امنیت گردشگری در ایران همانند استرالیاست

Submitted on جمعه, 11/23/2018 - 18:10

رسانه استرالیایی:
امنیت گردشگری در ایران همانند استرالیاست
یک رسانه استرالیایی با انتشار گزارشی در مورد وضع گردشگری ایران، نوشت: هنگامی که صحبت از امنیت سفر به میان می آید، ایران به اندازه استرالیا امن است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، شبکه ۹ تلویزیون استرالیا در این زمینه افزود: دو مؤسسه بین‌المللی «کنترل ریسکس» و «اینترنشنال SOS» در ارزیابی خود برای سال ۲۰۱۹، ایران را جزو امن‌ترین کشورهای جهان برای گردشگران معرفی کردند.

این رسانه استرالیایی در گزارش خود تأکید کرده است: امنیت ایران طبق گزارش این نهادهای بین المللی همسطح استرالیا، آمریکا، کانادا، چین و کشورهای اروپایی ارزیابی شده است.

نگارنده این گزارش آورده است: شاخص های امنیت در مورد گردشگران مانند میزان پایین خشونت های نژادی، فرقه ای یا سیاسی یا ناآرامی های مدنی غیر معمول در این بررسی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: گردشگران هنگام سفر، امنیت دیگر کشورها را از نظر اجتماعی و سیاسی و یا احتمال بروز آشوب ها در نظر می گیرند و امنیت ایران از این نظر مانند استرالیا و آمریکا برآورد شده است.

این رسانه گزارش داد: تهدیدات تروریستی نیز از دیگر معیارهای گردشگران برای سفر به یک کشور است که ایران در این شاخص نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
بنا به این گزارش، ایران در منطقه خاورمیانه واقع است اما تنها تعداد کمی از دیگر کشورهای خاورمیانه مانند کویت و قطر در سطح خطرهای امنیتی «پایین» ارزیابی شده اند و این درحالی است که کشورهای دیگر مانند عربستان با امنیت متوسط و برخی دیگر مانند پاکستان، عراق، افغانستان و بسیاری از کشورهای آفریقایی در رده کشورهای کاملاً «خطرناک» برای گردشگران معرفی شده اند.

این رسانه استرالیایی افزود: علاوه بر امنیت، ارائه خدمات امنیتی و اورژانسی مؤثر و بهره گیری از زیرساخت ها مانند حمل ونقل سریع و آسان و امن برای گردشگران نیز از عوامل دیگر انتخاب یک کشور برای سفر محسوب می شود.

شبکه تلویزیونی ۹ استرالیا گزارش داد: این در حالی است که ایران در طول سالهای ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۸ درگیر جنگ عراق علیه این کشور بود.
ایران به عنوان کشوری چهار فصل با انبوه جاذبه های طبیعی و تاریخی، همواره مورد توجه گردشگران خارجی بوده است.

ظریف: ما ۷ هزار ساله‌ایم ؛ زیر بار زور نمی‌روم و پای استقلال ایران می‌ایستیم
ظریف با بیان اینکه ایران نه ۴۰ سال بلکه ۷ هزار سال است که دوام آرده گفت، زیر بار زور نمی‌ریم و حتما پای استقلال ایران می‌ایستیم


ظريف
به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در نشست گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای در رم گفت: ایران نه ۴۰ سال که هفت هزار سال دوام آورده و می‌آورد. تاریخ امپراطوری ایران و ایتالیا از عمر برخی کشورهای مدعی بیشتر است و برای همین است که زیر بار زور نمی‌رویم چون می‌دانیم هیچ قدرتی دائمی نیست.

وی با طرح این سوال که چرا ایران باید سیاست‌هایش را در منطقه عوض کند؟ اظهار داشت: آیا ما از صدام حمایت کردیم؟ آیا ما از داعش و طالبان و جبهه النصره حمایت کردیم؟ آیا ما ۱۱ سپتامبر را خلق کردیم؟ آیا ما قطر را محاصره کردیم؟ آیا ما داریم مردم یمن را بمباران می‌کنیم؟ آیا ما نخست‌وزیر کشور دیگری را در خاک خود زندانی کردیم؟ ما اشتباه کردیم یا دیگران؟ این، آنها هستند که باید سیاست‌ها و رفتارهای منطقه‌ای خود را تغییر دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه ما همراه سایر کشورها با آمریکا مذاکره کردیم و به نتیجه خوبی رسیدیم، ‌ تصریح کرد: الان اروپا و بقیه باید ب
رای زحمات خود و امنیت جهانی سرمایه‌گذاری و هزینه کنند. نمی‌شود بدون اینکه خیس شد، شنا کرد.

وی با بیان اینکه همه من را اهل تعامل و گفت‌وگو می‌شناسند اما اگر پای انتخاب استقلال ایران و تعامل در میان باشد حتما برای استقلال ایران می‌ایستم، خاطرنشان کرد: دیپلماسی یک بازی نیست و ما همیشه برای امر جدی آماده‌ایم.

دوم آذر ماه؛ گزارش نماز جمعه تهران
احمد خاتمی: کسی حرف‌ ترامپ را نمی‌خواند | امیدواریم زودتر از وعده رهبری شاهد نابودی اسرائیل باشیم
خطیب جمعه تهران با بیان اینکه در دنیا کسی حرف ترامپ را نمی‌خواند گفت: او در عرصه نرم‌افزاری هر روز عقب‌تر می‌ماند و نظامیانش افسرده شده‌اند.


نماز جمعه

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید احمد خاتمی طی سخنانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه «در روز قیامت کوه‌ها حرکت می‌کنند و دیگر ریشتری در کار نیست»، گفت: در آن روز کودکان هم از سختی شرایط پیر می‌شوند، پس بکوشیم که عملکردمان به گونه‌ای باشد که در آن روز نجات یابیم.

وی با اشاره به آغاز هفته وحدت، تاکید کرد: هفته وحدت یعنی همه مسلمانان همچون انگشتان یک دست، مشتی شوند و بر دهان آمریکا بکوبند. همان گونه که در عرصه شیعه و سنی دم از وحدت می زنیم در عرصه داخلی هم نیاز فراوان به وحدت داریم، آن هم وحدت تحت نام ولایت و البته که وحدت با برخورد استدلالی و خوش گمانی نسبت به یکدیگر شکل می گیرد، نه با بدگمانی.

خاتمی با اشاره به آغاز هفته بسیج نیز اظهار کرد: در عراق فرهنگ بسیج جواب داد و موصل را از شر جنایتکاران داعشی خلاص کرد و مقاومت در لبنان، رژیم صهیونیستی را به زانو درآورد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه «سه عنصر اصلی جمهوری اسلامی، اسلامیت، جمهوریت و ولایت فقیه است»، گفت: اگر کسی از اینها عبور کند، از نظام عبور کرده است. مراقب باشید که انحراف ذره ذره شکل می‌گیرد نه یک باره. یکی از افراد در روزنامه‌ای که از دولت تغذیه می‌کند می‌نویسد که چون این مشروبات الکلی تقلبی جان برخی را گرفته است بیایید و مشروبات الکلی را آزاد کنید. من به دوستان هیئت نظارت بر مطبوعات می‌گویم که شما باید نظارت کنید نه اینکه من بیایم و در خطبه‌های نماز جمعه بگویم.

خاتمی ادامه داد: امروز حرف از آزاد کردن مشروبات الکلی است، فردا می‌گویند بی حجابی را آزاد کنید و پس فردا هم می‌گویند اسلامی بودن نظام را به رفراندوم بگذارید، اما بدانید که آرزویتان را به گور می‌برید. برخی نگویند که یک مطلبی در روزنامه‌ای نوشته شده و حالا طرف آمده و در خطبه نماز جمعه مطرحش کرده، نه! پشت این قضیه، جریانی را می‌بینم که به دنبال اسلام زدایی است اما بدانید که من طلبه تا آخرین قطره خونم فریاد می‌زنم، چرا که اسلام جان ماست. مردم ما انقلاب کردند که شراب خواری نباشد.

وی با بیان اینکه «مردم ما شایسته بهترین تکریم‌هایند اما از گرانی‌های لجام‌گسیخته در رنج و آزار هستند»، گفت: وظیفه ماست که در نماز جمعه، سخن آنها و درد دل آنان را بگوییم. مقابله با این گرانی‌ها، مدیریت و نظارت می‌خواهد. چرا کالایی که هیچ ربطی به خارج ندارد، قیمتش چند برابر شده است؟ چرا مسئولان جلوی این گرانی‌ها را نمی‌گیرند؟

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا درباره تروریست بودن ایرانی‌ها، اظهار کرد: ترامپ اظهارات سخیفی درباره مردم ایران داشته و ما را تروریست نامیده است اما کیست که نداند شما تروریست و تروریست پرورید؟

وی درباره شخصیت رئیس جمهوری آمریکا، اظهار کرد: این بدبخت دچار عقده حقارت است، چرا که می‌بیند هرچه تلاش می‌کند کسی در دنیا حرفش را نمی‌خواند، او در عرصه نرم افزاری هر روز عقب‌تر می‌ماند و نظامیانش افسرده شده‌اند. او بی‌شخصیت و بی‌هویت است و با این حرف‌ها می‌خواهد مردم ایران را تحقیر کند اما به فضل الهی، این ملت بزرگ ایران است که آمریکا را تحقیر کرده و همچنان تحقیر خواهد کرد.

خاتمی در واکنش به اظهارات وزیر خارجه انگلیس، اظهار کرد: وزیر خارجه انگلیس که به کشور ما سفر کرده بود، سخنان سخیفی را بیان کرده که دستگاه دیپلماسی نباید اجازه چنین سخنان و دخالت‌هایی را می‌داد. او به مسائلی که ربطی به او نداشته است فضولی کرده است. او به ایران آمده و به دنبال آزادی جاسوسی بود وگرنه برای برجام نیامده بود و حال گفته است که انگلیس در منطقه خاورمیانه تاثیر گذار است، باید گفت که آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت! از آن روزی که میرزای شیرازی فتوای تحریم تنباکو را داد شما دیگر هیچ تاثیری در منطقه ندارید. او در سخنانش عربستان را هم‌پیمان خود نامید اما ما به خود می‌بالیم که با شما هیچ ارتباطی نداریم.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به بحران انسانی در یمن، تصریح کرد: مسئله یمن یک آزمون بزرگ است که مردم یمن سربلند از این آزمون بیرون آمدند. در آزمون یمن، عربستان به عنوان جانی قرن، جنایات مغول را به نمایش گذاشته است آنان به ناحق خود را خادم الحرمین نامیده‌اند، شما خائن الحرمین هستید و حق مردم است که بگویند مرگ بر آل سعود.

وی افزود: مجامع بین‌المللی هم از این آزمون سرافکنده بیرون آمده‌اند و تنها به محکوم کردن جنایات آل‌سعود و حامیان آن در یمن اکتفا می‌کنند، درحالی‌ که باید آمریکا که حامی اصلی عربستان سعودی است را تحت فشار قرار دهند تا دست از این جنایات بردارد.

خاتمی در پایان با اشاره به ایجاد تغییراتی در کابینه دولت رژیم صهیونیستی گفت: تزلزل در کابینه رژیم صهیونیستی بعد از تهاجم به نوار غزه، از اخبار خوبی بود که در هفته قبل شنیدیم. ۴۷۰ موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد که اگر این روند ادامه پیدا کند، امید داریم قبل از بیست و پنج سالی که حضرت آقا وعده داده اند، شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.

تأکید ترکیه و اتحادیه اروپا بر تعامل با ایران در قالب برجام
مسؤولان اتحادیه اروپا و ترکیه در بیانیه نشست مشترک خود در آنکارا، در مورد ادامه همکاریها با تهران اتفاق نظر داشته و بر تعامل با ایران در قالب برجام تأکید کردند.

نشت اتحاديه اروپا و تركيه

به گزارش ایرنا، «ژوهانس هان» مسؤول توسعه و سیاست های همسایگی و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدر با مقامات ترکیه در آنکارا، در بیانیه مشترکی اعلام کردند که ایران باید از بهره مندی اقتصادی پس از اجرای برجام و برداشته شدن تحریم ها، منتفع شود.

مسؤولان بلندپایه اتحادیه اروپا همچنین با تأکید بر اهمیت روابط استراتژیک ترکیه با این اتحادیه، اعلام کردند که عزم خود را برای ادامه گفت وگوی صادقانه بین طرفین و همکاری در زمینه منافع مشترک بررسی کرده اند.
در بیانیه اتحادیه اروپا و ترکیه با ابراز خرسندی از شروع به کار دوباره گروه 'اقدام و اصلاح' آمده است: طرف ترکیه ای منطبق با بیانیه ۲۹ اوت ۲۰۱۸ خود بار دیگر بر عزم راسخ برای انجام اصلاحات در زمینه حاکمیت قانون و حقوق اساسی تأکید دارد.

نمایندگان اتحادیه اروپا در این بیانیه مشترک با تأکید بر اراده مصمم برای افزایش همکاری در مبارزه با تروریسم، اعلام کردند: مبارزه با تأمین مالی تروریسم٬ اقدامات برای مقابله با افراطی گری٬ جلوگیری از بازگشت تروریست های داعش٬ تأمین امنیت هوایی و نزدیکی بیشتر سازمان های اروپایی و ترکیه از موضوعات مهم همکاری طرفین است.

در بیانیه مشترک ترکیه و اتحادیه اروپا درباره بحران سوریه نیز آمده است: ترکیه سخاوتمندی بی نظیری در زمینه مهمان نوازی از پناهجویان سوری ها از خود نشان داده و اتحادیه اروپا و ترکیه به عنوان شرکای نزدیک در زمینه مدیریت مهاجرت و کمک های انسانی، همکاری خوبی داشته اند.

موگرینی که برای مذاکره با مقامات ترکیه به آنکارا سفر کرده است، روز گذشته در دیدار با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه بار دیگر بر حفظ برجام تأکید کرد.

فدریکا موگرینی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و یوهانس هان مسؤول توسعه کمیسیون اتحادیه اروپا در چارچوب 'نشست عالی دیالوگ سیاسی ترکیه – اتحادیه اروپا' به ترکیه آمده و با مقامات آنکارا دیدار کردند.

طرفین در این دیدار درباره دو سرفصل اصلی سیاست خارجی و روند عضویت ترکیه در اتحادیه و نیز درباره موضوعاتی مانند حقوق بشر، قرارداد اتحاد گمرکی، معافیت روادید و مهاجرت، مسائل امنیتی و مبارزه با تروریسم گفت وگو کردند.

در این دیدارها، طرف ترک از هیأت اروپایی خواست؛ به روند مذاکره عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا سرعت بخشد و هیأت اروپایی نیز مشکلات در روند اصلاحات دمکراتیک ترکیه را مطرح کرد.

در این مذاکرات همچنین دو طرف پیرامون مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله مسائل سوریه، عراق و روند صلح خاورمیانه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

آغاز عملیات باروری ابرها از دو هفته آینده
مدیر مرکز تحقیقات و مطالعات باروری ابرها گفت: پس از امضای چند قرارداد از سوی وزارت نیرو با سازمان هوافضا و شرکت هواپیمایی تهران، استارت عملیات باروری ابرها از دو هفته آینده، زده خواهد شد.
آغاز عملیات باروری ابرها از دو هفته آینده

به گزارش ایسنا، پیش از این اعلام شده که باروری ابرها در ایران طی ۲۰ سال گذشته، توسط مرکز ملی باروری ابرها وابسته به وزارت نیرو در استان یزد و در استان‌های شمالی، شمال غربی و غربی کشور از جمله استان‌های گیلان، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی، کرمانشاه، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد به اجرا درآمده است (۱۶ استان کشور تحت پوشش عملیات بارورسازی ابرها قرار گرفته‌اند).

فرید گلکار در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که تمام اقدامات لازم برای شروع این کار انجام شده است، اظهار کرد: انتظار داریم مدیران ارشد وزارت نیرو، قراردادهای منعقد شده را در سریع‌ترین زمان ممکن امضا کنند که بتوانیم عملیات اجرای کار را آغاز کنیم.

به گفته مدیر مرکز تحقیقات و مطالعات باروری ابرها، متاسفانه با وجود این‌که قرار بود در آبان‌ماه پرواز داشته باشیم، اما متاسفانه به‌دلیل وجود برخی مشکلات، از برنامه عقب ماندیم.

او درباره چگونگی انجام عملیات باروری ابرها تاکید کرد: در حال حاضر با یک هواپیمای تاسیس‌شده از سوی سپاه، کار را پیش خواهیم برد و اگر امور به خوبی پیش برود، دو فروند دیگر نیز اضافه خواهیم کرد.

وی با تاکید بر این مساله که قرار است وزارت نیرو بخش قابل توجهی از هزینه‌های اجرای این کار را عهده‌دار شود، ابراز کرد: طبق پیش‌بینی‌ها، نهایتا تا دو هفته آینده در استان مرکزی، کرمانشاه، خراسان جنوبی، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، عملیات را آغاز خواهیم کرد.

۲۰ درصد زنان باردار و شیرده مبتلا به ایدز از دسترسی به درمان محرومند
دبیر گردهمایی بین المللی و هفتمین سمینار ایدز گفت: ۲۰ درصد زنان باردار و شیرده مبتلا به ایدز از دسترسی به درمان محرومند.

به گزارش مهر، مسعود مردانی، در سومین گردهمایی بین المللی و هفتمین سمینار سراسری ایدز که در مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خمینی برگزار شد، به ارائه آماری در خصوص مبتلایان به ایدز پرداخت و افزود: از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۷ موارد جدید ابتلا به ایدز ۳۶ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: وضعیت ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه مطلوب است. آمار مبتلایان ایدز به ۳۸ درصد کاهش یافته و در طول این مدت با برنامه ریزی‌هایی که سازمان جهانی بهداشت انجام داده، بیش از ۱۴ میلیون نفر مبتلا، از مرگ نجات یافته اند.

مشاور عالی سازمان بهداشت جهانی در مقاومت میکروبی، با بیان اینکه روند کنترل اچ آی وی رو به بهبود است، یادآور شد: ۸۰ درصد از زنان باردار و یا شیرده که اچ آی وی مثبت بوده اند، به درمان دسترسی پیدا کرده اند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تاکنون ۳۵ میلیون نفر در دنیا در اثر ابتلا به ایدز جان خود را ازدست داده اند و در حال حاضر نیز ۳۶,۹ میلیون نفر مبتلا به ایدز در جهان وجود دارد که از این تعداد ۲۱.۷ درصد تحت درمان قرار دارند.

مردانی با بیان اینکه امروزه هدف از درمان، پیشگیری نیز است، گفت: در حالی که در برخی کشورها ایدز دیگر به عنوان یک مشکل اساسی مطرح نیست، آسیای میانه وضعیت مطلوبی در این خصوص ندارد.

وی با بیان اینکه در کشورهای اطراف، گرجستان، قزاقستان و آذربایجان در زمینه ابتلا به اچ آی وی وضع نامناسبی دارند، یادآور شد: وضعیت ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه نسبتا مطلوب است، اما در زمینه هایی از جمله آموزش مشکلاتی وجود دارد.

دبیر علمی هفتمین سمینار سراسری ایدز با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و روحانیون در آگاهی بخشی در خصوص این بیماری، تصریح کرد: ایدز فقط مسئله وزارت بهداشت نیست.

مردانی با بیان اینکه الگوی ابتلا به ایدز تغییر کرده است، یادآور شد: الگوی ابتلا به ایدز از استفاده از سرنگ مشترک به سمت تماس‌های جنسی تغییر یافته است، همچنین تقریبا تعداد موارد جدید ابتلا به ایدز در بین زنان و مردان امسال برای نخستین بار برابر شده است.

سردترین نقطه کشور سوخت ندارد
مردم بخش دوآب صمصامی یکی از سردترین نقاط کشور اکنون بدون سهمیه نفت روزها و شب‌های سرد پاییز را پشت سرمی‌گذارند.
سردترین نقطه کشور سوخت ندارد/ مردم یخ‌زده؛ مدیران خونسرد!

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بر اساس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، پاییز و زمستان امسال علاوه بر افزایش بارش‌ها، دمای هوا نیز نسبت به سال گذشته کاهش یک تا دو درجه‌ای خواهد داشت.

این کاهش دما و افزایش بارندگی در برخی مناطق استان خصوصاً شهرستان کوهرنگ به صورت محسوس از ابتدای فصل پاییز تاکنون مشاهده می‌شود.

مهرداد قطره صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: بخش دوآب صمصامی در شهرستان کوهرنگ در همجواری گردنه چری یکی از نقاط سردسیر و پر برف استان و کشور است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حداقل دمای این منطقه از ابتدای سال جاری به منفی پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسیده است، افزود: حداقل دمای صبح امروز منطقه دوآب صمصامی منفی یک درجه سانتی‌گراد و حداکثر دما در روز گذشته به 9 درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در منطقه دوآب صمصامی 208 میلی‌متر بارندگی گزارش شده است، اضافه کرد: عمده بارش این منطقه به صورت برف است.

قطره با اشاره به اینکه این بخش از مناطق سردسیر و پر برف کشور است، ادامه داد: بر اساس داده‌های سال‌های گذشته دمای این بخش در فصل سرد سال به منفی 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

گازرسانی به اکثر مناطق از شهر تا روستا رفاه و راحتی مردم را به همراه داشته است اما این بار فقر و توان مالی پایین اوضاع را برای مردم دوآب صمصامی تغییر داده است.

مردم این منطقه محروم که به دلیل مشکلات اقتصادی توان خرید و نصب لوله‌کشی گاز در منازل خود را ندارند به دلیل مقررات شرکت نفت نیز از دریافت سهمیه بنزین محروم شدند.

حجت‌الاسلام سعید حسین‌پور امام جمعه کوهرنگ با بیان اینکه با نصب علمک گاز در بخش دوآب صمصامی سهمیه نفت مردم قطع شده است، افزود: مردم این بخش نباید سرما بکشند، باید سهمیه نفت از هر طریقی فراهم شود و به میزان نیاز به دست خانوارها برسد.

وی با اشاره به اینکه در پیگیری‌های انجام شده مسؤولان شرکت نفت استان قول مساعدی در رفع مشکل بخش دوآب صمصامی دادند، اضافه کرد: این منطقه سرد و صعب‌العبور است و سوخت باید برای مردم فراهم شود.

حسین‌پور با بیان اینکه مسؤولان باید برای حل مشکل مردم این منطقه نگاه ویژه‌ای داشته باشند، ادامه داد: مردم نباید برای تهیه سوخت در زحمت باشند، باید راه‌حلی پیدا شود، از طریق وام، تسهیلات و کمک‌های بلاعوض باید مشکل حل شود.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز