بازار مسکن در تورنتو به بازار فروشنده ها تبدیل شد و قیمت خانه ۳/۶٪ افزایش یافت

Submitted on جمعه, 06/07/2019 - 17:21

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، انجمن مشاوران املاک تورنتو در جدیدترین گزارش آماری خود به این نکته اشاره کرد که در ماه می امسال به شدت افزایش یافت و تعداد خانه های جدید لیست شده به طور قابل توجهی افزایش یافت در نتیجه در بازار مشاور املاک در اکثر مناطق بازار به بازار فروشنده تبدیل شده است.

با توجه به آژانس خبری کانادایی در ماه می ۹۹۸۹ باب خانه در ماه می فروخته شد که افزایشی ۱۸/۹٪ نسبت به همین زمان در سال گذشته داشته است. فروش خانه در ماه می در سال گذشته نسبت به ۱۵ سال پیش در ماه می بیشترین کاهش را داشته است.

تعداد خانه های لیست شده در ماه می فقط ۰/۸٪ افزایش داشت و به ۱۹۳۸۶ رسید.

بازار املاک سخت تر و خریداران باید پول بیشتری برای خرید خانه اختصاص دهند و قیمت خانه در مقایسه با همین زمان در سال گذشته ۳/۶٪ افزایش داشته است. از سوی دیگر قیمت خانه در ماه آپریل امسال تا ۱/۹٪ نسبت به سال گذشته بالا رفت و قیمت خانه در ماه مارچ نسبت به سال گذشته تنها ۰/۵٪ افزایش داشت.

Garry Bhaura رئیس انجمن مشاوران املاک تورنتو گفت که بازار املاک در آغاز امسال از رکود درآمد و کم کم ارتقاء یافت اما در حال حاضر میزان فروش کمتر از متوسط تاریخی است.

این رئیس انجمن پیش بینی کرده که در آینده رشد قیمت خانه درصد تک رقمی خواهد بود اما اگر تعداد خانه های لیست شده از افزایش فروش عقب بماند، ممکن است به افزایش قیمت خانه بینجامد.

بنا بر گزارش انجمن مشاوران املاک، بسیاری از مردم که علاقه مند به فروش خانه هستند خانه های خود را لیست نمی کنند زیرا که در بازار مسکن انتخابی نیست که بتواند نیازهای مردم را برآورده کند.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز