بازار مسکن تورنتو، دهمین بازار گران جهان!

Submitted on Mon, 01/28/2019 - 19:18

یکی از سر تیترهایی که تورنتو را از دیگر شهرها متمایز می کند موضوع بازار مسکن آن است.

Demographia گزارش سالانه خود را مبنی بر ‘Housing Affordability Survey’ و رتبه 10 تورنتو در میان 293 شهر جهان از لحاظ گرانی منتشر کرده است. این در حالی است که در سال گذشته تورنتو در جایگاه 21 قرار گرفته بود.

این گزارش نسبت میانگین قیمت مسکن به میانگین درآمد خانوار را در 92 بازار عمده مسکن شهری که شامل استرالیا، کانادا، هنگ کنگ، ایرلند، ژاپن، نیوزیلند، سنگاپور، انگلستان و ایالات متحده است را ارائه می کند.

در این گزارش تورنتو و ونکوور دو شهر کانادا می باشند که جزء شش بازار مسکن "بسیار گران قیمت" جهان به شمار می روند.

Demographia International Housing Affordability Survey

علت این که وضعیت مسکن تورنتو بسیار گران است به دو برابر شدن قیمت متوسط مسکن نسبت به درآمد خانوار مربوط می شود. همچنین UBS Global Real Estate Bubble Index در سال 2018 نیز تورنتو را سومین شهر دارای "ریسک حباب" مسکن در جهان معرفی کرد.

با توجه به ارزیابی منابع (Third Quarter Canada Mortgage and Housing Corporation (CMHC در سال 2018، "بازار مسکن برای ونکوور، ویکتوریا، تورنتو و همیلتون نیز به سبب رشد قابل توجه قیمت ها وضعیت رو به بحرانی به خود گرفته است. مهمترین نکته مشروح این است که قیمت های نجومی مسکن در ونکوور، ویکتوریا و تورنتو فراتر از سطوح اقتصادی و جمعیتی می باشد.

با توجه به این گزارش، بازار مسکن با قیمت های نجومی، شهرهای توسعه یافته تورنتو (Greater Golden Horseshoe) مناطق همیلتون، گوئلف (Guelph)، کیتچنر واترلو (Kitchener-Waterloo)، پیتربورو (Peterborough)، کمبریج (Cambridge)، اوشاوا (Oshawa)، بری (Barrie)، سنت کاتارینز-نیاگارا (St. Catharines-Niagara) و برنتفورد (Brantford) را شامل می شود.

همچنین Moncton، NB، Cape Breton، NS، Fort، McMurray و AB دیگر شهرهای گران قیمت کانادا در حوزه مسکن محسوب می شوند.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز