افزایش چشم‌گیر نوزادان خارجی متولد کانادا

Submitted on ی., 11/25/2018 - 18:03

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تعداد نوزادان خارجی متولد کانادا از آمارهای رسمی بیشتر است.

به نقل از سی بی سی، دولت فدرال کانادا درصدد بررسی و مشخص شدن آمار دقیقی از زنانی است که برای تولد فرزندانشان به کانادا سفر می‌کنند.

«اندرو گیریفیت»(Andrew Griffith)، محقق، بر اساس اطلاعات موسسه سلامت کانادایی‌ها Canadian Institute for Health Information CIHI, در سال 2016 تعداد تولد نوزادان زنان غیر مقیم 3200 مورد بوده این درحالی است که مرکز آمار کانادا در این سال آمار این نوزادان 313 مورد اعلام کرده است.


نوزادان خارجی متولد کانادا
Ottawa is studying so-called 'birth tourism' in the hope of better understanding how many women travel to Canada to have babies so they can be born Canadian citizens. Sean Kilpatrick/Canadian Press

«گیریفیت»معتقد است نه تنها آمارهای واقعی از آنچه که اعلام می‌شود بیشتر است بلکه رو به افزایش نیز است.

«گریفیت» در مقاله‌ای در مورد «سیاست گزینه‌ها» که توسط موسسه تحقیقاتی «تحقیقات سیاست‌های عمومی» منتشر شد در رابطه با نوزادان خارجی متولد کانادا آورده است:

(داده‌ها) نشان می‌دهند رشد مداوم تعداد نوزادان خارجی متولد کانادا در بیمارستانهایی که زنان مقیم سایر کشورها زایمان می‌کنند، با رقمی‌هایی ثابت و درصدی، در تمام استانها به جزء کبک مشخص است.

این تولدها جمعا حدود یک درصد از تمام تولدهای زنده نوزادان انگلیسی کانادا هستند.

«احمد حسین»، وزیر مهاجرت کانادا، نیز ضمن تاکید بر لزوم تحقیق راجع به ایجاد تصویر بهتری از کانادا در این رابطه گفت: درحالیکه آمارها نشان می‌دهند که این موضوع (تولد نوزادان خارجی متولد کانادا) در کانادا گسترده نیست دولت کانادا نیاز دارد که برای پی بردن به اصل این موضوع و تاثیرات آن تحقیق کند.

«گوردون اسکات کمپبل»،( Gordon Scott Campbell)، وکیل مهاجرت انتاریو، نیز در این رابطه گفت که سالهای اخیر چندین مراجعه کننده دارد که در حین طی کردن مراحل پناهندگی یا مهاجرتشان بچه‌دار شده‌اند.

او افزود که به عنوان مثال بعضی از زنان برای درخواست مهاجر‌ت وضعیت‌شان را متاهلی می‌زنند در حالیکه رابطه‌ای با همسرشان ندارند و برخی در مدت زمانی که منتشر نتیجه کارهایشان هستند باردار می‌شوند.

این وکیل مهاجرت معتقد است که ممانعت از بارداری زنانی که ساکن و یا اهل کانادا نیستند امری ظالمانه است.

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز