این تصاویر بیانگر وضعیت واقعی بازار مسکن در کانادا هستند

Submitted on Mon, 01/21/2019 - 20:25

برای بازار مسکن کانادا، اقتصاددانان در این صنعت نظریات خود را دارند و ایده ها و نظریات مختلف در همه جا وجود دارد. در بسیاری از موارد مردم از این ایده ها آگاه نیستند. تصاویر زیر چکیده و توصیف خلاصه ی وضعیت واقعی بازار کنونی مسکن کانادا را نشان می دهد.

نسبت قیمت خانه به نسبت درآمد در ۴۰ سال گذشته به بالاترین رقم خود رسیده است
تصویر زیر از مجله ی انگلیسی اکونومیست گرفته شده است که دو وضعیت را نشان می دهد: وضعیت اول بیانگر متوسط قیمت خانه به نسبت درآمد سالانه در کانادا در حال حاضر می باشد که در ۴۰ سال اخیر به بالاترین وضعیت خود رسیده است؛ تصویر دیگر قیاسی با ایالات متحده است، این نسبت در کانادا از ایالات متحده بیشتر است که نشان می دهد در کانادا خرید خانه سخت تر از آمریکاست.

این تصویر نشان می دهد که قیمت خانه در کانادا و ایالات متحده در طی ده سال افزایش داشته است، اما قیمت ها در کانادا بیش از آمریکا افزایش داشته است. افزایش قیمت در کانادا ۵۶ درصد بوده است درحالیکه در آمریکا در طی ده سال فقط ۶ سال آن افزایش قیمت داشته است اما این افزایش قیمت به اندازه ی کانادا نبوده است. افزایش قیمت در آمریکا ۲۴ درصد بوده است.

در سال ۲۰۰۱۸ متوسط قیمت خانه ۳۰۴۶۶۳ دلار بوده است و در سال ۲۰۱۸ به ۴۷۵۵۹۱ رسید. این بدان معناست که کانادایی ها امسال برای خرید خانه نسبت به ده سال پیش باید ۱۷۰ هزار دلار بیشتر بپردازند. در سال ۲۰۰۷ متوسط قیمت خانه در آمریکا ۲۴۵۲۰۰ دلار بوده است و در سال ۲۰۱۸ قیمت متوسط خانه به ۳۰۳۲۰۰ دلار رسید. این یعنی آمریکایی ها سال گذشته نسبت به ده سال قبل برای خرید خانه ۵۸۰۰۰ دلار باید بیشتر بپردازند.

ساخت کاندو به بالاترین رقم خود در تاریخ مستغلات رسیده است
تصاویر زیر نشان می دهد که ساخت کاندو در کانادا به بالاترین رقم خود رسیده است درحالیکه همزمان ساخت خانه های مستقل به شدت تنزل داشته است.

کارشناسان اقتصادی تعبیرهای مختلفی از این تصویر دارند. بعضی ها می گویند علت افزایش ساخت کاندو، جمعیت بوده است. دیگران می گویند بعد از تست مورتگیج فدرال بسیاری از مردم نمی توانند خانه ی مستقل بخرند و مجبورند کاندو را که برایشان مقدورتر است، انتخاب کنند. بدون در نظر اینکه علت چیست، ساخت کاندو هنوز در کانادا بخصوص در کلانشهر ها بالاست .

کاندو خانه ی دلخواه قشر جوان کانادایی نیست
با وجود این، نظر سنجی ها نشان می دهد که قشر جوان به دنبال مرکز شهر و آپارتمان های گرانقیمت نیستند و هنوز خواهان خانه های بزرگ و فضای بازتر هستند. نظرسنجی در چهار شهر اصلی کانادا که توسط Sotheby's International Realty Canada انجام شد نشان می دهد که اکثر جوانان در این شهر ها خواهان خرید خانه هستند و تعداد کمی از آنها به خرید کاندو علاقه نشان می دهند.

نظرسنجی در تورنتو، مونترال و کلگری نشان می دهد تا جایی که شرایط اجازه دهد،‌۸۳ درصد جوانان به همراه خانواده هایشان هنوز تمایل به خرید خانه ی مستقل دارند و به انواع دیگر خانه علاقه مند نیستند. ۵ درصد از پاسخ دهندگان ناباورانه دوست داشتند که کاندو بخرند.

می خواهید خانه ی مستقل بخرید؟ درآمد سالیانه ی شما تعیین کننده است
بنا به گزارش تورنتوپرشنز، خانه های مستقل تنها مطلوب کانادایی ها نیست بلکه شاخص بازار معاملات ملکی نیز به خانه های مستقل علاقه مند است. در شهرهای مختلف بانک ها و مؤسسات اقتصادی برای ارائه ی مورتگیج متفاوت عمل می کنند. برای دریافت مورتگیج باید بین صد هزار تا دویست هزاردلار درآمد سالانه داشته باشید
.
ونکوور بالاترین قیمت خانه را دارد و همچنین گرانقیمت ترین خانه ها را داراست. بنابراین یک خانواده ی متوسط ۲۳۸۳۱۳ دلار در سال باید درآمد داشته باشد که بتواند از بانک مورتگیج بگیرد.. تورنتو در لیست، شماره ی دوم می باشد که درآمد سالانه باید ۱۵۹۲۸۹ دلار برای خانواده باشد تا بتواند خانه بخرد. شهر سوم واقع در لیست شهر ویکتوریا می باشد که درآمد سالیانه باید ۱۴۹۹۲۹ دلار باشد. شهر چهارم همیلتون واقع در اونتاریوست که به درآمد سالانه ی ۱۰۴۷۷۵ دلار برای خرید خانه نیاز دارد. به عبارت دیگر اگر خانواده ها در این چهار شهر بخواهند خانه ی مستقل بخرند درآمد سالانه باید
بالای ۱۰۰ هزار دلار باشد.

نرخ وام های مورتگیج به پایین ترین سطح خود رسیده است
با توجه به گزارش هافپست کانادا، این تصاویر که توسط بانک کانادا تهیه شده است، نشان می دهد که در سال های گذشته رشد بدهی صاحبخانه های کانادایی به ۳.۵ درصد تنزل کرده است که در طی ۳۵ سال گذشته پایین ترین نرخ بدهی بوده است.(به علت استرس تست)

همزمان با توجه به تست سخت مورتگیج که دولت فدرال اعمال کرد، نسبت رشد مورتگیج کانادایی ها در سال ۲۰۱۸ به شدت پایین آمده است و از سال ۱۹۹۰ به ضعیف ترین سطح خود رسیده است.

تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز