرگ یا مادربزرگ و ... نیز اخیرا در مجلس به بحث و مذاکره گذاشته شده است.

اننخاب سفیر برای امور "زنان، آرامش و امنیت" در دستگاه دیپلماسی کانادا
وزارت خارجه کانادا با هدف پیشرفت برنامه های فمینیستی و مشارکت زنان در حفظ صلح و رفع مشکلات سطح بین الملل طی نشست دو روزه کانادا و اتحادیه اروپا مسئله انتصاب "سفیر زنان، آرامش و امنیت" را عنوان کرد.

کریستیا فریلند وزیر خارجه کانادا با تبعیت از جامعه مدنی داخلی و بین المللی متعهد به فمینیسیم اعلام کرد کانادا باید گامی جدید در این عرصه بردارد. وی افزود دولت کانادا با تخصیص بودجه 25 میلیون دلاری به افزایش مشارکت زنان در روند صلح به مبارزه با آسیب های جنسی برخاسته است.

موضوع برخورداری از سفیری برای زنان، صلح و امنیت سال 2000 در سطح بین الملل مطرح شد که در این میان کانادا نخستین کشوری بود با کمک رسانه ها و نهادهای مدنی اجرای این رویکرد را در پیش گرفت.

به عقیده حامیان این طرح با مهیا کردن شرایط حضور زنان فعال در مذاکرات احتمال رسیدن به توافقنامه های پایدار افزایش می یابد.

با در نظر گرفتن تحقیقاتی که از سوی سازمان بین المللی صلیب سرخ، بریگاد بین المللی صلح (Peace Brigades International) و نیروی صلح بدون خشونت (Nonviolent Peaceforece) انجام گردید، فعالان حقوق بشر کانادا ثمربخش بودن این طرح را تایید کردند.

از دیگر اهداف این سفارتخانه می توان به حمایت از برنامه های آموزشی و مشاوره با موضوعیت رفع مسائل خشونتی و اجرای سیاست های ملی و حفظ ارزش زنان و دختران اشاره کرد.

طبق اصطلاحات متعارف در سطح بین الملل سه نوع سفیر وجود دارد که عبارتند از سفیر مستقر در سفارتخانه خارج از کشور، سفیر دفتری در مقر سازمان ملل که نماینده کشور است و دیگری سفیر سفارتخانه در داخل کشور که این سفارتخانه مسئله "سفیری برای زنان، صلح و امنیت" را پوشش می دهد.

احتمال می رود مقر این سفارتخانه در شهر اتاوا باشد و سفیر مربوطه باید صلاحیت سه شرط ورود به عرصه سیاست های کانادا، نمایندگی کانادا در نشست های بین المللی و سفر به کشورهای دیگر به منظور مشارکت در مذاکرات مرتبط با ماموریت خود را داشته باشد.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز