بازار خرید خانه خوب نیست. بعضی از مشاوران املاک هر بار ۵۰۰۰ دلار بابت "اوپن هاوس" می پردازند

Submitted on جمعه, 01/11/2019 - 19:12

بازار خرید و فروش خانه در جی تی ای مانند قبل نیست و روزهای مشاوران املاک مانند قبل خوب نیست. چیزی که برای مشاوران املاک مشکل ساز شده است این است که بعد از اینکه بازار خرید و فروش رکود کرد، دیگر کسی به "علامت خانه برای فروش " توجه نمی کند وقتی اوپن هاوس را برای خانه ای اعلام می کنند کسی برای بازدید نمی آید

روز سه شنبه در مقاله ای که توسط مشاور املاک Linda Nguyen منتشر شد، نوشته شد که با اعلام "اوپن هاوس" تنها می شود فهمید که بازار خرید و فروش خانه در طی این سال ها چقدر تغییر کرده است. چند سال پیش مشاوران املاک درباره ی "اوپن هاوس" نگرانی نداشتند، در روزنامه تبلیغ می کردند و یا تابلوی شرکت خود را تبلیغ می کردند. چیزی که مشاوران املاک انجام می دادند این بود که روزهای شنبه و یکشنبه به ملک مورد معامله بروند که ملک را به مشتری معرفی کنند و به سؤالات مشتریان پاسخ گویند.

برای بسیاری از خریداران بالقوه یا اهالی ساکن منطقه "اوپن هاوس" به معنای روزی برای فعالیت های اجتماعی است. برای مثال همسایگانی که در همسایگی خانه ی مورد فروش قرار دارند بسیار علاقه مندند که فقط در مهمانی شرکت کنند و به درون خانه می روند تا با خانه ی خودشان مقایسه کنند و می خواهند قیمت محدوده ی محل زندگی خود را بدانند ولی خریدار خانه نیستند.

هم اکنون وضعیت متفاوت است. تقریبا تمام مشاوران املاک باید درباره ی "اوپن هاوس" فکر کنند. بعضی از مشاوران املاک چای، قهوه یا بیسگوییت و یا حتی غذای آماده مجانی ارائه می دهند. بعضی از مشاوران املاک برای بچه ها کتاب های نقاشی دارند و حتی آنها که دست و دلباز ترند آی پد به مشتریان می دهند. Nguyen در مقاله اش توضیح داد ه "اوپن هاوس" سخت شده است و

Nguyen می گوید: مشاوران املاک با یکدیگر رقابت می کنند و هر کدام ترفندی می زنند که این رویداد را زنده نگه دارند.

به گزارش تورنتوپرشنز، برای مثال تابستان گذشته یکشنبه بعد از ظهر در برلینگتون در غرب تورنتو، "اوپن هاوس" با فستیوال موسیقی همراه بود که ۲۰۰ نفر را به خود جذب کرد که شامل افراد فامیل و خانم ها بودند. غذا مجانی بود و با موسیقی و آواز و بازی همراه بود. مشاور املاک این رویداد را طوری ترتیب داده بود که تبلیغ "اوپن هاوس" را صورت دهد و کودکان و سگ ها نیز ورودشان بلامانع بود.

این "اوپن هاوس" توسط مشاور املاک به نام Ash Alles از Mi City برگزار شد.وی به آژانس خبری کانادا گفت ما از حس ابتکار خود استفاده می کنیم تا "اوپن هاوس" را متفاوت از شیوه ی سنتی و فوق العاده برگزار کنیم.

وی گفت یک کانتینر غذا نیز اجاره کرده اند. سال گذشته ۵ "اوپن هاوس" برگزار کردند که این رویداد ها با شراب، پنیر، کیک مکزیکی ، بیسگوییت، موزیک و رقص همراه بود.

وی می گوید این طریق "اوپن هاوس" هزینه ی بالایی به همراه دارد ولی بیش از۵۰۰۰ دلار هزینه نمی شود. بیشتر مواقع هزینه ی این رویداد ها بیش از ۲۵۰ دلار است. وی گفت بسیاری از کسانی
که در این رویدادها حضور می یابند خریدار خانه نیستند و تعداد کمی از آنها خریدار واقعی هستند ولی وی همچنان اعتقاد دارد که شیوه ی بازاریابی همین است و جز این نیست حتی اگر هزینه ی
بیشتری را شامل شود.

اگرچه این بدان معنا نیست که تمام مشاوران املاک به این شیوه علاقه مندند. برای مثال Brett Starke که مشاور املاک می باشد و در داون تاون تورنتو در غرب کاندو می فروشد این شیوه ی بازاریابی را رد می کند و از این شیوه خشمگین می باشد.

استارک می گوید وظیفه ی مشاور املاک ارائه ی اطلاعات برای خریدار و فروشنده در زمینه ی ملک مورد نظر است و وظیفه اش برگزاری کنسرت و جلب نظر افرادی که در پیاده رو قدم می زنند نیست.

این مشاور املاک گفت، حقیقت اینست که "اوپن هاوس" وقتی موفق است که افرادی که خواهان خرید هستند جلب کند. اگر بتوان ۶ تا ۱۰ نفر خریدار واقعی را جلب کرد، همان کافی است. وی همچنین گفت مشاوران املاکی که به این شیوه برای جلب مشتری روی می آورند در اصل به مشتری صدمه می زنند.در حقیقت صرف پول برای کانتینر غذا و شراب به اندازه ی یافتن خریدار واقعی و یافتن اینکه کدام گروه خریدار واقعی ملک هستند، عملی نمی باشد.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز