امسال بازار معاملات ملکی بازار داغی نیست و خریداران راجع به سه چیز نگرانند

Submitted on پ., 01/03/2019 - 19:34

Canada's famous think tank, the Conference Board of Canada ، قبل از سال جدید پیش بینی کرده بود که در سال ۲۰۱۹ خرید و فروش رشد کمی خواهد داشت یکی از دلایل آن این است که بازار خرید و فروش چندان درخشان نیست و مصارف خانگی کاهش یافته است و همچنین وضعیت استخدام رشد خوبی ندارد .از سوی دیگر نرخ بهره صعود می کند و همه ی این عوامل دست به دست هم داده است که بازار معاملات ملکی رکود کند.

به گزارش تورنتوپرشنز، شورای معاملات ملکی کانادا اظهار داشت که نرخ رشد اقتصادی برای سه ربع اول سال ۲۰۱۸ به ترتیب: ۱/۳ درصد، ۲/۹ درصد و ۲ درصد بوده است و نرخ رشد سالانه حدود ۲/۱ درصد تخمین زده شده است در حالیکه رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۹ به ۱/۹ درصد تنزل خواهد داشت.

گزارش ماهیانه ی انجمن مشاوران املاک کانادا (CREA) ماه گذشته اعلام کرد: در سال ۲۰۱۸ فروش خانه در سطح کشور رکود دورقمی داشته است که در ۵ سال اخیر در پایین ترین سطح خود بوده است.در سال ۲۰۱۹ حجم خرید و فروش خانه پایین تر نیز می آید و تخمین زده می شود که به ۴۵۶٬۰۰۰ یونیت تقلیل یابد که این به معنای افت ۰/۵ درصدی می باشد.

با توجه به نظر سنجی که در وب سایت مشاور املاک تورنتو Zoocasa انجام شده است، نیمی از مالکان خانه که برای ده سال یا بیشتر صاحب خانه هستند به مشاوران املاک کانادا اطمینان دارند که قیمت خانه بالا میرود درحالیکه آنانی که کمتر از ده سال صاحب خانه هستند ۴۵ درصد به معتقدند مشاوران املاک در مورد بالا رفتن قیمت خانه اطمینان دارند.

هافپست کانادا امروز گزارش داد که انجمن اسناد رسمی (BC Society of Notaries) نشان می دهد که اکثر مردم بر این باورند که مؤثرترین عامل در قیمت بازار محلی سه چیز می باشد: محدودیت های وام و مورتگیج، افزایش نرخ بهره و عرضه ی ناکافی سه عامل مؤثر در قیمت بازار هستند.

این نظرسنجی نشان داد که ۵۹ درصد انجمن اسناد رسمی (BC Society of Notaries) براین باورند که برای خریدارانی که برای بار اول خانه می خرند ، نسبت به قبل کاهش یافته اند. ۱۳ درصد انجمن می گویند خریدارانی که برای اول خانه می خرند افزایش یافته اند و گروه دیگر می گویند که تغییری در درصد خریداران بار اول خانه رخ نداده است.

یافته ی مهم دیگری که در این نظرسنجی به چشم می خورد اینست که خریداران بار اول خانه گفته اند که قادر نیستند پول پیش خرید خانه را فراهم نمایند و ۸۳ درصد خریدارانی که برای بار اول خانه می خرند گفته اند که مجبورند از والدین و یا حتی بستگان خود برای خرید خانه قبل از پرداخت قسط اول کمک بگیرند این نمودار نشان می دهد که از سال ۲۰۱۵رشد چشمگیری در یاری گرفتن از غیر برای خرید خانه وجود داشته است درحالیکه قبل از سال ۲۰۱۵ فقط ۵۷ درصد پاسخ دهندگان برای خرید خانه از دیگران کمک می گرفتند.

به همین دلیل ۷۶ درصد انجمن اسناد رسمی (BC Society of Notaries) می گویند که قیمت محلی خانه خیلی بالا است، ۲۰ درصد می گویند قیمت خانه دلیل اصلی برای کمک گرفتن نیست و ۴ درصد نظر خود را بیان نکرده اند.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز