انجمن کارشناسان با بدبینی نرخ بهره پایین را پیش بینی می کند

Submitted on پ., 01/03/2019 - 20:03

درآغازین روزهای سال 2019، شرکت سرمایه گذاری Econom Economics پیش بینی قبلی خود را در مورد بدبینی اقتصادی ادامه داد و معتقد است که بانک کانادا نرخ های بهره را در سال جدید کاهش می دهد.

این نظریه بر خلاف آنچه اکثر سازمان ها پیش بینی می کنند، می باشد ولی آنها برای نظریه ی خود دلایل خاص خود را دارند:«همانطور که می بینیم نرخ بهره از آنچه انتظار داشته ایم
بالاتر رفته است.اگر بانک مرکزی بگوید لازم است که نرخ بهره امسال بالاتر برود هیچکس از این موضوع متعجب نمی شود».

«اما حقیقت اینست که توسعه ی اقتصادی ما بدتر از انتظارات بانک مرکزی است.ما پیش بینی می کنیم که بانک مرکزی بالاخره نرخ بهره را تا پایان سال کاهش دهد».

بنا به گزارش تورنتوپرشنز،‌از جولای سال ۲۰۱۷ بانک مرکزی نرخ بهره را کم کم بالا برد. قبل از جولای، بانک مرکزی نرخ بهره را در طی سال با توجه به وضعیت ضعیف اقتصادی پایین نگه داشت. آخرین افزایش نرخ بهره در اکتبر ۲۰۱۸ اتفاق افتاد که در حال حاضر همان ۱/۷۵ درصد می باشد.

اقتصاددانان ارشد به این نکته اشاره می کنند که قیمت نفت در ماه های اخیر۴۰ درصد افت داشته است که بدین معناست که بانک مرکزی به طور جدی تأثیر افت قیمت نفت را بر اقتصاد تخمین نزده است. همزمان قدرت خرید مردم کاهش یافته است و بازار معاملات ملکی در سطح کشور بازار سردی است و همه ی اینها اقتصاددانان ارشد را بر این داشته است که بگویند بانک مرکزی نرخ بهره را تا پایان سال پایین خواهد آورد.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز