امکان افزایش 10 هزار دلاری قیمت کاندو به دلیل افزایش تعرفه‌های فولاد

Submitted on ی., 10/14/2018 - 16:07

یک کارشناس معتقد است قیمت کاندو در شهرهای بزرگ کانادا به دنبال افزایش تعرفه‌های خارجی فولاد گران‌ می‌شود.

به نقل از سی تی وی، به گفته ریچارد لیال (Richard Lyall) رئیس بخش ساخت و ساز مسکن انتاریو، در این رابطه معتقد است: کانادا در حال حاضر با مشکل عرضه فولاد داخلی مواجه است و دولت فدرال تصمیم دارد با افزایش 25درصدی مالیات برای فولادهای وارداتی تمایل به این بخش را کاهش دهد.

وی که در برنامه باز قدرت (Power Play) صحبت می‌کرد در رابطه با تصمیمات دولت فدرال برای تعرفه فولادهای وارداتی افزود: من معتقدم این کار موجب بحران ده و حتی هزاران شغل را در معرض خطر نابودی قرار می‌دهد.

ریچارد لیال (Richard Lyall) فولاد یک از مصالح کلیدی در ساخت کاندو و برج‌های جدید است.

در شهرهای غربی کانادا مانند ونکوور، قیمت این محصول و گرانی آن 4 برابر سایر شهرها است.

چراکه هزینه‌ای بابت حمل فولادهای وارداتی کره یا چین از بندر تا این شهرها نیز به آن اضافه می‌شود.
وی ادامه داد: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود با افزایش تعرفه فولادهای وارداتی از سوی دولت مرکزی قیمت کاندو نیز در معرض افزایش قرار بگیرد.

رئیس بخش ساخت و ساز مسکن انتاریو، تصریح کرد: بر همین اساس احتمالا قیمت یک واحد کاندو در این شرایط تا 10 هزار دلار می‌تواند افزایش یابد و هزینه ساخت و ساز نیز در مقایسه با پارسال تا 14 درصد افزایش می‌یابد.

این فعال اقتصادی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم اظهار کرد: ما الان مشکل مالی (توان مال) داریم… و دستمزدها و درآمدهای مردم که به این نرخ‌ها نمی‌رسد.

وزارت دارایی کانادا (Finance Departmen) اما در این رابطه گفت: تعرفه فولاد صنایع فولاد کانادا را حفظ کرده و مانع از ورود بی‌رویه فولاد به کشور می‌شود.

نماینده بیل مورنو(Bill Morneau)وزیر امور دارایی کانادا، هم مالیات‌ها را تاحدودی منطقی خواند.

بر اساس این گزارش کانادا در حال حاضر حدود 16.6 میلیارد دلار بر کالاهای آمریکایی تعرفه قرار داده است و این اقدام در مقابله با تعرفه‌های آمریکا برای فولاد و آلومینیوم کانادایی بوده است.

تعرفه‌های جدید فولاد 25 اکتبر مشخص می‌شود.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز