افزایش نجومی حقوق مدیران ارشد 5 بانک بزرگ کانادا در سال 2018

Submitted on Mon, 03/18/2019 - 20:46

افزایش نجومی حقوق مدیران ارشد 5 بانک بزرگ کانادا در سال 2018
مدیران اجرایی پنج بانک بزرگ کانادا، مجموعا درآمدی بالغ بر 63.2 میلیون دلار طی سال 2018 کسب نموده اند، که به عبارتی حدود 12 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

چنانچه Bharat Masrani مدیر اجرایی بانک Toronto-Dominion، درآمد سالیانه ای شامل دستمزد پایه، عملکرد مبتنی بر انگیزه و ارزش بازنشستگی برابر با 15.3 میلیون دلار کسب کرده که تقریبا 23 درصد بیش تر از درآمد 12.4 میلیون دلاری وی در سال 2017 می باشد که بنا بر آن بیشترین دستمزد سالانه در میان پنج مدیر مذکور را از آن خود نموده است.

مقام دوم نیز به Dave McKay مدیر ارشد بانک سلطنتی کانادا تعلق داشته که شاهد افزایشی 8 درصدی در میزان حقوق پرداختی خود به مبلغ 14.5 میلیون دلار می باشد و در پی آن،حقوق Brian Porter، مدیر بانک نوا اسکوشیا 3.2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به مبلغ 13.3میلیون دلار رسیده است.

مدیر بانک مونترال، Darryl White، نیز مبلغی بالغ بر 10.1 میلیون دلار در اولین سال فعالیت خود در این مقام کسب نموده که 22 درصد بیشتر از حقوق وی به هنگام فعالیت در بخش مالیاتی این بانک در سال 2017 می باشد.

و در نهایت Victor Dodig، رئیس بانک مرکزی کانادا نیز در سال 2018، مبلغی بالغ بر 10 میلیون دلار دریافت نموده که نسبت به سال گذشته 6.5 درصد افزایش یافته است.

بنابراین در مجموع هر پنج مدیر مذکور بدون در نظر گرفتن مواردی نظیر حقوق بازنشستگی و ...، 54.7 میلیون دلار یعنی حدود 6.5 درصد بیشتر از از سال 2017 دریافت کرده اند.

بنا بر اظهارات Bill Vlaad، رئیس شرکت استخدامی خدمات مالی Vlaad and Co، این افزایش حقوق ها ناشی از پیچیدگی های موجود در بخش مالی بوده که این مدیران با آن روبرو می باشند، که به گفته وی این پنج بانک و مدیران آنان در عرصه بین المللی فعالیت داشته و بر خلاف تمامی بانک ها که از تکنولوژی دیجیتالی استفاده می نمایند، از تکنولوژی به شدت پیچیده ای استفاده کرده و فشار بسیاری را متحمل می گردند.

در واقع افزایش حقوق آنان در پی کسب 43.2 میلیون دلار درآمد خالص آنان طی سال 2018 حاصل گشته، که 7/2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. چرا که با وجود نگرانی های حاضر در خصوص قوانین وام های اعتباری و وضعیت متزلزل تجاری، همچنان نرخ سود خود را ثابت نگاه داشته اند.

این در حالی است که نرخ سود سایر بانک ها طی دوره مالی جاری از تاریخ 1 نوامبر 2017 تا 31 اکتبر 2018، نوسانات بسیاری داشته به گونه ای که سهام بانک Scotiabank حدود 11.3 درصد از 78 دلار به 70 دلار و بانک RBC یک درصد از 96 دلار به 95 دلار کاهش یافته و BMO و TD نیز به ترتیب 3.6 و 3.4 درصد به مبلغ 97 دلار و 72 دلار افزایش داشته اند که بانک CIBC، بیشترین افزایش نرخ سهام را از 107 دلار به 112 دلار یعنی حدود 4.7 درصد از آن خود نموده است.

نرخ سهام اکثریت بانک ها نیز در مجموع حدود 6.25 درصد کاهش یافته و به 15.227.28 رسیده است.

در قوانین جدید فدرال 5 هفته مرخصی زایمان برای پدران لحاظ شده است
دولت فدرال مزایای جدید والدین برای "تشویق هرچه بیشتر والدین به تربیت فرزندان به طور مساوی" را اعلام کرد.

Jean-Yves Duclos، وزیر خانواده، فرزندان و توسعه اجتماعی در این بیانیه اظهار داشت از 17 مارس 2019 این مزایای جدید اعمال می شوند.

این مزایا شامل 5 هفته مرخصی اضافی برای مرخصی زایمان 35 هفته ای، و 8 هفته مرخصی بیشتر برای مرخصی زایمان 61 هفته ای می باشد. و قابل استفاده برای تمامی والدین، شامل افرادی که فرزندی را به سرپرستی پذیرفته اند و یا والدین هم جنس، می باشد.

در سال 2018 دولت اعلام کرده بود مزایایی را جهت "برابری جنسی در خانه و محل کار" تدوین خواهند کرد. گرچه هنوز زمان می برد تا پدران کانادایی به استفاده از این مرخصی زایمان عادت کنند، چرا که به طور سنتی مردان از اختصاص دادن وقت خود به فرزندانشان منع می شوند.

در بیانیه ای که منتشر شد، مریم منصف وزیر توسعه بین الملل و وزیر زنان و برابری جنسی، اعلام کرد "این مزایا والدین را تشویق می کند زمان بیشتری را به نوزاد خود اختصاص دهند، برای زنان امنیت مالی می آورد، و روابط بین پدر یا شریک زندگی با فرزند را تحکیم می کند."

ثبات سطح خطر کانادا در پی حمله تروریستی نیوزیلند
در پی حمله تروریستی نیوزیلند که 49 کشته و بیش از 48 مجروح به جا گذاشت، اکنون سطح خطر کانادا در حالت پایدار به سر می برد.

به گزارش پلیس نیوزلند، به دنبال حملات تروریسی در روز جمعه، 2 مسجدِ شهر کرایست ‌چِرچ (Christchurch) که محل اجتماع نمازگزاران بود مورد هدف قرار گرفت. پلیس یک مرد 28 ساله را به اتهام این حمله‌ ها و 2 فرد دیگر را نیز به عنوان مضنون دستگیر کرده است.

Ralph Goodale، وزیر امنیت عمومی و آمادگی اضطراری کانادا (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness) اظهار کرد: "کانادا با تمام قوای خود درصدد شناسایی و دستگیری عاملان حمله نیوزیلند می‌ باشد، تا کنون هیچ ارتباطی بین این حمله و کانادا کشف نشده و سطح خطر کانادا در وضعیت نرمال قرار گرفته است."

نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو، این عمل ناجوانمردانه را حمله ای مخوف و ترسناک عنوان کرده و بیان کرده است: "حمله به نمارگزاران کاملا ترسناک است و کانادا عاملان این حمله مسلحانه را محکوم می‌کند. ما نیز در غم همراهان قربانیان و خانواده‌هایشان شریک هستیم و در مراسم عزاداری برای مردم نیوزیلند و جوامع مسلمان مشارکت خواهیم کرد."

عاملان این حمله تروریستی گروه‌های مهاجر کرایست‌ چِرچ را مورد هدف قرار دادند. نخست وزیر نیوزیلند، خانم Jacinda Ardern در این خصوص اعلام کرد: "حادثه‌ای که در کرایست ‌چِرچ رخ داد یک عمل وحشیانه و دور از انتظار است. چنین رفتاری جایگاهی در نیوزیلند ندارد. بسیاری از مجروحان این حادثه از اعضای جامعه مهاجرین ما بودند که نیوزیلند مأمن و پناهگاه آنها بوده در واقع آنها از خود ما هستند. اما عامل اصلی این حمله جایگاهی در نیوزیلند ندارد."

خانم Ardern، در نشست رسانه ای تصریح کرد: "شواهد حاکی از این است فرد مسلح همزمان با به قتل رساندن نمازگزاران، ویدئوی آن را به صورت زنده روی شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و حال ویدئوها و عکس‌های مربوط به حادثه در اینترنت عمومیت پیدا کرده است."

فیسبوک می‌گوید که از طریق اعلان پلیس در جریان این لایو استریم قرار گرفته و آن را حذف کرده است. سپس هر گونه پشتیبانی از این جنایت نیز از روی شبکه‌ خود برداشته است.

Mia Garlick، از فیسبوک نیوزلند می‌گوید: همزمان با ادامه تحقیق و واکنش نیروهای امنیتی، ارتباط ‌مان با پلیس نیوزلند را حفظ خواهیم کرد.

ساعاتی پس از حمله مسلمانان توانستند برای عبادت روز جمعه‌ به مساجد بازگردند. در این هنگام گشت ‌زنی افسرهای پلیس انجام گرفت، به مساجد و سایر مراکز عبادتی سرکشی می‌کردند تا از امنیت همه مطمئن شوند.

در سال 2017، یکی از مساجد شهر کبک توسط تیرانداز الکساندر بیسونت مورد حمله‌ قرار گرفت که دست کم 6 نفر را به کام مرگ کشاند و اخیرا به حداقل 40 سال حبس محکوم شد.

جاستین ترودو طی بیانیه ای اعلام کرد: "به کرات شاهد بوده ایم که مسلمانان در مکان‌هایی که باید آرامش و امنیت داشته باشند، رنج و آسیب غیرقابل‌ وصفی متحمل می شوند. کانادا این سوگ را از یاد نخواهد برد. وی در ادامه افزود: کینه توزی هیچ جایگاهی در دنیای امروز ندارد."

همه ما باید بر مقابله با اسلام‌ هراسی به پا خیزیم و تلاش کنیم دنیا تبدیل به جایی شود که همه انسان‌ها فارغ از باورها، محل زندگی، یا محل تولدشان احساس امنیت کنند.

به وجد آمدن کانادایی ها از ممنوعیت تولید اقلام یک بار مصرف پلاستیکی
دولت کانادا استفاده از اقلام پلاستیکی یک بار مصرف مانند نی و قاشق چنگال را ممنوع خواهد کرد.

نخست وزیر جاستین ترودو اظهار داشت که ممنوعیت موارد خاصی از اقلام پلاستیکی یک بار مصرف جزئی از کمپین بین المللی برای تمیز کردن اقیانوسی از آلودگی های پلاستیکی است.

اگر ممنوعیت استفاده از اقلام پلاستیکی یک بار مصرف ادامه پیدا کند، بسیاری از این کالاها مانند قاشق چنگال و نی پلاستیکی در کشور از بین خواهند رفت.

برخی از صنایع هم اکنون شروع به محدود کردن ضایعات پلاستیکی خود کردند. A&W به تازگی در سرتاسر کانادا شروع به جایگزین کردن نی های پلاستیکی با نی های کاغذی کرده است، در حالی که Starbucks درب های جدیدی را برای نوشیدنی های خود عرضه کرده است که مشتریانشان از نوشیدنی های خود بدون نی لذت ببرند.

بسیاری از کانادایی ها بر این اعتقادند که این ممنوعیت گام اولیه بزرگی در تعدادی از تغییراتی است که باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که ما به طور شایسته از محیط زیست مراقبت می کنیم.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز